ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-10, 17:12

Daniiel.

Standard Varför är alla emot patong?
jag själv ska till patong i december med två tonårsbarn, och här på reseforum så skriver många att det är så dåligt där. Vad är det som inte är bra ? vi vill sola shoppa & bada, är patong rätt ställe ?
Svara med citat

Gammal 2007-11-10, 21:48

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det är väl inget direkt fel på Patong. Shoppa i småbutiker kan du göra i hela dagarna. Men det blir mest piratgrejjer. Vill du ha köpcentrum så finns det inga i Patong utan man får åka mot Phuket Town.

Bada, visst kan man göra det, men stranden i Patrong är inte alls så som man ser på reklambilder för thailand. Vattnet är så grumligt så man knappt ser någonting. Så vill du ha dom där vykorts stränderna får du resa iväg en bit bort.
Svara med citat

Gammal 2007-11-10, 22:53

Daniiel.

Standard
hur lång tid tar det att åka från patong till phuket town? vi är ju inte fast i patong
Svara med citat

Gammal 2007-11-10, 22:54

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
15-30 minuter beroende på chafför och trafik.
Svara med citat

Gammal 2007-11-10, 23:23

Daniiel.

Standard
okej, tack så mycket för hjälpen. jag undrar också om jag gör ett klokt val att köpa en mobiltelefon i thailand, är det billigare än i sverige ?
Svara med citat

Gammal 2007-11-11, 12:07

Lucky_star

Globetrotter
Lucky_star är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

15-30 minuter beroende på chafför och trafik.
Ja och sen brukar taxi bilarna stanna till i dessa jäkla sk "factorys" också så det ak nta längre tid. de får promision för att stanna där. så var det iallafall för kanske inte kvar länge har iof inte varit på phuket sen 2000!
Svara med citat

Gammal 2007-11-14, 17:54

Larsa.

Standard
jag har sett många bilder på thailand, och det ser alltid ganska mulet ut. är det så? har ändå hört att det är varmt. ska dit 8nde december och undrar hur vädret är just då?
Svara med citat

Gammal 2007-11-14, 18:19

oldie

Globetrotter
oldie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Standard
det är förmodligen klart på morgonen - lite mer moln till lunch - och på eftermiddagen kommer regnskuren. Men va glad för det - skulle solen skina hela dagen så skulle det blir alldeles för varmt - och du skulle bli alldeles för bränd...
Det regnar sällan en hel dag!
Vi åker nästa vecka.......
Svara med citat

Gammal 2007-11-15, 13:54

Daniiel.

Standard
hej! undrar om man kan hyra scooter eller vattenscooter vid patong, och till vilket pris? mvh Daniiel.
Svara med citat

Gammal 2007-11-15, 14:22

Lucky_star

Globetrotter
Lucky_star är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Standard
jag ska helt klart åka banan båt. ramlade av banan båten när man åkte den i thailand (coral island)
Svara med citat

Gammal 2007-11-17, 13:20

Daniel.

Standard
hej! vill ha lite prisinformation,på t.ex:
en glass
en läsk
internetcafé
en meny på mcdonalds. Tackar så mycket för svaren ! MVH Daniel.
Svara med citat

Gammal 2007-11-19, 22:59

macinlove

Nykomling
macinlove är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Standard Patong
Det jag ogillar mest med Patong är alla feta, äckliga gubbar som kladdar på unga thailändskor... man får se mer än önskvärt där! Samt att det är extremt exploaterat.

Köpcentrum finns för övrigt i Patong numera, minns inte namnet men det ligger nära "Night food market"
Svara med citat

Gammal 2007-11-20, 08:37

gunnarar

Medlem
gunnarar är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Standard
Åk hellre till Karon eller Kata om du ska till Phuket med tonåringar. Stränderna är både lugnare och renare, hotellen lika bra. Dessutom är prostitutionen inte alls lika påträngande.

/Gunnar
Svara med citat

Gammal 2007-11-24, 18:46

LindaL

Standard Inget fel
Vi har varit flera år på Patong och jag älskar det stället. Inget fel på stranden där heller.
Har också bott på Karon och jag personligen tycker det är sämre där för att inte tala om Kamala dit alla vill, jag ville bara därifrån. Smaken är som baken...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8