Citat:
Ursprungligen postat av Checkster
Hej, jag och min flickvän har tänkt att åka till thailand i november.
Vi har tänkt att flyga från arlanda den 9/11 och tillbaka den 23/11 från bangkok.
Jag har hittat priser nu från 6.700kr per person, men då är det mellanlandning i Istanbul. Från 8.000 med thai air utan mellanlandning så det kanske är värt med 1300 mer och en betydligt kortare flygtid? Eller vet nån av nåt billigare alternativ än detta?
Går det bra att ta sig från Bangkok ner till Hua Hin själv och hitta boende där?
Vad kostar ett boende ungefär i två veckor? behöver inte vara lyxigt, bara det finns säng och dusch.
Eller törs man kanske vänta till närmare November och ta en sista minuten resa då istället? Det kanske inte är så jättemånga svenskar som reser i november?
Kom gärna med tips om vad ni tycker är smartast.
Mvh Jimmy
|
Hej Jimmy jag är van thai resenär och jag tycker du kan lägga lite extra pengar på flygbiljetten istället. Är det turkish airlines lägg ner sämsta bolaget håller inte tiderna. Från bangkok till hua hin kan du åka buss för siså där 60kr/person ENKEL eller om du lyxar till det en taxi för cirka 300kr enkel, att vänta blir inte billigare om du bara skall ha flygstol så hittar du för 6500 till cirka 7700 bara slå till.Jämfört från 2007 så har flygbränslet gått upp.
Ha en trevblig resa önskar Tobbe