ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-15, 08:58

phuket72

Nykomling
phuket72 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Båt Phuket -Ko Lipe-Langkawi
Hej

Nån som vet om man kan ta båt från Phuket till Ko Lipe , sen Ko Lipe till Langkawi , eller måste man ta nått annat transport medel ??

Berätta gärna hur man går till väga !

MVH / SIAM
Svara med citat

Gammal 2008-07-15, 09:51

Gäst

Standard
Under turistsäsong går det båtar dagligen mellan Ko Lipe och Langkawi. När jag var där (kring 1a maj) vart vi däremot tvungna att åka till Satun (s thailand) och byta båt eftersom det var för "höga" vågor. Sedan åkte vi från Ko Lipe till Koh Lanta. Så jag vet inte hur man tar sig vidare till Phuket men hos "resesäljarna" går det mesta att hitta...
Svara med citat

Gammal 2008-07-15, 18:00

Botzky

Nykomling
Botzky är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Standard
Hej!

Finns massa olika alternativ, men det går färjor mellan Phuket - koh lanta - koh Lipe - Langkawi

lr så kan du åka Phuket - phi-phi öarna - koh lanta - koh lipe - Langkawi

lr som vi gjorde i Februari i år Phuket - phi-phi öarna - Krabi (Aonang) - bil ner till Satun - Koh Lipe - Langkawi

Finns som sagt massa olika alternativ men jag rekommenderar att du bokar boende innan när du åker till koh Lipe. Hade valt på pattaya beach om jag va du. De har ingen bankomat på ön men det går att växla på ett fåtal hotel om det skulle krisa.

Du kan läsa lite mer angående färjorna på

Ardang :: Tarutao :: Lipe :: Khai :: Rawee :: Jabang :: Buloan :: Langkawi :: Hinngam :: > Satun, Lanta > Krabi

Hoppas på en trevlig resa

Mvh. Patrik
Svara med citat

Gammal 2008-08-02, 21:12

Gäst

Standard
Gå gärna in på tigerline travel de kör färjor från Koh Lanta och söderut.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8