ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-16, 12:54

Checkster

Standard Flygstol till thailand för 6700:-
Hej, jag och min flickvän har tänkt att åka till thailand i november.
Vi har tänkt att flyga från arlanda den 9/11 och tillbaka den 23/11 från bangkok.
Jag har hittat priser nu från 6.700kr per person, men då är det mellanlandning i Istanbul. Från 8.000 med thai air utan mellanlandning så det kanske är värt med 1300 mer och en betydligt kortare flygtid? Eller vet nån av nåt billigare alternativ än detta?

Går det bra att ta sig från Bangkok ner till Hua Hin själv och hitta boende där?
Vad kostar ett boende ungefär i två veckor? behöver inte vara lyxigt, bara det finns säng och dusch.

Eller törs man kanske vänta till närmare November och ta en sista minuten resa då istället? Det kanske inte är så jättemånga svenskar som reser i november?

Kom gärna med tips om vad ni tycker är smartast.

Mvh Jimmy
Svara med citat

Gammal 2007-06-16, 13:48

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Just det datumet verkar du ha hittat den billigaste resan just nu.
Kolla datumen runt omkring om du vill ner i pris.
T.ex två dagar framåt på ut och hemresa:
http://www.flygresor.se/showresult.php?id=80227

6200:- med Aeroflot via Moskva. Inget fel på Aeroflot faktiskt.
Finns fler alternativ om du klickar på "ändra resedatum" och flyttar datumen lite framåt eller bakåt.

Här kan du se priser som andra sökt fram:
http://www.flygresor.se/thailand/bangkok/

Lycka till!

/Olov
Svara med citat

Gammal 2007-06-16, 14:51

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Man får göra en avvägning vad man tycker är viktigast; resedatum, resväg, restid, flygbolag. Det finns ju både billigare och dyrare resor närliggande datum som går direkt, via amsterdam, via moskva eller annan stad i europa.
Svara med citat

Gammal 2007-06-17, 01:01

checkster

Standard
Nu har vi bokat, det blev direktflyg med Thai Air, det kostade 7700:- per person, men det kan ju vara skönt att slippa nån mellanlandning.

Vi har tänkt vara nån dag i Bangkok då vi kommer fram och sen åka ner med buss eller tåg till Hua Hin.

Eller är det nån som har nåt förslag på nåt annat fint ställe som inte är så långt ifrån Bangkok? Behöver inte vara nåt festarställe, det är högre prio på att det ska vara hyffsat billigt där och gärna finnas nåt bra snorklingställe.

/Jimmy
Svara med citat

Gammal 2007-06-17, 22:33

Camille

Medlem
Camille är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 0

Standard Koh Samet !
Hej!

Ett bra alternativ till Hua Hin är Koh Samet. Tar ungefär lika lång tid att åka dit men åt andra hållet. Finaste sanden i centrala Thailand. Nackdelen är att man måste via Bangkok om man ska söderut sedan.
Svara med citat

Gammal 2008-03-07, 16:39

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Checkster Visa inlägg

Hej, jag och min flickvän har tänkt att åka till thailand i november.
Vi har tänkt att flyga från arlanda den 9/11 och tillbaka den 23/11 från bangkok.
Jag har hittat priser nu från 6.700kr per person, men då är det mellanlandning i Istanbul. Från 8.000 med thai air utan mellanlandning så det kanske är värt med 1300 mer och en betydligt kortare flygtid? Eller vet nån av nåt billigare alternativ än detta?

Går det bra att ta sig från Bangkok ner till Hua Hin själv och hitta boende där?
Vad kostar ett boende ungefär i två veckor? behöver inte vara lyxigt, bara det finns säng och dusch.

Eller törs man kanske vänta till närmare November och ta en sista minuten resa då istället? Det kanske inte är så jättemånga svenskar som reser i november?

Kom gärna med tips om vad ni tycker är smartast.

Mvh Jimmy
Hej Jimmy jag är van thai resenär och jag tycker du kan lägga lite extra pengar på flygbiljetten istället. Är det turkish airlines lägg ner sämsta bolaget håller inte tiderna. Från bangkok till hua hin kan du åka buss för siså där 60kr/person ENKEL eller om du lyxar till det en taxi för cirka 300kr enkel, att vänta blir inte billigare om du bara skall ha flygstol så hittar du för 6500 till cirka 7700 bara slå till.Jämfört från 2007 så har flygbränslet gått upp.
Ha en trevblig resa önskar Tobbe
Svara med citat

Gammal 2008-03-07, 19:56

Gäst

Standard Flygstol
Hallå!

Vi fick tag på jätte biliga stolar med Thai den 1 dec, 36500 för tre vuxna och två barn, med anslutning till Krabi. Jag tror att det är ett bra pris i alla fall, vi slog till direkt.

Helene
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8