Hej Sandra !
Ja du inte lätt och säga var ni ska bo, eftersom jag inte har en aning om vad ni vill ha, men lite sammanfattat om olika ställen i Thailand.
1. Bangkok .. storstad en världstad men det innebär ju hög puls, mycke människor och en enorm trafik men också ett brett utbud på shopping, shower palats kultur m.m
2. Phuket . Ön nummer ett för turistströmmen en stort utbud av hotell och nöjen shopping och bra standard på allt, nära till öar runt omkring, många och bra stränder, snorkling utflykter, ja ett bra utbud på det mesta
3 Khao lak lite lungnare tempo inte så stort, utbyggt på en lång sträcka kan väl kanske upplevas som lite för långsamt om man vill ha lite nöjesutbud. lungt o skönt. Nära till similan öarna om man gillar dykning (similan topp 10 i världen för dykning)
4 Samui är väl en liten mindre variant av Phuket kan man säga, har varit ett stort turistmål i ett antal år har ett bra utbud, kan kännas lite "trångt" en mindre ö och med mycke människor, dessutom är inte havet lika vackert och korrallrikt m.m på denna ostkust sidan som på västkusten.
5 Krabi - Ao Nang vackert område otrolig natur, lite lungnare kanske, lite mer muslimskt (vissa resturanger serverar inte alkohol) det bästa enligt min mening med krabi är väl närheten till alla små vackra öar utanför och Phang Nga bukten som ligger mitt i mellan Krabi och Phuket.
6 Kho Lanta (har inte så stor erfarenhet ev lanta) en större ö längre söderut från Krabi och Phuket. enligt dem som bor där så är det givetvis jätebra där

men enkelt beskrivet, lite lugnare tempo vacker ö mysiga stränder och ställen
7 Phi Phi - Kanske den vackraste ögruppen i världen inspelningsplats för The Beach .-.m.m otroligt vacker ö grupp som från början invaderades av backpackers som vile bo i bungalows med en hängmatta utanför lyssna på reagge och slappa bada o dyka. har väl idag växt upp till mer "massturistmål" och kan enligt min mening kännas överbefolkad på högsäsongen. och kanske inte så mycket att göra om man tänker stanna längre tid. men helt klart värd en "helg" i vilket fall
jag vet inte riktigt vad Apollo har in sin Kombinationsresa men utan att ha en aning om vad ni är ute efter skulle jag föreslå Phuket som första destination, där har ni allt utbud och kan "lära" er lite om thailand och sen en vecka på Krabi kanske om ni vill ha lite mer mysigt o vackert .. men som sagt det är ju lite om vad ni är intresserade av .. maila mig på phuketklubben.se om ni vill ha snabbare kommunikation .. o lycka till med "beslutstagandet"
Peter..