ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-03-01, 18:35

-

Standard Rundresa Thailand
Hej,

jag har funderat på att åka till Thailand i oktober, två veckor och resa runt lite. rekommendationer? Norra eller södra Thailand? Hur mycket kan man räkna med att behöva spendera när man väl är där (för att täcka basbehov som mat, boende och aktiviteter)?

Vill ju kunna uppleva Thailand men inte stressa runt heller, får ju begränsa mig på två veckor.
Svara med citat

Gammal 2007-03-02, 19:04

AdamC

Medlem
AdamC är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till AdamC
Standard
Ett tips jag kan ge är Chiang Mail (norra thailand). Jag har inte varit där personligen än men ska dit om tre månader. Det jag kan säga är att jag har stött på många backpackers som antingen ska förbi där eller har redan varit där, och alla säger att det är bland det finaste i thailand. Sen måste du ju besöka Krabi också (i södra delen), du kan ju googla fram lite bilder vettja!

Sen transport behöver du inte se som en utgift om du ar bussen det kostar motsvarande 28kr att ta bussen från bangkok till phuket och det är ju ändå 12 timmars bussresa. Låter det jobbigt så kan du ju flyga, det ska väl inte gå på med än runt 300kr.
Svara med citat

Gammal 2007-03-04, 18:09

lovesurin

Nykomling
lovesurin är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Skicka ett meddelande via MSN till lovesurin
Standard
vackraste stället i Thailand är Loei i norra thailand inga turister knappt inga backpacker i alla fall :lol:

Annars så skulle jag rekomendera en Issan trip Nakhon ratchasima, Buriram, surin, ubon ratchathani mm möt thailands hjärta

Gammal 2007-03-05, 18:55

AdamC

Medlem
AdamC är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2007

Skicka ett meddelande via MSN till AdamC
Standard
Heh, tack för tipsen. I sommar blir det väl en och annan backpacker där iaf :lol: haha..

Citat:
Ursprungligen postat av lovesurin

vackraste stället i Thailand är Loei i norra thailand inga turister knappt inga backpacker i alla fall :lol:

Annars så skulle jag rekomendera en Issan trip Nakhon ratchasima, Buriram, surin, ubon ratchathani mm möt thailands hjärta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8