|
8 mars åker vi...till Phuket kata resort
|

2008-01-08, 16:34
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 0
|
8 mars åker vi...till Phuket kata resort
Hej.
Vi är förstagångs besökare i Thailand,ser jättmycket fram emot att få åka dit.
Nån som har bott på Phuket kata resort?
Vi ska flyga med Air Finland,nån som vet nåt om det bolaget?
Tips på vad man inte får missa?
Vi har 2 barn,9 och 12 år.
Tacksam för svar!!
/Anette
|
|
|

2008-01-10, 07:41
|
|
|
Vi bodde på det hotellet i november 2007 och vi tyckte det var underbart, vi hade direktutgång till pool och det var ur-skönt. Stranden var perfekt, restaurangen som ligger på stranden, längst bort till vänster när man har havet framför sig, Kata Mama, hade jätte-bra mat och väldigt billigt. Ni kommer ha en jätte-skön semester.
|
|
|

2008-01-10, 09:14
|
|
Åhh,vad rolkig att höra nån som har bott på det hotellet.
Men vad det så,att det inte fanns toadörr??
Konstig fråga kanske,men vissa har sagt att det inte finns nån toadörr på de rummen som har direktutgång till poolen(för det har vi).
Några andra bra tips,på saker som ligger i närheten...extra bra matställe,utflykts arrangör osv...
Ha det bra!!
/Anette
|
|
|

2008-01-10, 10:35
|
|
|
Klart där är dörr till toan, jag vet inte var dem har fått det ifrån att där inte skulle vara en dörr! Vårt rum var jätte-bra där barnen hade var sin säng och vi en dubbelsäng. Våra barn är 9 och 11 år och dem gillade verkligen stället, det var första gången vi var i Thailand och vi vill gärna tillbaks. Marknaden i Karon vid stranden tyckte vi var kul, mycket shopping. Tyvärr blev vi sjuka så vi hann inte med alltför många utflykter. Men Freedom beach var jätte-fint och Coral och Bon island, ja där är många fina ställen. Vi åkte på en utflykt med Fritidsresor på en heldag, det var ungefär 2 timmar enkel resa i bil så det var drygt tyckte vi, där var elefantridning, bada i ett litet vattenfall och sen kanottur, den var jätte-fin men som sagt tyckte vi resan fram och tillbaks var dryg. Ni kommer inte bli besvikna tror jag. Allt blir ju så bra som man gör det också!!
|
|
|

2008-01-12, 18:12
|
|
|
Air finland
Vi ska också till Thailand för första gången 8 mars avresa skavsta(Nyköping) kanske samma plan, jag ställde en fråga på ett annat forum(thailandforum.se)om just Air finland, gå gärna in där och sök på air finland !!! Hoppas bara att det inte stämmer.
|
|
|

2008-01-13, 20:55
|
|
Då åker vi samtidigt...
Jag har oxå läst om Air Finland,det verkar ju inte så lovande!!
Men,men...smidigt för oss att åka ifrån Skavsta.
Man får väl bita ihop...det är ju bara 11 tim,haha.
Vart ska ni bo?
Ha en bra dag!!
/Anette
|
|
|

2008-01-14, 10:39
|
|
|
Air Finland
Hmmmm 11 timmars flygtid ?, blir det inte närmare 14 timmar ? avg.21:55 ank:17:45
Skit samma, vi ska bo i karon på phuket orchid resort
Ha det bra!
|
|
|

2008-01-18, 13:40
|
|
|
Varning för Air Finland!
Flygtiden till Phuket blir 14 h pga mellanlanding i Abu Dhabi. Flög med AF till Thailand förra året. Jag kommer aldrig någonsin gå i närheten av deras plan igen, om jag så får betalt för att flyga med dem. Gamla sunkiga plan, extremt trångt, tråkig service. Åkte med Fritidsresor. Otroligt att en seriös resebyra kan hyra in kapacitet från ett sådant flygbolag. Jag klagade till FR när jag kom hem och uppmanar alla som blir pålurade en flygresa med AF att göra detsamma. Hoppas ni får det trevligt på plats i alla fall.
|
|
|

2008-01-18, 14:00
|
|
|
Fritidsresor
Vi har också bokat via fritidsresor och ska flyga med air finland, hur gick det med era klagomål ? fick ni någon kompensation ?
Fanns det drinkvagnar på planet (med sprit) , vissa påstår att det inte finns någon försäljning ombord !?
Tacksam för svar
|
|
|

2008-01-18, 15:42
|
|
ojoj....jag har inte hört mycket positivt...
men,det är konstigt att fritidsresor har så dåliga plan...
men som sagt var,det är bara att bita ihop..vi ska ju ändå till Thailand och vad är då 14 tim på ett flygplan...gäller att vara positiv!!
Ha en bra dag!!
/Anette
|
|
|

2008-01-18, 15:42
|
|
|
Air Finland/Fritidsresor
Efter ett långt telefonsamtal och ett utförligt mail fick vi ett presentkort på 1000 kr att använda hos Fritidsresor (500 kr per person). Huvudargumentet i klagomålet var att de inte informerade om den låga standarden på flygningen när man köpte resan. Hade såklart hellre betalat mer och flugit med ett riktigt flygbolag om man vetat om det.
När vi flög hade de försäljning. Vi kunde köpa vin i alla fall. Behövs för att ta sig igenom resan...
Trots allt, hoppas ni får en trevlig resa. Thailand är ju ändå Thailand.
|
|
|

2008-01-18, 16:24
|
|
|
Air finland
Som sagt hoppas verkligen att de säljer nåt med alkohol i så man står ut hela flygresan, man får väl ta med ett block och skriva ner allt negativt så man har lite argument tills man ska klaga (hoppas givetvis att man slipper) när man har kommit hem !!!
|
|
|

2008-01-19, 19:59
|
|
|
fanthasia world upplev detta med barnen
Citat:
Ursprungligen postat av fridamarie
Hej.
Vi är förstagångs besökare i Thailand,ser jättmycket fram emot att få åka dit.
Nån som har bott på Phuket kata resort?
Vi ska flyga med Air Finland,nån som vet nåt om det bolaget?
Tips på vad man inte får missa?
Vi har 2 barn,9 och 12 år.
Tacksam för svar!!
/Anette
|
Hej!
Fantasia world måste ni uppleva med eran barn..
En helt otrolig upplevelse och vi var där i fjor och kommer att uppleva detta igen i mars 08.
Ha en underbar resa!!!
Kram Craina
|
|
|

2008-01-20, 12:01
|
|
jaaa,det måste vi nog besöka...hört mycket positivt om det!
åt ni maten där?för den har jag läst nånstans att den inte var så bra??
nåt annat man inte bör missa??
tack för svaret...trevlig resa ni oxå...vart ska ni?
/Anette
|
|
|

2008-01-25, 17:33
|
|
|
Skavsta
Citat:
Då åker vi samtidigt...
Jag har oxå läst om Air Finland,det verkar ju inte så lovande!!
Men,men...smidigt för oss att åka ifrån Skavsta.
Man får väl bita ihop...det är ju bara 11 tim,haha.
Vart ska ni bo?
Ha en bra dag!!
/Anette
|
Har ni flugit från skavsta förut ? Iså fall kanske du kan tala om hur det funkar med biljettbytet för gratisparkeringen, hur stor är flygplatsen egentligen?
Finns det taxfree och nån bar kanske så man kan börja förbereda sig för den hemska flygresan
|
|
|

2008-01-26, 12:36
|
|
vi har flygit ifrån Skavsta förut,den är inte så himla stor...finns en liten shop och en liten resturang/bar...inte alls nåt speciellt,jag tycker ju att själva resan börjar på flygplatesen,men den känns känslan fårman ju inte direkt där..
vet inte riktigt hur det funkar med parkeringsbiljetten,men det ordnar sig nog...hoppas bara inte man måste sitta där flera timmar om det skulle bli försenat...
Det ska bli"spännande" och se hur flygresan blir....trångt och eländigt,kanske...haha!!
Men vi ska ju ändå till Thailland....och det kommer att bli toppen!!
Ha det bra!
/Anette
|
|
|

2008-01-26, 15:29
|
|
|
skavsta
Hej.
Du som undrar hur man gör på Skavsta flygtplats med parkeringsbiljetten kan jag tala om att du sparar den biljetten du får när du parkerar bilen, den får man i en automat när man kör in. Den tar du med till incheckningen så får du en gratisbiljett som du använder när du ska åka ut från parkeringen. Vi tyckte allt var jättebra där. Ingen väntan på väskor och lagom stort, det fanns det man behövde. Ha en skön semester.
Eva
|
|
|

2008-01-26, 15:54
|
|
|
Biljetten
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej.
Du som undrar hur man gör på Skavsta flygtplats med parkeringsbiljetten kan jag tala om att du sparar den biljetten du får när du parkerar bilen, den får man i en automat när man kör in. Den tar du med till incheckningen så får du en gratisbiljett som du använder när du ska åka ut från parkeringen. Vi tyckte allt var jättebra där. Ingen väntan på väskor och lagom stort, det fanns det man behövde. Ha en skön semester.
Eva
|
Hej EVA
Tusen tack för upplysningarna, nu behöver vi inte bekymra oss om det ialla fall, nästa bekymmer blir nog air finland ?!
|
|
|

2008-01-26, 19:42
|
|
|
fantasia world
Citat:
jaaa,det måste vi nog besöka...hört mycket positivt om det!
åt ni maten där?för den har jag läst nånstans att den inte var så bra??
nåt annat man inte bör missa??
tack för svaret...trevlig resa ni oxå...vart ska ni?
/Anette
|
Att maten skulle vara dålig fattar jag inte...
Det är så organiserat och det går in 4000 personer per kväll i den salen är helt ofattbart...
verkligen en upplevelse, jag lovar, Vi bara gick i ett par timmar i ett saligt brus.
har aldrig upplevt något sådant i lilla sverige.
Det hade allt, även underbart god mat.
Vi skall till Khao Lak och bo på fritidsresors blue star seawiew rwsort och det ser vi framemot.
Vi var ju i fjor i Tri Trangbeach och det var helt fantastiskt.
Ta även en tur med barnen till templen och elefantridning, jag lovar att dom blir inte besvikna.
Ha en trevlig tur.
Kram /Carina
|
|
|

2008-03-07, 17:01
|
|
|
Kata
Hej, bodde på Phuket Kata Resort, kom hem för en vecka sedan. Hade direktutgång till pool. Det där med att toadörr saknas tror jag kommer från att det är ingen dörr som man öppnar, stänger och låser. Det är skjutdörr som inte går att låsa. Det går enkelt att lösa - när dörren är öppen kan man gå in och har någon stängt den så väntar man...!
Vi var två vuxna och två ungdomar, 13 och 17 år. Nära till shopping vilket passade undomarna utmärkt. Inte långt till stranden - solstolarna till vänster verkade mest vara uppbokade av andra hotell men åt höger kan man gå, förbi badvaktstornet. 200 bath för två stolar och ett parasoll.
Vi tog en utflykt till phiphi med lite snorkling och annat spännande. Helt lagom för flickorna och oss vuxna.
Vi jämför med Indien där vi var förra vintern och maten kanske inte känns riktigt lika varierande som där men det funkar. Precis utanför hotellet fanns tre restauranger på rad, på den mittersta fanns lite mer svensk mat om nu barnen längtar efter något de känner igen. En del svensk personal också.
Vi mellanlandade inte, resan dit tog 10 timmer och hemresan 11 timmar om jag minns rätt. Trångt på flyget, åkte med fritidsresor tuifly. Förra året till Indien var också med fritidsresor men mytravel, där var det bättre plats och tv i fotöljen framför - det saknade vi här.
Lycka till med er resa (någon av er som ågrat er och vill stanna hemma, så jag kan åka i stället?)
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|