ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-12, 17:09

Magnus

Nykomling
Magnus är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Barn och svärföräldra vänligt i Thailand?
Hej!

Jag, min sambo, hennes föräldrar (som aldrig rest tidigare, men som nufyller 60 och blir bjudna av oss) och vår dotter som fyller 3 år i år har planerat att åka till Thailand i början av 2009.

Jag har varit där tidigare, men då som backpacker och utan familj.

Min fundering är om det är någon som kan rekomendera något särskillt barnvänligt ställe (främst då strandmässigt) men där det även finns lite annat att se (för svärföräldrarnas skull). Vi har varit lite inne på Mae Phim och Koh Lanta. Eftersom min sambo inte heller hon varit i Thailand tidigare så skulle jag vilja ta med henne och hennes föräldrar till ett ställe som ser ut som i resekatalogerna. Ni vet; vita stränder och turkost vatten... Skulle vara jättetråkigt om de blev besvikna. Hoppas nu på att det är någon av er andra som har hittat något underbart ställe som ni kan tipsa mig om! Det gör ingenting om det inte är helt obebott av turister heller. Eftersom det är vår första långresa med vår dotter så skulle det vara skänt med lite bekvämigheter i närheten.

Vi har även tänkt att hyra hus under vår vistelse. Någon som har erfarenhet av detta får gärna lämna tips på det också!

Tack på förhand!

/Magnus
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8