ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-30, 12:09

kajsa-kavat

Nykomling
kajsa-kavat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Smile Hjälp!
Har tusen funderingar...

Vill ha all hjälp jag kan få. Jag är den raka motsatsen till globetrotter och därför glad över att vara ute i så god tid. Känns helt avgörande till och med. Ska försöka sammanfatta och tar tacksamt emot alla råd jag kan få.

Jag har för avsikt att åka till Thailand två veckor med min lilla tjej i feb -09.

Nova är 7, själv är jag 30. Vi är ute efter sol och bad, i övrigt inga andra planer eller önskemål. Bara att få komma till Thailand i sig är äventyr nog. Fräscht boende är ett krav, småkryp är det värsta jag vet (något jag även överfört på min dotter). Maten känns också viktig, vi är ganska kräsna där.

Varken storstadsliv, shopping eller uteliv är något vi vill ha tillgång till.
Har hört att östra sidan ska vara bäst om man vill ha det lugnt och skönt, stämmer det? Och isåfall vart?

Hur gärna jag än vill tro, att vi glada och nöjda ska plaska omkring hela dagarna, så förstår jag nånstans att vi kommer ledsna på både bad och varandra... Så den ultimata drömmen vore ju om vi hittade resekamrater.

Så... Finns det saker jag kan ha glädje av att känna till kring den här sidan? Är det möjligt och isåfall till fördel att skriva någon form av peronlig profil? Är denna site en av dom bättre vad gäller resor, eller har ni andra tips?

Det här är bara en ynka bråkdel av vad som rör sig i mitt huvud vad gäller vår resa. Hoppas ni vill och kan hjälpa mej att börja grunda till en underbar semester.

Mvh Kajsa
Svara med citat

Gammal 2008-03-30, 12:53

admin

Administrator
admin är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 10

Standard
Hej Kajsa, och välkommen till reseforum !

Angående den personliga profilen / hemsidan, så tycker jag du ska skriva några rader där om du vill, eller så avvaktar du lite. Ville bara kommentera just det eftersom vi arbetar på att lancera en ny version av den inom kort (inom en vecka antagligen). Den nya versionen kommer förbättra funktion och form, och vara bättre rent generellt. Det är såklart fördelaktigt att ha lite information om sig själv på forumet eftersom det gör att andra användare tar dig seriösare.

Angående hur bra reseforum.se är i jämförelse med andra låter jag vara upp till dig som användare att avgöra. Forumet har många nya inlägg per dag och växer antagligen snabbare än de flesta liknande sajter som finns i sverige idag (vilet inte är så många).

Vi som arbetar med sidan är själva intresserade av resor och har ambitionen att ständigt göra sajten bättre.

Angående dina fågor kring din Thailandsresa.. jag personligen är inte jätteinsatt i just Thailand, men det finns flera på forumet med mer kunskap som kanske kan hjälpa dig. Rent generellt så skulle jag rekommendera att du planerar upp lite sevärdheter, och grejer ni kan göra, sen om ni gör dem är ju en annan sak. Det brukar vara en bra inställning att "ta det som det kommer", och så får ni se vad ni är sugna på på plats helt enkelt.
Svara med citat

Gammal 2008-04-05, 14:30

camilla-gustav

Nykomling
camilla-gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard
Hej Kajsa!
Jag heter Camilla o är 32 jag har tänkt åka till Thailand i november-december 09 med min son som då är 8,vi ska vara borta en månad.
Vi har inte heller varit där innan,synd att vi inte ska åka samtidigt...
det skulle va kul om vi kunde utbyta tankar o ideer
Mvh Camilla
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8