|
|

2007-11-18, 11:53
|
|
|
Duangjitt Resort
Hej.
Någon som har bott på detta hotell som kan skriva några rader om hur det är?
Och om ni har några tips om saker att göra i Patong.
tacksam för svar.
|
|
|

2007-11-24, 18:42
|
|
|
Vi har bott där
Vi bodde på Duangjitt i år o var även där för 5 år sedan. Ett kanonhotell som jag gärna åker till igen. Fina rum, mycket trevlig personal. Otroligt fint poolområde.
Ligger en bit ifrån själva centrum så det känns lugnt o skönt på Duangjitt trots att det ligger i Patong. Inte så långt till stranden tycker jag. Tar väl en 5 min att gå ungefär.
Bra frukost på hotellet, bra städning.
Jag tror ni kommer stortrivas där.
|
|
|

2007-12-28, 17:15
|
|
|
Duangjitt hotell
Vi har bott på Duangjitt vid 2 resor till patongen. Våra intressen var utflykter och att bada. Det går lätt att beställa utflykter nere på patongen av dom små resebyråerna. ex. båt till Phi Phi Iland 130 svenska och då ingick frukt, kaffe doppa och lunch (heldag). Shopping på marknaden med gångavstånd från hotellet + internet (snabb uppkopling) Eller varför inte Tuk-Tuk till Kata lite mera vågor, renare, bra lunchställen vid stranden. Personal och rum perfekt. Ska åka dit igen.
|
|
|

2008-04-10, 07:28
|
|
|
Duangjitt
Vi bodde på Duangjitt ett par veckor över månadsskiftet mars/april 2008.
Vi hamnade i Delexe Garden ving som är lite finare än superior rummen (superior=standard). Superior rummen har heltäckningsmatta och några som hade fått superior och därmed heltäckningsmatta var missnöjda med lite skitigt golv och lukten från mattan. Lukten är inget unikt för Duangjitt utan beror på den höga luftfuktigheten i Thailand. Fukten fastnar i mattan och det kan bli en viss lukt av detta som känsliga personer t.o.m. kan få problem av.
Det finns gott om saker att göra i Patong, t ex
* Bada - stranden är fin men kanske lite mycket Jetskis på vissa delar av stranden. Ibland kommer det ner stora pickups med släp och ska lämna/hämta jetskis så det kan vara lugnare att välja en solstol en bit ifrån en nerfart.
* Shopping - finns flera shoppingcenter där Jungceylon är det absolut största. Är uppdelat i flera cirkelformade byggnader. Dessutom finns det små shoppingställen längs hela strandgatan och dess parallellgata. Samt en marknadsavdelning med kläder/prydnadsgrejer mm. Det att pruta på gatorna och marknaderna. Ibland kan man komma ner från 950BHT till 350BHT.
* Bangla Road är en upplevelse med alla barflickor och ladyboys (katoeys). Efter 22.00 så brukar det vara många tjejer på barerna och särskilt på Soi Tiger och Soi Eric så dansas det runt stången på de flesta barerna av minst en tjej, iband många på varje bar.
* Disco finns, t ex Tiger på Bangla Road och Banana på standvägen.
* Lätt at hyra en taxi och åka runt en hel dag. Vi gjorde det två dagar och det kostade bara 1000BHT för en hel dag. Kan nog vara något dyrare under högsäsongen Nov-Feb. Bra sätt att se mer av Phuket. Finns utflyktsmål för alla smaker.
* Ett tips är att besöka Mom Tri´s kitchen i Kata. Bättre mat och service hittade vi inte någonstans i Thailand. Lite dyrare men faktiskt väl värt varenda krona. Utsikten och miljön är inte nåt att klaga på heller. Kom gärna dit kl. 18.00 då det var väldigt lugnt och så hinner man se solnedgången innan man är klar.
|
|
|

2009-01-06, 16:10
|
|
|
Svar Duangjit
Hejsan !
Om du tänkt dig detta hotell blir du inte besviken.Bra service och stor ytor med 3 pooler och mkt grönska.Ligger lite i slutet av Patong beach men bara skönt.CA 15 min till Bangla road med alla hektiska nöjen - en oas i det lite mer livliga Patong.
Vi kommer att åka tillbaka, var där senast förra året över nyår och in i januari.
Finns mkt att göra allt från party till att åka båt till bla Fredom island mkt skön liten strand oas ca 30 min fr Patong - massor av olika ställen att ta båt eller tuk tuk finns fån denna ort.
Häls Susanne
|
|
|

2009-04-08, 10:04
|
|
|
super
helt underbart va det och bo där, vi va där i maj dock men det va jätte lungt när vi va där
blev körda i golfbil till rummet dom bar upp våra väskor, jätte trevligt och hjälpsam personal. man kände sig väldigt välkomen där, trivsam milj vid polen också,
tyckte det va nära till allt, gångavstånd. skall absolut besöka det hotelet igen. / Albin
|
|
|

2010-02-17, 11:37
|
|
|
superhotell
jag var där för en vecka sen,ska dit igen så fort som möjligt. hotellet är helt underbart,en oas i Patonggrytan. Rummen med balkong är helt ok. Poolområdet är i världsklass,lugnt och fint,Man kopplar verkligen av där. detta hotell är en 10poängare! Patong Beach!! där finns allt!
|
|
|

2010-09-11, 10:57
|
|
|
Härligt ställe!
duangjitt resort är verkligen ett härligt ställe! Underbar service, fina och välstädade rum. frukosten är varierande och god och middagen som de brukar bjuda på på julafton och nyårsafton är suverän! Där finns något för alla!
Är påväg dit igen nu i december, ser så fram emot det!
Är det annars någon som känner till vad de olika poolarna heter? Vi bodde dec 2008 vid poolen som är belägen närmast stranden, och skulle gärna bo på samma ställe igen, men kommer inte ihåg vad den poolen heter..:/
|
|
|

2010-09-20, 19:19
|
Reg.datum: mar 2009
Rykte: 0
|
Poolen
Hej Tanja!
Jag har fått en hotellayout från hotellet som visar att det är superiorrummen som ligger vid poolen närmast stranden. Som jag förstått det ligger de andra rumstyperna i andra byggnader så bokar ni ett superior borde ni ju bo vid den poolen du önskar. Hör gärna av dig med tips/info när du har varit där-skicka gärna ett PM. Vi ska bo där i mars.
Hälsningar
Pernilla
|
|
|

2010-10-02, 21:34
|
|
|
karta?
kan du lägga ut kartan du fått av hotellet, om hur det är placerat?
ska dit över jul, och har bokat superiorum. Kul att se
|
|
|

2010-10-02, 22:48
|
Reg.datum: mar 2009
Rykte: 0
|
Hotell layout
Hej!
Jag vet inte hur jag lägger in dokument här, men jag tror du hittar min mailadress om du söker på mina tidigare inlägg, annars kan du skicka ett pm via reseforum så mailar jag dig. Vill du inte göra något av detta så skickar säkert hotellet layouten om du kontaktar dem. Hör gärna av dig om hur hotellet var så jag vet vad vi har att vänta.....=)
Hälsningar
Pernilla
|
|
|

2010-10-07, 16:14
|
|
|
karta
har skickat min mailadress till dej nu. Ser fram mot "kartan"
|