ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-07, 20:30

Gäst

Standard Karon Mat o Skrädderi
Hejsan!

Vi har kommit hem efter två fantastiska veckor på Karon. Jag åker gärna tillbaka! Tänkte tipsa er som är på väg till Karon om lite olika restauranger! En restaurang som blev vår favorit är en restaurang som en svensk kille driver: Two Chefs. Där åt vi flera kvällar, fantastiskt god mat och även väldigt gott vin! På samma gata som Two Chefs, finns fler restauranger som är riktigt bra: En italiensk och en indisk, jag kommer inte ihåg vad de heter men de syns när man kommer in en bit på den gatan. Det finns en restaurang som heter Red Onion som också har god mat, den ligger på "huvudgatan" genom den här Karon-delen. Alla restuaranger vi besökte i övrigt som serverar Tai-mat har varit fantastiska! Thailändarna kan verkligen tillaga god mat! Bredvid Two Chefs så finns även en skräddare som vi kan rekommendera: Miss Seeda Fashion World. Det är ett indiskt par som har skrädderiet. Har ni funderingar på att sy upp kostymer eller balklänningar så vänd er till dom. Mycket kunniga och duktiga! Vi är helnöjda med vår resa och våra (mat-)upplevelser ! Tur att de bara väger in väskorna på flygplatsen och inte passagerarna! Marie
Svara med citat

Gammal 2008-03-10, 10:22

Lizzie

Medlem
Lizzie är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 0

Standard Karon
Hej Marie!

Det låter jättetrevligt! Vi skall ner till Karon den 4:e april, och jag läängtar så till att få den där upplevelsen som jag så länge väntat på, så även vår dotter och min man. Men jag tror att vi flickor längtar mera, så alla tips är otrolig bra attt ha med sig. Var ni mycket ute och åkte? Vi skall bo på Karona resort och spa har du hört något om det hotellet eller kansker t.o.m varit där. Jag har frågat massor på forumet så snart tröttnar väl alla på mig haha.

Lizzie
Svara med citat

Gammal 2008-03-10, 17:05

oldie

Globetrotter
oldie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Smile
Inte tröttnar vi inte, Lizzie, på dina frågor! Vi som svarar lär oss också lite nytt.

På tal om skräddare så har jag ett tips i Karon också.. Vid Karonrondellen och en bit upp till höger (ryggen mot havet) så finns en av de bästa skräddarna på Phuket. Crystal Tailor heter butiken. Här är det en och samma ägare sedan mer än 10 år. Ägarparet är kineser, otroligt vänliga och kunniga, håller vad de lovar. Familjen har låtit sy upp en hel del här under åren....
nu senast ingenting visserligen - men vi var ändå inne och hälsade på!
Annars är det indier som driver de flesta skrädderierna och många har mycket påfrestande inklastare.... en liten varning! Är du en gång inne i affären så är du fast (i alla fall är de flesta det).
Svara med citat

Gammal 2008-03-10, 19:29

Lizzie

Medlem
Lizzie är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av oldie Visa inlägg

Inte tröttnar vi inte, Lizzie, på dina frågor! Vi som svarar lär oss också lite nytt.

På tal om skräddare så har jag ett tips i Karon också.. Vid Karonrondellen och en bit upp till höger (ryggen mot havet) så finns en av de bästa skräddarna på Phuket. Crystal Tailor heter butiken. Här är det en och samma ägare sedan mer än 10 år. Ägarparet är kineser, otroligt vänliga och kunniga, håller vad de lovar. Familjen har låtit sy upp en hel del här under åren....
nu senast ingenting visserligen - men vi var ändå inne och hälsade på!
Annars är det indier som driver de flesta skrädderierna och många har mycket påfrestande inklastare.... en liten varning! Är du en gång inne i affären så är du fast (i alla fall är de flesta det).
Hej Oldie

Tack för tipset. Jag skickade ett svar häromdagen till dig, ang thaimat.

MVH Lizzie
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8