|
|

2009-04-22, 11:21
|
Reg.datum: apr 2009
Rykte: 0
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Problemet är att många skummar igenom tråden och ser bara att folk vill förbjuda barn. Diskussionen ligger lite djupare än "folk vill förbjuda alla barn att flyga".
Ska försöka vara så pedagogisk som möjligt.
Alla vänder vi oss emot folk som inte kan uppföra sig i offentliga miljöer, men samtidigt kan vi ha en förståelse över att vissa människor som inte kan uppföra sig kan befinna sig i vissa miljöer.
Föräldrar anser till 100% att just deras barn aldrig stör, det spelar ingen roll hur idiotisk eller krånglig ungen är, andra skall anpassa sig. Detta gäller i skolan, affärer eller på flygplan, barn stör aldrig. Däremot har vi alla träffat på barn som inte kunnat uppföra sig i skolan, affärer eller på olika färdmedel.
Toleransnivån mot sin egna unge är helt klart bra mycket högre än till andras barn. Det ser man bland annat i den här tråden, folk anser att deras ungar minsann aldrig har stört någon när de fört barnen från plats a till plats b. Föräldrarna här inser inte att deras ungar har med all säkerhet stört men föräldrarnas toleransnivå/vana när det gäller sina egna barn gör att de inte märker detta.
Vi kan ta ditt barn som exempel, låt oss säga att hon håller låda på planet, inte skriker utan är mer socialt utåtriktat, du och andra kanske ser detta som lite gulligt medan andra ser det som extremt jobbigt att ha en drägglande degbulle petandes på sig. Du ser detta som normalt men andra gör det inte. Du upplever att detta inte är störande, andra gör det.
På samma sätt som föräldrar med gapig och frågvis 10 åring ser det som kul och utåtriktat när han börjar prata med grannen och inte fångar upp de sociala signalerna att personen inte vill prata med barnet. Enda gången föräldrarna reagerar är efter sju timmar då den vuxna ber barnet fara åt helvete.
Jag ser inget måste med att sätta barn på flyg i 10+ timmar för att de minsann har rätt till att flyga. Däremot kan jag ha förståelse att vissa gånger behöver barn flyga längre sträckor. Men är semester med tillhörande 10+ timmars flyg en rättighet för barn? Är det då samma rättighet att ta med barn på operan? Dramaten? Eller en schysst 4 timmars pjäs av Strindberg? Är det mer lämpligt att ta ett semestermål som kanske ligger lite närmare när man har barn som inte kan uppföra sig?
Vi (eller i alla fall jag) som till stor del varit aktiv i tråden hatar inte barn, det vi ifrågasätter är om det är lämpligt att sätta barn i en vuxenmiljö. Jag anser nämligen att en 10+ timmars flygresa är en vuxenmiljö. På samma sätt som jag skulle ifrågasätta dig om du tar med dig din 17 månaders degbulle till en vuxenpjäs.
|
Har läst igenom hela tråden...Kul att du nämner pedagogik eftersom det handlar om att lära..Har du inte ngn gång prövat det själv? Att hota ett barn och säga jag ska döda dig får nog motsatt effekt både hos barnet liksom hos föräldrarna. Jag har själv sagt till föräldrar när jag upplevt deras barn som störande, men man kan ju vara lite taktisk. Tex jag behöver vila..fungerar inte det kan man ju alltid vända sig till personalen på planet..Men man kan ju även förboka en sittplats på planet med önskemål..
Jag anser inte heller att mitt barn aldrig stör, jag är tvärtom medveten om att just mitt barn kan störa och jag tycker det är jobbigt när vi befinner oss någonstans och vi inte kan ta oss därifrån genast, tex i en affär. Men jag har alltid sagt till mitt barn och jag tolererar inte dåligt uppförande. Jag förväntar mig också att andra ska säga till mitt barn om det uppför sig illa och jag av ngn anledning inte hunnit före...När det gäller flygningar har jag rest mkt men jag har aldrig upplevt att föräldrarna inte tagit sitt ansvar, så detta kan ju tyckas vara en sällsynt företeelse. Jag tolererar inte heller att min "degbulle" dreglar och petar på andra, men i de allra flesta fall så har den eller de personer som har blivit drabbade av min "degbulle" själva uppmuntrat detta, i vilket fall så har mitt barn inte tillåtelse till detta utan den/de berördas godkännande...vilket jag tror gäller för de flesta..
När det gäller långdistansflygningar är det föräldrarnas ansvar att avgöra om deras barn klarar en sådan, inte ditt, klarar de inte en kortare behöver man ju inte ge sig ut på en längre..När man diskuterar vad som är lämpligt måste man väl ändå tala om något mitt emellan, att fråga dig som tillhör den extrema skaran av nolltoleranta vore lika meningslöst som att fråga den allra mest toleranta..Man måste ju lyssna på vad som sägs däremellan där säkerligen 90 procent om inte fler av oss resenärer befinner sig..
|
|
|

2009-04-22, 11:41
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Varför ska allt handla om rättigheter? "Jag har rätt att flyga" "Mitt barn har rätt att få följa med" "Ni får acceptera att barn låter" etc.
I en offentlig miljö som ett flygplan ändå får ses som, så finns det även skyldigheter, och en av de viktigaste skyldigheterna torde väl ändå vara "Stör inte andra mer än nödvändigt." Att ta med ett litet barn som med största sannolikhet kommer gråta, skrika, få spring i benen och liknande ÄR att störa mer än nödvändigt.
Precis som att de flesta inte accepterar att en vuxen man på planet skulle sitta och skrika när han fick tråkigt, eller springa runt mellan raderna när han fick spring i benen, är det många som stör sig på samma företeelser hos barn.
Om föräldrar vill få någon förståelse och respekt från andra vuxna MÅSTE de inse att alla inte älskar deras små degbullar lika mycket osm de själva gör.
Hävda inte ständigt era rättigheter om ni inte samtidigt är medvetna om era skyldigheter.
|
|
|

2009-04-22, 12:19
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av idali
Har läst igenom hela tråden...Kul att du nämner pedagogik eftersom det handlar om att lära..Har du inte ngn gång prövat det själv? Att hota ett barn och säga jag ska döda dig får nog motsatt effekt både hos barnet liksom hos föräldrarna. Jag har själv sagt till föräldrar när jag upplevt deras barn som störande, men man kan ju vara lite taktisk. Tex jag behöver vila..fungerar inte det kan man ju alltid vända sig till personalen på planet..Men man kan ju även förboka en sittplats på planet med önskemål..
Jag anser inte heller att mitt barn aldrig stör, jag är tvärtom medveten om att just mitt barn kan störa och jag tycker det är jobbigt när vi befinner oss någonstans och vi inte kan ta oss därifrån genast, tex i en affär. Men jag har alltid sagt till mitt barn och jag tolererar inte dåligt uppförande. Jag förväntar mig också att andra ska säga till mitt barn om det uppför sig illa och jag av ngn anledning inte hunnit före...När det gäller flygningar har jag rest mkt men jag har aldrig upplevt att föräldrarna inte tagit sitt ansvar, så detta kan ju tyckas vara en sällsynt företeelse. Jag tolererar inte heller att min "degbulle" dreglar och petar på andra, men i de allra flesta fall så har den eller de personer som har blivit drabbade av min "degbulle" själva uppmuntrat detta, i vilket fall så har mitt barn inte tillåtelse till detta utan den/de berördas godkännande...vilket jag tror gäller för de flesta..
När det gäller långdistansflygningar är det föräldrarnas ansvar att avgöra om deras barn klarar en sådan, inte ditt, klarar de inte en kortare behöver man ju inte ge sig ut på en längre..När man diskuterar vad som är lämpligt måste man väl ändå tala om något mitt emellan, att fråga dig som tillhör den extrema skaran av nolltoleranta vore lika meningslöst som att fråga den allra mest toleranta..Man måste ju lyssna på vad som sägs däremellan där säkerligen 90 procent om inte fler av oss resenärer befinner sig..
|
Problemet för föräldrar är att folk inte säger till, detta tar de flesta som någon acceptans.
Det är inte så att jag alltid säger till när jag störs, tror detta är ganska normalt, man "står ut". Detta betyder inte att jag tycker att det är okej. Problemet är att du och andra föräldrar tar detta som att det endast är några få som reagerar, de som eventuellt säger till. Vad vill du att jag ska säga om jag stör mig på din unge när man sitter i ett flygplan som inte kommer att landa förrän om 10 timmar? Vad jag kan säga som skulle få dig att kasta ut ungen så att den inte stör mig? Troligen inget, däremot kan jag här på ett forum säga till dig att det är extremt olämpligt att sätta ett barn på en 10 timmars flygresa.
Du skriver att det är föräldrarna som avgör det hela och eftersom föräldrar till 100% (se bara i tråden), anser att deras barn inte stör så tar de beslutet att åka med barnen. Då kan man med lite enkel logik få fram till vilket beslut föräldrar tar. Eller ta dig själv som exempel, du är medveten om att ditt barn stör, detta hindrar dig inte att sätta dig på ett plan. Tolerans? Empati? Försvinner sådant när ni klämmer fram ungarna?
När det gäller exemplet med hot så får du nog läsa igenom en gång till vad jag skrev.
|
|
|

2009-04-22, 12:37
|
|
Citat:
Problemet för föräldrar är att folk inte säger till, detta tar de flesta som någon acceptans.
Det är inte så att jag alltid säger till när jag störs, tror detta är ganska normalt, man "står ut". Detta betyder inte att jag tycker att det är okej. Problemet är att du och andra föräldrar tar detta som att det endast är några få som reagerar, de som eventuellt säger till. Vad vill du att jag ska säga om jag stör mig på din unge när man sitter i ett flygplan som inte kommer att landa förrän om 10 timmar? Vad jag kan säga som skulle få dig att kasta ut ungen så att den inte stör mig? Troligen inget, däremot kan jag här på ett forum säga till dig att det är extremt olämpligt att sätta ett barn på en 10 timmars flygresa.
Du skriver att det är föräldrarna som avgör det hela och eftersom föräldrar till 100% (se bara i tråden), anser att deras barn inte stör så tar de beslutet att åka med barnen. Då kan man med lite enkel logik få fram till vilket beslut föräldrar tar. Eller ta dig själv som exempel, du är medveten om att ditt barn stör, detta hindrar dig inte att sätta dig på ett plan. Tolerans? Empati? Försvinner sådant när ni klämmer fram ungarna?
När det gäller exemplet med hot så får du nog läsa igenom en gång till vad jag skrev.
|
Du är ju så kaxig här i forumet så då borde det väl inte vara några problem att säga till på planet, men det är väl så att de flesta som du inte verkligen törs - de har ändå inget mål i munnen när det gäller :-)..men då får man väl stå ut...vad gäller tolerans och empati är det nog två okända begrepp för dig.
...jag liksom många andra föräldrar kommer att resa med sina barn ända tills de förbjuder det så det är bara å acceptera det eller sluta resa..
Nu säger jag inget mer i den här disk. för det kommer inget vettigt av den..lycka till med dina resor i framtiden!
|
|
|

2009-04-22, 13:08
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av idali
Du är ju så kaxig här i forumet så då borde det väl inte vara några problem att säga till på planet, men det är väl så att de flesta som du inte verkligen törs - de har ändå inget mål i munnen när det gäller :-)..men då får man väl stå ut...vad gäller tolerans och empati är det nog två okända begrepp för dig.
...jag liksom många andra föräldrar kommer att resa med sina barn ända tills de förbjuder det så det är bara å acceptera det eller sluta resa..
Nu säger jag inget mer i den här disk. för det kommer inget vettigt av den..lycka till med dina resor i framtiden!
|
De kommer även att servera alkohol till störande ungdomar, gillar du det inte då skall du inte ta upp det på ett forum utan bara acceptera och hålla käft.
För det är ungefär vad du säger till mig.
Att inte säga till handlar inte om man törs, det finns inte så mycket att göra när man sitter på ett plan och en 12 åring får ett utbrott. Det hjälper inte om jag säger till föräldrarna, serveringspersonalen eller ens piloten. Vet inte riktigt vad du förväntar dig att folk ska göra.
Egentligen har du under din korta sejour i den här diskussionen visat hur ignoranta föräldrar fungerar. Så länge det inte är förbjudet så kommer ni inte att ta hänsyn till andra, för det är er rättighet att utsätta andra för obehag. Finns det något annat sätt att tolka det du har skrivit?
|
|
|

2009-04-22, 13:24
|
|
|
Suck!
Hade med vår dotter på flyg då
hon var 16 mån.
Det var en verklig pärs kan jag säga!
Efter att ha skrikigt för förmodligen tryck i öronen
började hon att sparka på stolen framför!
Då små barn sitter i knät var det väldigt trångt,
minst sagt!
Att släppa henne i gången var inte att tänka på...
vara i vägen, störa andra o.sv.
Logiskt resonemang, sitta stilla ody funkar inte vid den åldern.
Vet inte vem som hade det värst....personen framför, dottern eller vi.
Hemskt var det iallafall, svettiga och lååånga 5 tim.!!
Vi har bestämt att spara detta med fler flygresor tills hon blir äldre och både vi och hon har mer utbyte av det hela!
mvh/mamma
|
|
|

2009-04-22, 14:06
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
De kommer även att servera alkohol till störande ungdomar, gillar du det inte då skall du inte ta upp det på ett forum utan bara acceptera och hålla käft.
För det är ungefär vad du säger till mig.
Att inte säga till handlar inte om man törs, det finns inte så mycket att göra när man sitter på ett plan och en 12 åring får ett utbrott. Det hjälper inte om jag säger till föräldrarna, serveringspersonalen eller ens piloten. Vet inte riktigt vad du förväntar dig att folk ska göra.
Egentligen har du under din korta sejour i den här diskussionen visat hur ignoranta föräldrar fungerar. Så länge det inte är förbjudet så kommer ni inte att ta hänsyn till andra, för det är er rättighet att utsätta andra för obehag. Finns det något annat sätt att tolka det du har skrivit?
|
Så härligt att läsa att dina resonemang, jag håller med dig i precis allt du skriver! Hur föräldrar kräver att andra vuxna ska acceptera och respektera dem och deras barn, när de själva struntar fullkomligt i andras tankar och åsikter.
Många föräldrar hävdar att "vi som störs" ska säga till era barn, men vari ligger det rimliga i att VI ska uppfostra ERA ungar? Det är ungefär lika rimligt som att ha en hund på bussen, och sen säga till de andra passagerarna att de minsann själva fick säga till "Buster" när han skällde på bilarna som passerade, eftersom du inte stördes av det.
fråga till föräldrar: Skulle ni tycka att det var rättvist och rimligt att ha ett gäng glada partyungdomar framför er på planet till Phuket, som höll er och era små barn vakna hela resan med allsång, Ipod-högtalare och var allmänt stökiga? För för många är ju ert barns oväsen minst lika störande. (fulla ungdomar brukar ju faktiskt somna tillslut iallafall)
Till gäst som skrev sist: Wow, härligt med en förstående förälder! Jag är säker på att din/a barn kommer uppskatta resan mer när de blir lite äldre! =)
Och framför allt blir det nog lättare att aktivera henne under resan.
|
|
|

2009-05-01, 11:31
|
|
barn på lång flyg
- håller helt med förstår faktiskt inte varför små barn ska släpas iväg över hela jorden föräldrarna har ett enormt ansvar det går inte att skylla ifrån sig allt som händer barnet har föräldrarna ansvar i!!!!
Citat:
Folk skriver att det är en rättighet att flyga... oavsett, sen ger de exempel som fulla personer. Som om det skulle vara en rättighet att vara full på ett flygplan.
Det är ingen rättighet att flyga, inte ens om man har betalt en biljett. Det finns däremot en hel del skyldigheter.
Sen är det konstigt att folk är okänsliga. Att man får skylla sig själv om det är en ettåring som gråter konstant i 11 timmar. Ungefär som om ingen vill ta ansvar för att ettåringen gnäller. Nej det är inte mitt eget fel om en unge gråter under majoriteten av en flygning, fattar inte hur folk ens kan tänka den tanken. Det är föräldrarnas fel och ingen annans.
Det är även intressant att folk sitter och dunkar sig för bröstet och säger att mina ungar minsann aldrig stör. Troligen är det så att du inte uppfattar att barnen stör för du är van, men för oss som inte umgås med småungar 24/7 då stör de. Ni måste lära er att er toleransnivå inte är grunden för alla andras. Det ni anser är harmlöst och gulligt gäller inte för alla andra osv.
Sen är det kul att vissa föräldrar rekommenderar att barnen skall sova på golvet. Ett bra exempel på missad flygsäkerhet. Tror ni det är bara på skoj som de säger att väskor och dylikt skall vara inlåst eller under säten. Vet ni vilka krafter som gäller vid en större luftgrop? Inte nog med att ungen troligen bryter ett knippe ben om han/hon ligger på golvet utan det är högst troligt att ungen skadar någon annan när han/hon faller ner. Men det gör ju inget för "dina" ungar stör aldrig någon annan. Jag skiter i om ungen måste sova jag vill inte ha en 30 kgs fetknopp fallande ner på mig, ska ungen prompt med då skall han/hon sitta i bälte som alla andra. Klarar inte ungen detta då bör ni fundera några gånger innan ni går på ett flygplan.
Det finns nog inget mer egoistiskt än föräldrar, de har ursäkter för allt och vill inte ta ansvar för något.
|
|
|
|

2009-05-01, 11:41
|
|
skrikigt barn
Det låter mycket klokt hoppas att fler läser ditt inlägg så kanske det kan bli lite bättre på långflygen ,där en enda skrikande unge faktiskt kan förstöra resan för ett helt flygplan .Du låter som en klok mor UOTE=Gäst;95944]Hade med vår dotter på flyg då
hon var 16 mån.
Det var en verklig pärs kan jag säga!
Efter att ha skrikigt för förmodligen tryck i öronen
började hon att sparka på stolen framför!
Då små barn sitter i knät var det väldigt trångt,
minst sagt!
Att släppa henne i gången var inte att tänka på...
vara i vägen, störa andra o.sv.
Logiskt resonemang, sitta stilla ody funkar inte vid den åldern.
Vet inte vem som hade det värst....personen framför, dottern eller vi.
Hemskt var det iallafall, svettiga och lååånga 5 tim.!!
Vi har bestämt att spara detta med fler flygresor tills hon blir äldre och både vi och hon har mer utbyte av det hela!
mvh/mamma[/quote]
|
|
|

2009-05-01, 11:52
|
|
vi hade förbokat plats på planet och betalat dyrt men vad hjälper det om det sitter en "gaphals "bakom vi kanske ska sätta alla barn och föräldrar tillsammans längst bak i planet plasserade i ålder dom yngsta längst bak
|
|
|

2009-05-01, 12:14
|
|
hjälper inte skrik hörs över hela planet!!
Citat:
Vi har åkt till Thailand flera gånger med våra barn även när de är små. Här är lite saker vi brukar tänka på...
Boka gärna en fönsterrad. Då kan barnet enklare sitta en stund på golvet utan att störa alternativt sova en stund. Jag tycker också att det är väl värda pengar att boka stolar med lite extra utrymme om det finns några kvar.
Ta med pillgrejor - pärlhalsband, klistermärkesböcker, lego
Håll inte barnet vaket för att han/hon ska sova på flyget. Övertrötta ungar är värre än pigga.
Ta med lite barnmats mellanmål/kex/efterrätter det har alltid funkat för oss att få igenom i tullen. Från Thailand har de absolut ingen koll så ta med gott om dricka.
Ha en trevlig resa. Jag tycker Thailand är helt underbart att åka med barn. Rent fint, BARNVÄNLIGT och säker sjukvård.
Hälsningar 3 barnsmamman
Till de vuxna som vill slippa barn på flyget - boka premiumklass eller liknande så slipper ni oss som gillar att upptäcka världen med våra barn.
|
|
|
|

2009-05-01, 12:18
|
|
hjälper inte skrik hörs ändå!!
Citat:
Fattar inte att om man har betalat så dyra pengar för sin biljett så kanske man borde lagt till några slantar till för att få åka förstaklass... eller är personen i fråga för snål... då ska man inte gnälla barn har oxså rätt att få uppleva en semester även om det innebär en långflygning... tycker själv att halv alkoserade kärriningar och gubbar är ett större problem på en långflygning än ett barn som låter lite...
|
|
|
|

2009-05-01, 12:20
|
|
|
Vi kommer att åka med vår 3,5 åring till Medelhavet -säger inte vart..., i sommar.
Tyvärr åker vi på kvällen, och vår dotter brukar blir helt "helvetisk" och hysterisk
när hon är för trött. Hon kan lägga sig på golvet och skrika rätt ut eller bara
vråla "Nallen", fats den är 10 cm ifrån henne. Men det brukar gå över efter ca 30 minuter - 1 timme. Inget brukar hjälpa, det går över av sig självt. Hon kan inte hjälpa hur hon är när hon blir så trött, hon brukar ropa kraaam och puuusss mitt bland gråten för hon vill ha det av oss också (hon vill ha bekräftelse och vill veta att vi tycker om henne, för ibland kan man nog bli lite "galen" och ryta till både högt och stort när inget hjälper). Hoppas att inte hon finns med bland er "barn-gråtshatare" när vi sitter på flygplanet... Bra för er att veta att vi har försökt precis ALLT - både hålla i henne (hon kan sparka hej vilt), ryta högt, hota, klappa och pussa och krama, men INGET hjälper. Bara tills hon själv somnar... Puhhh...
|
|
|

2009-05-01, 17:40
|
|
|
Citat:
Vi kommer att åka med vår 3,5 åring till Medelhavet -säger inte vart..., i sommar.
Tyvärr åker vi på kvällen, och vår dotter brukar blir helt "helvetisk" och hysterisk
vråla "Nallen", fats den är 10 cm ifrån henne. Men det brukar gå över efter ca 30 minuter - 1 timme. Inget brukar hjälpa, det går över av sig självt. Hon kan inte hjälpa hur hon är när hon blir så trött, hon brukar ropa kraaam och puuusss mitt bland gråten för hon vill ha det av oss också (hon vill ha bekräftelse och vill veta att vi tycker om henne, för ibland kan man nog bli lite "galen" och ryta till både högt och stort när inget hjälper). Hoppas att inte hon finns med bland er "barn-gråtshatare" när vi sitter på flygplanet... Bra för er att veta att vi har försökt precis ALLT - både hålla i henne (hon kan sparka hej vilt), ryta högt, hota, klappa och pussa och krama, men INGET hjälper. Bara tills hon själv somnar... Puhhh...
|
Ni har provat allt? Provat att stanna hemma?
|
|
|

2009-05-01, 17:58
|
|
|
Citat:
|
Otroligt, vet man vad som kommer att hända så ska man väl ändå vara så pass mänsklig så man stannar hemma eller ordnar resa under dagtid, ett annat ord för er är "ansvarslöst"
|
|
|

2010-06-08, 22:53
|
Reg.datum: jun 2007
|
Här var det verkligen ord och inga visor.
Gammal tråd visserligen men jag tror inte att det har förändrats mkt.
Jag förstår att folk som inte har barn tycker det är jobbigt med skrikande barn. Sist vi flög till Spanien skrek ett litet barn rätt men det kan inte ha vart så gammalt så rösten var inte så stark. Jag tyckte mest synd om barnet. Ush vad hemskt det var. Gravid var jag också och extra känslig för alla spädisar :-).
Idag ett år senare sitter jag här med en liten tös och funderar på en thailandsresa men jag är osäker av flera anledningar. Det ÄR en jobbig resa. Har själv gjort den många ggr och vet hur trötta vi vuxna brukar bli. MEN det är inte alltid man har möjlighet att skjuta upp resna heller. Vi har ett större barn som skall börja ettan nästa höst och då kan vi inte resa. Så det är nu i höst som det gäller.
Hur som helst så är det jobbigt med gråtande barn....oavsett om man är mamma eller bara någon som är med på planet. Och jag tycker att iden med barnfria plan är väl okej om man vill betala för det. Då slipper man såna där "surisar" som sitter och gnäller på barnfamiljer :-)
|
|
|

2010-06-09, 07:13
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Jag tycker att första sex månaderna funkar det bra att resa med barn. Då somnar dom oftast när dom är trötta och bråkar inte så mycket. När dom kommer över 6-7-8 månader och börjar krypa, gå och klättra så kan det börja bli jobbigt. Då kan dom inte sitta still längre och ska vara överallt och sparka på ryggstöden, dra ned stolsbrickorna, dra folk i håret, skrika o.s.v. Det är väl först vid 2-3 års ålder dom börjar förstå lite mer, men då kommer trotsåldern istället.
|
|
|

2010-06-09, 15:59
|
Reg.datum: jun 2008
Rykte: 4
|
Vi flög till USA med en niomånaders liten pys för ett par år sedan, och han var nog den som fixade det bäst, för han fick ju sova lite som han ville. Men nu, när han är snart tre år skulle jag passa mig noga för att försöka ha honom i ett flygplan under många timmar. En kortis till London kanske, men knappast till USA eller Thailand.
|
|
|

2010-06-30, 01:47
|
|
|
jag har nu läst igenom hela inlägget och jag har bara en reaktion till detta - fyfan va löjliga ni är.
några av mina bästa barndomsminnen är från när jag har varit utomlands, är vissa av er verkligen så pass själviska att ni inte skulle kunna unna barnen (och deras föräldrar) en resa. det är kanske 10 timmar av ert liv som ni KANSKE tvingas höra på skikande och gnäll. det är lika kul för barn att uppleva en annan kultur och äventyr som det är för en vuxen. kanske tillochmed roligare då det finns så pass mycket barnvänliga saker att hitta på, framförallt i thailand då detta land är otroligt trevligt, och himla barnvänligt. jag kan av egen erfarenhet säga att sjukvården är ett plus i detta land - jag hade inte tvivlat en sekund på att åka dit med småbarn...
tillbaka till ämnet. ni som har sådanna problem med att barn som skriker, åk förstaklass, inte ofta barnfamiljer har råd till detta..
eller stanna hemma. jag tror det är betydligt fler barn som reser än folk som vill förbjuda barn att flyga så dessa personer som inte tycker barnen är värda att få flyga. dom kan stanna hemma om ni frågar mig. för helt ärligt förstår jag inte hur ni kan resonera över något sådant...
det var allt för mig
ps. åker man med barn till bangkok vill jag verkligen rekomendera vattenlandet (minns inte vad det heter just nu)
det är en fantastisk upplevelse, även för de små
|
|
|

2012-04-21, 21:21
|
Reg.datum: mar 2008
|
Åkte med tre småttingar...
Åkte till Thailand våren 2011, med mina då 3st småttingar, 1år, 4år och 5år. Finnair via Helsingfors. Nattflyg. Funkade hur bra som helst. Planerar nu en ny resa med mina numer 4st småbarn. Tänkte göra Vietnam via Bangkok. Barnen kommer då vara 1,2,6 och 7år.
När man skumläser vissa inlägg får man lite känslan att "argsinta snubben", "anonyme gästen" kommenterar sina egna inlägg, med förevändningen att vara annan, men det är ju bara en känsla jag får.
Jag har långflugit massor sedan 90-talet. Utan och senaste 7 åren med barn. DET FINNS INGEN OCH HAR ALDRIG FUNNITS någon garanti att flygupplevelsen blir något annat än en plåga tills man kommit fram och fått sova ikapp jetlaggen. Utgå från att det blir ett jobbigt helsike. Har du TUR (och är tillräckligt liten att du kan tråckla ihop dig i ditt säte) får du tryna på planet.
Lycka till och trevlig semester
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|