ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-24, 12:36

Leni

Nykomling
Leni är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Shopping Koh Chang ?
Har tänkt åka tillbaka till Thailand i nov 08. Funderar på om det finns någon shopping på Koh Chang. Finns tex kopior att märkesjeans att köpa ? Är det marknader som i så fall gäller eller finns det något shoppingcenter inomhus som i tex Hua Hin.
Tacksam för svar och info om allt gällande Koh Chang
Svara med citat

Gammal 2008-03-29, 13:30

Gäst

Standard shopping på ön
ni kan shoppa både utomhus typ marknad o inomhus i butik, ej nåt större va jag såg... lycka till ! mbk i bangkok e klart billigast om ni har den rutten. m.v.h. Ingrid o co.
Svara med citat

Gammal 2008-03-31, 21:28

Gullanpullan

Medlem
Gullanpullan är inte uppkopplad
Gullanpullans avatar

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard
Hej
Var på Koh Chang 9 dagar i februari -08. Vi letade aldrig efter märkesvaror, så jag kan inte svara så mycket på det, men det verkar vara white sand beach som står för den största delen av kommersen på ön.
Vi bodde på Kai Bae bach, men tog lite em-utflykter med songteaws, bl.a White sand, var även i byn vid Lonely beach och Khlong nå'nting samt fiskebyn Ban Bao. Kai Bae ligger nära till allt på Koh Chang (inkl. elefantridning/badning), så det kan vara en idé att börja där och utforska för att hitta sitt smultronställe. Plajan på Kai Bae var bitvis stenig så man får traska lite så man får det hyggligt stenfritt. När du tröttnat tar du en båt ut till någon av de många öarna i skärgården runt Koh Chang.
Lycka till
Svara med citat

Gammal 2008-04-01, 08:28

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 6

Standard
Hej!

Om du behöver glasögon så köp dem på Koh Chang. Vi hittade en bra optiker på hörnan vid Kacha Beach Hotell på White Sand. Jag betalade en tredjedel av privet jämfört med inköp här hemma. Glasögonen är jättesnygga och jag trivs bra med dem. Vi upptäckte att priserna kunde variera ganska mycket mellan optikerna så kolla.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8