|
Emerald Beach Resort & Spa
|

2008-04-14, 11:15
|
Reg.datum: apr 2008
Rykte: 0
|
Emerald Beach Resort & Spa
Hej
Skall åka till Khao Lak den 23 dec 2008, och skall bo på Emerald Beach Resort & Spa. Jag vet att det ligger en bit ifrån "centrum" men jag undrar hur det är att gå de 6 km in till "centrum" eller hur mycket Tuk-Tuk eller taxi kostar dit?
Undrar även lättaste (och billigaste) sättet att ta sig ner till Karon för att handla? Kanske någon har priser?
Har aldrig varit i Asien tidigare och behöver lite tips om utflykter mm.
Lotta
|
|
|

2008-11-26, 14:25
|
|
|
Fått något Svar eller mer info?
Citat:
Ursprungligen postat av LottaL
Hej
Skall åka till Khao Lak den 23 dec 2008, och skall bo på Emerald Beach Resort & Spa. Jag vet att det ligger en bit ifrån "centrum" men jag undrar hur det är att gå de 6 km in till "centrum" eller hur mycket Tuk-Tuk eller taxi kostar dit?
Undrar även lättaste (och billigaste) sättet att ta sig ner till Karon för att handla? Kanske någon har priser?
Har aldrig varit i Asien tidigare och behöver lite tips om utflykter mm.
Lotta
|
Hej Lotta,
Vi skall åka också till Emerald Beach Resort & Spa docki Januari. Jag undrar om du fått reda på något kring detta hotell?, jag har inte lyckats får någon bra info alls.
Tackar,
|
|
|

2008-12-09, 21:09
|
|
|
Det finns gratis "taxi" in till centrum för hotellets gäster. Sök på hotelets namn så hittar ni blandade recentioner tex på Agoda. Vi ska dit i slutet på januari och hoppas på att vi gjort ett bra val. Det som får mig att tvivla är storleken på hotellet, vi är vana att bo i bungalows på stranden, men med en 5 årig kan resortlivet passa bra.
|
|
|

2008-12-10, 11:24
|
|
Emerald Beach khao lak
Hej
Vi åker som sagt den 23 december men jag har inte fått så mycket respons på inlägget men jag sänder in lite om hotellet när jag kommer hem den 7/1.
|
|
|

2008-12-18, 12:11
|
|
|
Syns till veckan :o)
Hej Lotta
Vi åker dit nu på Lördag så då syns vi till veckan  ) jag söker åxå lite mer info så om du vill kan vi ha mailkontakt och dela det vi får reda på.
hälsningar
Ulrica
ulrica.adolfsson@telia.com
|
|
|

2008-12-18, 12:18
|
|
|
kolla...
|
|
|

2008-12-18, 15:25
|
|
|
|

2009-01-12, 12:22
|
|
|
Vi ska åker dit i mars och jag sitter också och letar info om Emerald Beach Resort & Spa. Någon fler som kan tipsa om bra sidor eller någon som har varit där?
|
|
|

2009-01-12, 13:15
|
|
Emerald Beach khao lak
Hej
Har nu kommit hem ifrån Khao Lak, vädret var väl inte det bästa men varmt och skönt.
Hotellet var bra med bra pooler och 3 restauranger på området.
Flak taxi (bil med flak) kostade 200 BHT för 4 personer (fasta priser) med hotellets taxi kostade den ca 400 BHT (men då var det med säkerhetsbälten).
Vi fick bra mat under vår vistelse och ingen blev dålig, vi åt även på de små kojorna vid stranden. Hotellpersonalen var väldigt trevliga. Ibland blev det fel men de var snabba att rätta till dem.
Stranden vid hotellet var bra men en tripp till stränderna i "centrala" Khao Lak kan man ju göra några dagar.
Massage tog vi varannan dag vid stranden 350 BHT (1 timme) billigare på de ställen som låg längst strandkanten utanför hotellområdena.
Restaurang Sala Thai på "stora gatan" hade bra mat vi var 9 personer som åt och drack (4 vuxna) det kostade 1.350 BHT.
Trevlig resa
Lotta
|
|
|

2009-01-15, 16:41
|
|
|
Tips
|
|
|

2009-11-09, 13:51
|
|
|
Emerald beach
Hej! Jag och min fam på man två barn ska ner den 22dec i år. Det är vår 4 resa till Thailand. Men vi har inte varit i koa lak förut. Men jag tror och hoppas på att vi blir lika nöjda nu me. Man får ta det me ro. V bruka starta sem med att bra vara i några dagar, sedan blir det lite rund turer. Så om ni vill så är det bara att haka på. Du kan nå mig på mail matimorasusanne@hotmail.com. Hoppas att ni får det toppen!
MVH SussieQ!
|
|
|

2009-12-04, 12:52
|
|
|
År 2009
Ingen som har varit på hotellet, i år?
Hur är maten på hotellets restaurang?
*Finns det matställen nära hotellet? Då syftar jag på restauranger som ligger vid havet. Eller måste man in till Khao-Lak?
*Vad kostar TukTuk in till Khao-Lak?
*Några tipps vid bokning av utflykter?
*Är det mycket trafik vid hotellområdet?
*Finns det några aktiviteter på hotellet?
*Hur är rummen?
Ja, skriv allt ni kommer på.Bode högt och lågt. ;-)
Att tillägga, vi åker 13/1 och ska vara där i 2 veckor. bokat resa via Ving. Så ni som ska dit VI SES
|
|
|

2010-02-18, 16:54
|
|
|
Hej!
Hej!
Ni som varit på Emerald nyligen hur var det?. Jag har läst på tripadvicer och dom har fått jätte dålig kritik....att det är skitiga pooler och jätte dålig service. Vi har bokat till april 2011.
Och jag funderar på att byta hotel... är det någon mer som har bokat och skall dit till våren 2011?.
|
|
|

2010-02-23, 15:23
|
|
|
Stämmer ej
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej!
Ni som varit på Emerald nyligen hur var det?. Jag har läst på tripadvicer och dom har fått jätte dålig kritik....att det är skitiga pooler och jätte dålig service. Vi har bokat till april 2011.
Och jag funderar på att byta hotel... är det någon mer som har bokat och skall dit till våren 2011?.
|
Hej,
Vi är precis hemkomna från Emerald. Underbar hotel, personal och allt runtomkring.
Eller, inte riktigt allt runt omkring. Tycker du inte om "svenska mentaliteten i Thailand" så ska du inte åka dit. Vi svenskar har en tendens att strunta i alla våra normer och värderingar när vi är i Thailand. Vi skriker, skräpar förolämpar.... ja allt vi aldrig skulle göra i Sverige.
Annars är hotellet helt underbar. Personalen hur goa som helst, hjälper till mer än gärna, när du frågar. Vi läste också att middagsbuffen skulle vara katastrof. Det var precis tvärt om. Den var perfekt. Och dessutom den är gratis. Man betalar bara för dricka, som kostar ca.150 Bath. Inte alls mycket. I buffen ingår alltid 1-2 thai-rätter + 3 västerländska rätter.
Nu måste jag jobba lite :-( , men är det något ni undrar över, ställ frågan så ska jag försöka besvara den.
|
|
|

2010-02-24, 17:28
|
|
|
hej
Ett stort tack för ditt inlägg!. Jag har allvarligt funderat på att byta hotel för ingen har svarat så jag tänkte det måste vara så dåligt hotel att ingen orkar svara.
Det var någon som skrev att poolerna är jätte smutsiga. Hur var det nu när ni var där?.
mvh
|
|
|

2010-02-28, 13:35
|
|
|
hej
Då vi var där, så var poolerna OK, rena och fina. Vi själva badade inte där, då vi inte har barn. Och dessutom så kan man bada i bassäng även i Sverige  . Vi passade på att bada i havet. Vill bara varna er för maneter i havet, men dessa finns längst hela kusten, så pga. detta ska ni inte byta hotellet.
|
|
|

2011-02-25, 15:57
|
|
|
Citat:
Hej!
|
Vi är där nu. Hotellet har ett kanonläge vid stranden. Poolen vid stranden ligger med utsikt över havet. Buffen är helt OK, lite varierad men kunde vara lite bättre kryddad. Vill man ha part-party åker man inte hit, men vill man ha lugn och ro och kunna varva havet med poolen, äta god mat och koppla av utan biltrafik eller andra störande ljud, då åker du hit.
MVH Kalle
|
|
|

2011-02-25, 16:38
|
|
|
Citat:
Vi är där nu. Hotellet har ett kanonläge vid stranden. Poolen vid stranden ligger med utsikt över havet. Buffen är helt OK, lite varierad men kunde vara lite bättre kryddad. Vill man ha part-party åker man inte hit, men vill man ha lugn och ro och kunna varva havet med poolen, äta god mat och koppla av utan biltrafik eller andra störande ljud, då åker du hit.
MVH Kalle
|
Det låter toppen. Vi åker till Emerald ni i mars.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|