ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-06, 12:15

MIK

Nykomling
MIK är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard Koh Lanta i Februari
Hej, vi kommer att åka till Thailand för första gången i Feb -08.
Vi ska vara på Koh Lanta, några tips på vad man bör titta på som finns både på ön och övrigt. Helst max ett par timmars restid.
Vi ska bo på Lanta Resort Bungalows (Ving) någon som har bott där? Hur var det?
Tacksam för svar 8)
Svara med citat

Gammal 2007-07-21, 13:59

Laila

Medlem
Laila är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: dec 2004

Standard
Hejsan
Förlåt men här kommer ett sent svar. Har inte varit på denna sida sedan jag kom hem från Koh Lanta i början av juni.
Då vi bor större delen av året där nere så har vi väl våra små pärlor o tips.
Jag brukar alltid ge lite hemsidor för att man ska kunna studera o välja själv utan att bli påverkad av någon,då alla har så olika tycke o smak om vad man vill se och göra.
Gå in på:
www.lantainfo.com
www.lanta.se

Hör gärna av er på min mail om ni vill: gafaearoy@hotmail.com

MVH Laila
Svara med citat

Gammal 2007-07-23, 10:24

MIK

Nykomling
MIK är inte uppkopplad

Standard
Tack så hemskt mycket för de kalas bra länkarna!
Började misströsta över att vi inte skulle få några svar alls :wink:
Svara med citat

Gammal 2007-07-23, 10:33

MIK

Nykomling
MIK är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Laila

Hejsan
Förlåt men här kommer ett sent svar. Har inte varit på denna sida sedan jag kom hem från Koh Lanta i början av juni.
Jag brukar alltid ge lite hemsidor för att man ska kunna studera o välja själv utan att bli påverkad av någon,då alla har så olika tycke o smak om vad man vill se och göra.
Gå in på:
www.lantainfo.com
www.lanta.se

MVH Laila
Hur tar man sig smidigast till typ Phuket?
Hur lång tid kan det ta?Ca pris?
Mycket frågor.. Hoppas på svar.
Mvh MIK 8)
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 11:33

Standard
Hejsan
Gå in på:
www.lantainfo.com
www.lanta.se

MVH Laila[/quote]

Mvh MIK 8)[/quote]

Till Phuket kan man åka båt, tar kanske 2 tim, klart smidigast, båt går från Saladan, men vad skall ni dit och göra, om ni bestämter för Koh Lanta, rena rama Mallorca. Pris??? inte många kronor i alla fall.

Bra länk och infoställe på Koh Lanta
http://www.lantadiver.com/svenska/

Ulf och Maj-Britt är helt suveräna, kan hjälpa till med allt och vill ni dyka, kan jag varmt rekomendera dom, bästa dykfirman på Koh Lanta.

Have Fun

Benny :-D
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 20:06

MIK

Nykomling
MIK är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Hejsan
Gå in på:
www.lantainfo.com
www.lanta.se

MVH Laila
Mvh MIK 8)[/quote]

Till Phuket kan man åka båt, tar kanske 2 tim, klart smidigast, båt går från Saladan, men vad skall ni dit och göra, om ni bestämter för Koh Lanta, rena rama Mallorca. Pris??? inte många kronor i alla fall.

Bra länk och infoställe på Koh Lanta
http://www.lantadiver.com/svenska/

Ulf och Maj-Britt är helt suveräna, kan hjälpa till med allt och vill ni dyka, kan jag varmt rekomendera dom, bästa dykfirman på Koh Lanta.

Have Fun

Benny :-D[/quote]

Vad vi ska dit o göra.... Har hört att själva shoppingen på Koh Lanta är begränsad.
Svara med citat

Gammal 2007-08-17, 23:23

Mollimonkan

Standard Lanta diver
Coolt min fabror känner Ulf, de ska tydligen dit nu i feb/mars o hälsa på. Det är nästan så jag själv e sugen haha.
Svara med citat

Gammal 2007-09-10, 11:20

Gäst

Standard
Koh Lanta är en pärla . Ca 25 kmX 7 Km , så hela ön åker ni runt på ett par timmar med scoter. Det är lätt å hyra o köra , trafiken är relativ lugn o vägarna är bra .Missa inte grottorna mitt på ön det är lätt å hitta , skyltat-"Caves" .Saladan är staden i norr å där är det småmysigt på kvällarna , speciellt alla matställena på pålar ut i vattnet , billigt å gott.
Stränderna på södra delen på västra sidan är glest belagda, å görfina. På östra sidan är det mer den lokala befolkningen som bor å det finns inga badstränder å tala om , men ett besök i den gamla " huvudstaden " bör ni oxå bésöka . Som sagt det är en liten ö så ni hinner att se allt , ljuvliga stränder på hela västsidan . Phuket besöker man mera för shoppingen å det tar ca: 2.45 tim. att åka dit med båt via Phi Phi Island . Stanna en natt i Phuket , det är billigt å åk tillbaka nästa dag . Hälsningar Från en som åker dit i Januari
Svara med citat

Gammal 2007-11-08, 11:53

Sanne89

Post Åh!
Jag är så avundsjuk på er, Thailand och Koh Lanta är underbart! Jag var där med min familj och våra bästa vänner i februari-mars i år (2007). Ön är helt fantastiskt vacker.
Något jag inte tycker att ni ska missa är att ta en Speedboat-trip. Den vi tog hade fyra olika stopp, alla utanför ön Koh Lanta. På det första stoppet snorklade vi, underbart! Vi fick se en massa färgglada fiskar (och en del läskiga vattendjur, som vi inte har en aning om vad det var). Andra stoppet blev Morakot Cave, en grotta där man får simma ungefär 80 meter under ett "grottak" för att komma in. Väl inne är det en öppning upp mot himlen och runt om är det grottväggar beklädda med massa underbart grönskande växter. I grottan finns även en liten strand. Vårat tredje stopp blev på en ö där vi åt lunch. På det fjärde och sista stoppet snorklade vi igen (här fanns om möjligt ännu mer fiskar än på det första!) och sedan for vi hemåt igen. Vi åkte i väg vid ca. 08.00 på morgonen och var hemma runt 16.00 igen.

Lite andra tips
-Don´s. Missa inte! En restaurang med väldigt god mat. Ni känner igen restaurangen av att den har en ljuskreation i form av en gran utanför. (Om det inte tagits bort nu, förstås.) Han som äger restaurangen är lite blyg, men ändå väldigt pratglad och trevlig. Han haltar, så ni kommer inte missa vem det är. Här finns också två, tre väldigt fnittriga och unga servitörer. En har långa rastaflätor och han är nog blygast av alla på hela Don´s restaurang! (Oj vad jag spottar ur mig massa info nu,men det är svårt att inte göra det, för det är ett underbart land. Man får så många nya intryck!) Hur som helst, en verkligt fin restaurang med mycket god mat.
-Long Beach. Stranden efter Kaw Kwang Beach. Denna strand tycker jag är en av de allra mest vackra på ön. Se den för att förstå vad jag menar.
-Ha inte bråttom upp från stranden på kvällarna. Sitt istället kvar och se hela solnedgången. Ett otroligt lugn infinner sig med den.
-Massage. Billigt och väldigt bra. Kan speciellt rekommendera Sion-massage på Kaw Kwang stranden.
-Marknaden i Saladan. Den är lerig och du kommer att bli skitig. Men det är så värt det, garanterar att det är en upplevelse.
-Ät inte på restauranger som ser fina och lite lyxiga ut. Maten är inte alls bra. Gå istället på restauranger som inte ser så mycket ut för världen, där du sitter ute på trästolar mitt på stranden och äter. Här finns den absolut godaste maten!
-Var inte rädd för att pruta när du är ute för att shoppa. De sätter ofta ett för högt pris för att du som köpare ska kunna pruta. De blir faktiskt nästan lite förnärmade om man inte prutar på en vara man vill ha.
-Var bestämd med vart du ska när du åker taxi (detta gäller egentligen mest i Bangkok), för annars kan de lika gärna köra dig till några av deras släktingar som tex. har en tygaffär eller liknande, där de vill att du ska shoppa.
-Om ni kommer med färja till Koh Lanta och behöver taxi till hotellet är det vanligt att man blir "lurad" på pengar, det första som sker. Det blev vi, för att vi inte var vana ännu! Vi betalade 800 baht (ca 160 svenska kronor) för åtta personer, när vi egentligen kunde ha åkt för ca. 200 baht allihopa.

Nu har jag skrivit ganska mycket...Hoppas att ni orkar läsa Hör gärna av er om ni vill veta något mer. Avslutningsvis; Thailand är underbart och jag hoppas att ni kommer få en otroligt bra resa! Mvh Alexandra
Svara med citat

Gammal 2009-02-17, 14:46

Gäst

Standard koh lanta
Hej Hej,
det är första gången jag är på denna forum, super bra. jag håller på och planerar en resa till koh lanta under nov09, och behöver tips på nåt billigt bra hotel, har kollat lite runt och allt verkar vara så himla dyrt, inte alls som jag trodde ??eller hört.
vi är en familj med två barn. tacksam för tips, är det billigare att boka på plats eller finss en riska att inte hitta lediga rum ??
Svara med citat

Gammal 2009-02-23, 00:09

Chrillish

Standard Utgår från Ao Nang...
Vill ha lite tips o ideér på var vi ska ta vägen när vi har tröttnat på Ao Nang. Vi funderar på att åka runt bland öarna....vad säger ni?

//C
Svara med citat

Gammal 2009-03-05, 12:16

Gäst

Standard Koh Lanta är underbart
Kom först på den här listan jag hittade över de bästa öarna i Thailand:

Thailands 5 bästa öar - perfekt för sista minuten resan | SistaMinutenRes
Svara med citat

Gammal 2009-03-05, 15:03

Gäst

Thumbs down
Har varit på Koh Lanta 2 ggr, första och sista, tog båda på samma gång, kommer aldrig att sätta min fot på den ön fler gånger, en mer dötrist plats i Thailand finns bara inte.
Svara med citat

Gammal 2009-03-05, 16:52

Kenneth_S

Nykomling
Kenneth_S är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Har varit på Koh Lanta 2 ggr, första och sista, tog båda på samma gång, kommer aldrig att sätta min fot på den ön fler gånger, en mer dötrist plats i Thailand finns bara inte.

Beror inte det lite grann på vilken sorts semester man tänkt sig? Enligt vad jag förstått så är väl inte Koh Lanta förstavalet om man hade tänkt sig att festa loss a´la Ibiza, mer en ö man åker till om man vill ta det lugnt med familjen o s v. Jag och frugan kan mycket väl tänka oss att åka till Koh Lanta, just p g a att det inte händer så mycket. Men det har med olika tycke och smak att göra, förstås
Svara med citat

Gammal 2009-03-05, 18:42

Gäst

Standard
Helt klart är det vad man är ute efter. Jag och min fru klarar inte av att vara på ett ställe där inget händer, dåligt med shopping, litet urval av restauranger och inga pubar eller barer, att sitta och ta en öl och titta på folk som strosar förbi. Men det är klartt, gillar man att vara för sig själv hela tiden så är Koh Lanta drömmen.
Svara med citat

Gammal 2009-04-03, 21:01

Gäst

Standard Koh Lanta
Ja, det beror verkligen på vad man är ute efter. Dötrist eller underbart och avslappnat.

Men, det finns ju en förklaring till varför barnfamiljer väljer Lanta: lugnt, skönt, långa härliga stränder och chans att koppla av och verkligen vara tillsammans.

Nästa vecka kommer också en barn- och ungdomsbok ut som utspelar sig på Koh Lanta - se på YouTube: YouTube - Christer Pettersson - Ligan PÃ¥ Koh Lanta

Så - åk till Koh Lanta om du vill vara ner. Inte annars....
Svara med citat

Gammal 2009-04-13, 12:42

Gäst

Standard Lanta Resort Bungalows (Ving)
Citat:
Ursprungligen postat av MIK Visa inlägg

Hej, vi kommer att åka till Thailand för första gången i Feb -08.
Vi ska vara på Koh Lanta, några tips på vad man bör titta på som finns både på ön och övrigt. Helst max ett par timmars restid.
Vi ska bo på Lanta Resort Bungalows (Ving) någon som har bott där? Hur var det?
Tacksam för svar 8)
Hej!
Vi ska också bo på Lanta Resort Bungalows över julen 09 och vill gärna höra hur det är där.
Hittar ingen hemsida på stället.
Hälsningar,
Christina Johansson
Svara med citat

Gammal 2009-12-13, 01:20

Gammal 2010-03-14, 11:19

tigermyggan

Nykomling
tigermyggan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Exclamation Aldrig mer Thailand.
Var i Krabi och Koh Lanta med ett resesällskap på 8 personer i feb-10.Vår dotter skulle gifta sig i Koh Lanta. Jag fattar inte vad folk är så förhäxade i dessa ställen. Tråkiga stränder, folk valde bada i hotellpoolerna istället för havet. Alla pratar om den fantastiska miljön, jag har då sett mycket vackrare miljöer som ex i Spanien, Grekland och Cypern. Thailand är överreklamerat och har blivit någon status att säga att man varit i Thailand, Löjligt. När vi kom hem -fick 4st i resesällskapet Denguefeber. Läkaren på infektion i Sverige sa att dom flesta vet inte om farorna att åka till sådana länder, han mer eller mindre avrådde att åka dit och liknande länder. Även om vi inte blivit sjuka så skulle jag absolut inte råda någon att åka dit. Detta var både första och sista gången. Aldrig mer. Jag skulle vilja varna för att åka dit.
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 11:54

Gäst

Standard
Tänk vad skönt att slippa sådana typer som tigermyggan med sällskap i Thailand. Nej de skla hålla sig i Spanien eller liknande, det är de enda som passar sådana.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8