ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-25, 10:51

Gäst

Standard Apollos Kombinationsresa
Hejsan

Jag undrar om det är någon som rest till Thailand med Apollo?
Har rest med dom tidigare, men då bara till Grekland & det har alltid funkat bra.
Hur är planen, bra benutrymme?

Funderar på att ta en kombinationsresa med dom till Thailand, men har ju noll koll på vart man ska bo.
Tänker nog stanna i 3 veckor, bo 1 vecka på ett ställe & resterande 2 på något annat.

Tips & råd på vart man ska ta vägen skulle vara trevligt.

/Sandra
Svara med citat

Gammal 2008-06-26, 11:59

Gäst

Standard
Ingen som har rest med Apollo till Thailand? Deras kombinationsresa?

Tänkte boka en resa dit snart, men som jag skrev tidigare så vet jag inte vart man ska bo.
Vill ha nära till stranden.
Vill ha nära till någon stad/by, men inte bo mitt i smeten.

Tips...någon?

/Sandra
Svara med citat

Gammal 2008-07-13, 12:59

Lucky_star

Globetrotter
Lucky_star är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Rykte: 0

Standard
Ja det har man var där i februari 2004 då var vi 1 vecka i kao lak och 1 på koh samui....
det var med apollo vi åkte. dte var jobbigt dels var det en buss tur på ca 2 timmar upp till kao lak men man fick värsta sigh seein så det var väl det positiva. sen så när man skulle till samui andra veckan blev det att åka ner till phukets flygplats igen och sen flyga till samui... ska man till thailand så åk med apollo för så slipper man mellanlanda. deras plan går direkt och tar 10 timmar iställer för 13!
Svara med citat

Gammal 2008-07-14, 13:17

Gäst

Standard
Tack för svar.

Direktflyg är bra, känner inte för att mellanlanda någonstans. Ska försöka boka så att det blir ett direktflyg.

Var det bra ställen som ni bodde på? Hur var flygplanet, bra med benutrymme?

Det finns ju så många ställen att åka till i Thailand, så för en förstagångsresenär är det ju som en hel djungel när man ska välja resmål.... :-(

Alla tips på bra ställen att bo på är välkomna.

/Sandra
Svara med citat

Gammal 2008-07-14, 19:57

Gäst

Standard
En ska undrar jag som är helf off topic. men har de loppis på alla saxar och hårshampoo ocj sånt som de beslagtar jag hoppas de inte slängs
Svara med citat

Gammal 2008-07-15, 05:16

tjorven

Medlem
tjorven är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard Apollo
Just hur det är inne i flygplanen varierar väl lite, det är ju charter stolar. men dem brukar vara ok . Apollo som bolag är bra att resa med, i alla fall till Phuket.

Jag har jobbat som guide i Phuket i ett antal år och Apollo är enligt min mening de som sköter sig bäst bland de stora charterbolagen från sverige.

Jag jobbar inte för Apollo men jobbar som guide åt de olika bolagen och Apollos gäster är oftast mer nöjda än de andra.

Kombinationsresa låter bra, man ska passa på att se mycket av Thailand när man väl kommit dit, inte stanna inne bland hotellen.

För utflykter och turer i Thailand se mer på PhuketKlubben - turer i paradiset -
Svara med citat

Gammal 2008-07-17, 13:36

Gäst

Standard
Hejsan

Tjorven:

Vilka ställen kan du rekomendera att bo på?
Tänkte bo 2 respektive 1 vecka på olika ställen, men det är ju som jag skrev tidigare hur svårt som helst för en förstagångsresenär till Thailand att vet vart man ska.

Har kollat runt hur mycket som helst, men blir ju inte klokare för det, snarare förvirrad...hehe.
Det ser ju så fint ut överallt....

Vi ska boka snart så alla tips är välkomna.

/Sandra
Svara med citat

Gammal 2008-07-17, 18:51

tjorven

Medlem
tjorven är inte uppkopplad

Rykte: 4

Standard
Hej Sandra !

Ja du inte lätt och säga var ni ska bo, eftersom jag inte har en aning om vad ni vill ha, men lite sammanfattat om olika ställen i Thailand.

1. Bangkok .. storstad en världstad men det innebär ju hög puls, mycke människor och en enorm trafik men också ett brett utbud på shopping, shower palats kultur m.m

2. Phuket . Ön nummer ett för turistströmmen en stort utbud av hotell och nöjen shopping och bra standard på allt, nära till öar runt omkring, många och bra stränder, snorkling utflykter, ja ett bra utbud på det mesta

3 Khao lak lite lungnare tempo inte så stort, utbyggt på en lång sträcka kan väl kanske upplevas som lite för långsamt om man vill ha lite nöjesutbud. lungt o skönt. Nära till similan öarna om man gillar dykning (similan topp 10 i världen för dykning)

4 Samui är väl en liten mindre variant av Phuket kan man säga, har varit ett stort turistmål i ett antal år har ett bra utbud, kan kännas lite "trångt" en mindre ö och med mycke människor, dessutom är inte havet lika vackert och korrallrikt m.m på denna ostkust sidan som på västkusten.

5 Krabi - Ao Nang vackert område otrolig natur, lite lungnare kanske, lite mer muslimskt (vissa resturanger serverar inte alkohol) det bästa enligt min mening med krabi är väl närheten till alla små vackra öar utanför och Phang Nga bukten som ligger mitt i mellan Krabi och Phuket.

6 Kho Lanta (har inte så stor erfarenhet ev lanta) en större ö längre söderut från Krabi och Phuket. enligt dem som bor där så är det givetvis jätebra där men enkelt beskrivet, lite lugnare tempo vacker ö mysiga stränder och ställen

7 Phi Phi - Kanske den vackraste ögruppen i världen inspelningsplats för The Beach .-.m.m otroligt vacker ö grupp som från början invaderades av backpackers som vile bo i bungalows med en hängmatta utanför lyssna på reagge och slappa bada o dyka. har väl idag växt upp till mer "massturistmål" och kan enligt min mening kännas överbefolkad på högsäsongen. och kanske inte så mycket att göra om man tänker stanna längre tid. men helt klart värd en "helg" i vilket fall

jag vet inte riktigt vad Apollo har in sin Kombinationsresa men utan att ha en aning om vad ni är ute efter skulle jag föreslå Phuket som första destination, där har ni allt utbud och kan "lära" er lite om thailand och sen en vecka på Krabi kanske om ni vill ha lite mer mysigt o vackert .. men som sagt det är ju lite om vad ni är intresserade av .. maila mig på phuketklubben.se om ni vill ha snabbare kommunikation .. o lycka till med "beslutstagandet"

Peter..
Svara med citat

Gammal 2008-07-26, 11:14

Jenny_81

Medlem
Jenny_81 är inte uppkopplad

Rykte: 0

Smile
Fritidsresor kör med egna Jumbo Jet till Phuket som också går direkt. Tar också ca 10 h!!
Svara med citat

Gammal 2008-07-30, 07:25

Gäst

Standard
Jag rekommenderar dig att kombinera Krabi med Phuket. Jag gillar faktiskt Patong för dess liv och rörelse. Vingresor och Fritidsresor har också kombinationer. Det spelar ingen som helst roll vilket av bolagen du väljer. Jag har åkt med alla tre till Thailand och det som avgör är priset. Om du åker med Apollo är det mkt möjligt att du åker med ett fritidsresors flygplan och vice versa. Vi åker till Vietnam i vinter med Ving och ska åka med ett Apolloplan.
Lycka till med bokandet./Susanne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8