ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-21, 19:41

frisken

Nykomling
frisken är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Standard Thailands bästa resmål?
Vi är 3 grabbar som sticker iväg på en Asien trip till vintern och undrar vart man ska åka?
Vi är ute efter ställen med många roliga aktiviteter, avslappnande stränder, och även partyställen.

Tack!
Svara med citat

Gammal 2008-07-22, 16:29

tjorven

Medlem
tjorven är inte uppkopplad

Rykte: 4

Standard Phuket
Phuket är väl det ställe som har mest utbud på allt..

Stränder för avkoppling kata beach, ya nui beach

Party = Patong Beach ..

aktiviteter finns hur mycke som helst ..

se mer på >> PhuketKlubben - turer i paradiset -

Peter
Svara med citat

Gammal 2008-07-22, 21:50

Gäst

Standard Reklam ?
TJORVENPETER !
Är det för Phuketklubben du jobbar ?
Svara med citat

Gammal 2008-07-23, 01:41

tjorven

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

TJORVENPETER !
Är det för Phuketklubben du jobbar ?
Hör det till ämnet?
privata ärenden kan tas med mig personligen och inte som anonymt inloggad i ett forum .. ärade "GÄST" .
Svara med citat

Gammal 2008-07-23, 19:09

Gäst

Standard Jennifer.K
Citat:
Ursprungligen postat av frisken Visa inlägg

Vi är 3 grabbar som sticker iväg på en Asien trip till vintern och undrar vart man ska åka?
Vi är ute efter ställen med många roliga aktiviteter, avslappnande stränder, och även partyställen.

Tack!
Jag har rest runt ensam i Thailand under 6 veckor och den enda platsen som jag inte skulle rekommendera är Phuket. Det är ett rövhål och jag förstår inte varför folk vallfärdar dit. Det är dessutom den dyrast platsen jag besökte. Välj någon annan ö är mitt förslag.
Svara med citat

Gammal 2008-07-24, 11:21

Gäst

Thumbs up En lagom sofft ö
Åk till Koh Samet.
En härlig ö med massor av restauranger och barer ut med stranden.
Svara med citat

Gammal 2008-07-27, 09:24

Gäst

Standard Party
Åk till Pattaya
Svara med citat

Gammal 2008-07-27, 14:04

tjorven

Medlem

Thumbs up Phuket
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag har rest runt ensam i Thailand under 6 veckor och den enda platsen som jag inte skulle rekommendera är Phuket. Det är ett rövhål och jag förstår inte varför folk vallfärdar dit. Det är dessutom den dyrast platsen jag besökte. Välj någon annan ö är mitt förslag.
Jag har bott i Thailand i 6 år, rest runt i hela landet och kommer hela tiden tillbaka till Phuket. Visst kan det kännas som om det blivit lite "kanarie ö" i phuket , men det är ju inne bland hotellen. Man behöver inte ta sig speciellt lång ut från hotell området för att finna det "riktiga" phuket. Dyraste platsen är det inte. Kan så vara att priser på "svenska" restauranger är höga. tuk tuk och taxi har med turismens intåg blivit lite dyrare. Men min stora favorit bland thai maten "khao man gai" en risbädd med kyckling olika såser och en soppa, obegränsat med grönsaker för 4 Sek.. det tycker jag inte är dyrt

Phuket har ett bra läge närhet till mycket och det finns väl en anledning att man "vallfärdar" hit ..

Peter @ PhuketKlubben - turer i paradiset -
Svara med citat

Gammal 2008-08-04, 17:24

Gäst

Standard Som sagt, Phuket har allt!
Hej,
skulle också rekommendera Phuket för ett gäng grabbar som vill ha både kul och avslappnande bad. Phuket blir ofta lite "nersnackat", men allt finns på nära håll där, både bad och nöjen. kolla på Allt om Phuket där finns lite praktiska tips om hotell, stränder och sånt.

/Henrik
Svara med citat

Gammal 2008-08-11, 21:19

Gäst

Standard phuket
Phuket, Det är ett självklart resmål för 3 killar. Men! Ni måste checka Phi Phi. Finns båtturer från Phuket.
Svara med citat

Gammal 2008-08-12, 09:38

Shopping

Standard
Dela upp tiden och på slutet tar ni en vecka i en av världens största städer, Bangkok. Ni kanske inte hittar några stränder men ni hittar allt annat och lite till.

Ni som skriver att det är självklart att man skall åka till Phuket, har ni besökt andra delar av Thailand?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8