ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-18, 11:01

christina

Globetrotter
christina är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Smile Novair
Hej!
Är det någon som åkt med NOVAIR till Krabi.Hållet dom ungefärliga tider
MVH Christina
Svara med citat

Gammal 2008-04-02, 09:31

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av christina Visa inlägg

Hej!
Är det någon som åkt med NOVAIR till Krabi.Hållet dom ungefärliga tider
MVH Christina

Vi åkte med Novair nyår 06-07 till Krabi, flyget var försenat en halvtimme från Sverige
och 2 timmar från Krabi, bokad tid för flighten ändrades oxå 2 ggr innan avresedatum, annars funkade det OK inte några lyxplan direkt – men trevlig personal!
Svara med citat

Gammal 2008-04-04, 22:48

bro

Medlem
bro är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Standard
Hej!

7-22.3 var vi i thbailand/Kata Bech. Bodde kanonbra på Phuket Nalina Resort & Spa, kan varmt rekommenderas. Vi åkte med Apollo och som alla gånger tidigare fungerade detta perfekt. Vi startade t o m före utsatt tid från Arlanda och endast någonminut försenad från Phuket. Jag håller väl med om att planet var ganska så trångt, men mycket trevlig flygpersonal och maten är helt "godkänd" för vår del och mätta blev vi. "Nygräddat" bröd bjöds bl a på. Det vi bjöd på i fjol då vi åkte med Tuy Fly/Fritidsresor till Isla Margarita var nästan oätbart. vi 6 personer som var i Thailand kan rekomendera Novair (garantier finns välinte för förseningar). Däremot var guiderna på resmålet inte så kunninga men vi var inte heller i behov av dom, vi hade läst på och tagit reda p åinfo från annat håll. Altl fungerade till det bästa.
Nuj blir de vamare underhand, vi hade i stort sett varje dag dryga +40 i skuggan och det var faktiskt i varmaste laget. Vattnet svalkade knappt. Vi är kononnöjda med resan och åker gärna igen.
Trevlig resa när det nu bär iväg!

Gammal 2008-08-08, 09:24

Gäst

Smile Novair rekommenderas varmt!
Såg din fråga angående Novair.

Jag kan absolut varmt rekommendera att resa med dom.

Vi åker alltid med Apollo och ser då till att det är Novair som flyger oss.
Bättre service kan man inte få. Dom har mycket kunnig och oerhört positiv och serviceminded personal.
Givetvis är det lite trängre på charterflyg men Novair har bästa benutrymmet enligt test av expressen.
Maten är fantastisk och nygräddat varmt bröd till.
Barnen får en speciell barnmeny serverad före alla vuxna så man i lugn och ro kan äta medans barnen sedan tittar på barnfilm som visas medans dom vuxna får sin måltid.
Allt är verkligen väl genomtänkt.

Flygförseningar kan man ju aldrig garantera sig emot. Det är ju ingenting som själva flygbolaget kan rå för utan styrs av flygtider i luften. På nästan alla mina resor till theiland har vi startat före tidtabell och landat före utsatt tid.

Ett extra plus för Novair är ju att man flyger direkt både dit och hem.

Hoppas du blir nöjd med svaret och Njut av en underbar flygresa. Det är ju faktiskt på planet som semestern börjar!!!
Svara med citat

Gammal 2008-08-08, 12:45

leonie

Nykomling
leonie är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Smile
Novair har bäst benutrymme av charterflygen så var glad att du åker med dem.Förseningar kan man aldrig gardera sig för men jag har hittills haft tur och sluppit det och jag har åkt med flera olika flygbolag.Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2008-08-09, 22:04

Jatsee

Medlem
Jatsee är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Har åkt med Novair. Inga bekymmer med tider när jag åkte. Det är ju inte alltid flygbolaget som orsakar förseningarna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8