ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-10, 01:53

tomatodlaren

Nykomling
tomatodlaren är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Smile Thailand i november
Jag funderar på att åka på en resa till Thailand i november, men har nu hört att det tydligen är regnperiod där då. Något som vet något om detta eller som har tips på när det är som bäst att åka dit?

Tacksam för svar!
Mvh/Sussie
Svara med citat

Gammal 2008-06-11, 15:31

Lorenso

Smile Novemberregn
Hej !
Min familj ska till Thailand för första gången i november. Jag är också lite orolig över ev. regnperiod men de jag har pratat med som varit där i november säger att det är en bra tid att åka. Det kan komma regn med det är inget som håller i någon längre tid utan kanske någon timme max. Någon som varit där har i november hade nästan inte fått något regn alls. Det kan ju variera och man vet aldrig med vädrets makter men vi håller tummarna och tror på bra väder. Stannar i 14 dagar så det borde statisktiskt sett inte regna en massa under alla dessa dagar.

Kram
Svara med citat

Gammal 2008-07-02, 10:02

Solgott

Medlem
Solgott är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Standard
Vart i Thailand skall ni då?
Svara med citat

Gammal 2008-07-11, 13:26

Leni

Nykomling
Leni är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Standard
Hejsan
Har varit i Thailand 2 år i rad i november månad och vi hade inte någon regndag alls.
Vi var i Hua Hin området men jag hörde att det regnat jättemycket samma period nere i
Phuket. Verkar som om regnperioden avtar norrifrån och att det är bäst att hålla sig ifrån de södra regionerna i nov.
Svara med citat

Gammal 2008-07-13, 17:55

Gäst

Standard November
Hej!
Som ni redan sagt är November lite ostadigt , men min erfarenhet är att östsidan är regnig nov-dec medan västsidan redan klarnat upp då (med enstaka regnsúrar på eftermiddagen).
MVH Karin
Wicked diving, Khao Lak
Svara med citat

Gammal 2008-07-13, 19:39

Gäst

Smile Väder i thailand
Hej har varit i östra thailand Jomtien senaste 3 åren i november har haft bra väder har kunnat varit någon regnskur på eftermiddagen,inte många tempratur dag 30-32 natt 26-28 alldeles lagom
MVH Stefan
Svara med citat

Gammal 2008-07-14, 04:40

tjorven

Standard regnperiod
hej .. har bott i phuket i sex år nu o inte ett år är det andra likt när det gäller regnperioden.. de senaste åren har det inte regnat förrän torrperioden - men å andra sidan kommer våren i mars hemma i sveriga var år ? normalt säger man (i södra thailand) att regnperioden är mellan maj - oktober, men i vilket fall har jag upplevt att december januari februari är de tre torraste månaderna. och undvik inte de södra delarna i november, enligt väder kartorna http://tiwrm.hpcc.nectec.or.th/Tracking/Now/latest.jpg så ligger "snurren" med regn som kommer nerifrån indonesien och malaysia att ta vägen in över thailand i mellan och norra regionerna uppe i hua hin området .. men som sagt .. om det nu regnar så kommer det oftast på nätter och kvällar vilket bara är skönt ju ..
PhuketKlubben - turer i paradiset -
Svara med citat

Gammal 2011-08-26, 14:02

Gäst

Smile Resa
Våran familj har tänkt resa nån gång mellan november-april 2011/2012 vart är de bäst att åka för ett rimligt pris? Har 4 barn älsta 12 år och tvillingar på 3. Vill ha ett barnvänligt hotell.. NÅGRA TIPS? :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8