ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-09, 19:48

Gäst

Standard Chom View-Hua Hin
Någon som bott på Chom View, och kan berätta om detta hotell?
Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2008-03-13, 10:04

Gäst

Smile Chom view
Har bott på detta hotell 2 gånger i lägenhet. Lugnt o trevligt. Inget hålligångställe - inte ens baren nere vid poolen är särskilt välbesökt på kvällarna. Där ska man sitta om man vill ha det lugnt och bara njuta. I annat fall får man besöka barerna inne i Hua Hin.
Hotellrestaurangen är OK för lunch eller mellanmål men middag ska ni åka in till stan och äta. Pizzerian däremot har goda pizzor men det är ganska dyrt. Stranden är lite tråkig eftersom det är stor skillnad mellan ebb och flod. Åk några km söderut så finns det betydligt bättre stränder. Poolområdet är stort och man kan hitta både sol och skugga efter behag. Försäljarna nere vid stranden kan ibland bli lite påträngande men det är bara att le och skaka på huvudet - lite tjatigare är de som vill hyra ut sina hästar. Både massagen inne på poolområdet och fotvården ner mot stranden kan varmt rekommenderas. Man blir lätt beroende.
Lämna gärna några baht till städerskan varje dag så får ni nya fräscha blomsterarrangemang dagligen. All personal är mkt trevliga.
Hotellbussen ska ni inte nyttja för att åka till stan. Ta en Tuc Tuc istället utanför hotellet. Max 100 baht för enkel resa ska ni betala.
Svara med citat

Gammal 2008-07-18, 12:11

Gäst

Standard
Trevligt hotell beläget vid havet några kilometer utanför centrum. Chom View består av flera byggnader och har både rum och lägenheter.

Här finns två poolområden varav den större är belägen närmare havet och har poolbar. Det erbjuds även spabehandlingar, massage, restaurang och Internethörna.

Rymliga rum och lägenheter med luftkonditionering. Variation i storlek och inredning. Halvpension med middagsmeny kan bokas som tillval. Vistelsen är på egen hand.

Detaljerad hotellinformation
Rummen
Dubbelrum i huvudbyggnad för 2–3 personer med dusch och wc, hårfön, telefon, satellit-tv, minibar/kylskåp och luftkonditionering. Rummen vetter mot poolen.

Lägenheterna
Trerummare i sidobyggnad för 4–5 personer med 2 sovrum och vardagsrum, pentry, dusch och wc, hårfön, telefon, satellit-tv, luftkonditionering och balkong med utsikt mot trädgård. Alla lägenheter är i etage. Grand lit förekommer.
Svara med citat

Gammal 2008-08-09, 15:43

ricaro

Medlem
ricaro är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Smile Hua Hin
Chom View är ett hotell och Semesterlägenheter. Den ligger på stranden utanför Hyatt område och innan Wora Bura. Hotellet Rummen är enkla, lägenheterna är mycket bra för en familj, det finns en stor pool, måste du gå stegen till stranden. Det är ett lugnt område, om du promenera till huvudvägen kan du ta "Songthaew" till Hua Hin centrum för 10 baht, på natten en taxi är nödvändigt, var det 100 baht men nu priset på bränsle för bilen är öka. Det finns inte mycket i området.

Det är en trevlig lägenheter / hotell, men min uppfattning är för en semester i december stranden i Khao Takiab är bättre. Stranden är bättre än stranden i Chom View och även stranden är mer aktiva med många människor. Det finns hotell för turisten 3 - star exempelvis "Bluewave Hotel". För lyx de "Anantasila resort".
Hotellet är mycket bra. För ett billigt hotell Takiab Beach Hotel, Chomtawan, Boat Lodge, eller så kan du stanna i sommarhus / bungalows, considor "Coral keys", "Ocean Breeze", men dessa är sommarhus/ bungalows ca 75 meter till stranden.
Så Chom View är bra, men för en semester min mening är det hotell och boende i Takiab föreskriver mer njutning.
Jag ber om ursäkt för min svenska, jag lära mig lite
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8