Hej!
Här kommer några svar som kan vara hjälp på traven.
Vad gäller myggnät finns det inte på rummen. Vi upplevde inte myggen som ett jätteproblem, men visst fick vi myggbett. Ett tips kan ju vara att ta med myggspiral att tända på kvällen om man sitter ute på balkongen - annars är det till att hålla balkongdörren stängd på kvällen samt att ha på A/C:n så det blir kallt på rummet.
Spjälsängar såg jag i massor stod på "lager" vid hissarna, så det måste finnas att få till sitt rum vid behov. Eftersom vi inte är i behov av spjälsäng längre kan jag inte uttala mig mer om dessa.
Balkongerna med utgång till poolen var av varierad storlek. Gemensamt var dock att de hade staket med grind med någon slags regel så att det inte bara var öppet ut mot poolen.
Går man in på
Casadel Sol, Kata Beach, Phuket så kan ni får lite mer information. Bilderna på Fritidsresors hemsida är inte uppdaterade då det har tillkommit fler huskroppar och även en till stor pool.
Ännu ett tips är att ta med sig kaviar eller mjukost till frukostbuffén. Vi hade med oss kaviar att ha till äggen som gick att få i alla dess olika former; omelett, kokta, stekta.
Jag kan bara varmt rekommendera detta hotell med närhet till både shopping, stranden, restauranger samtidigt som det är lugnt. Vi tyckte det var toppen med det stora kylskåpet, saftey boxen, den stora balkongen med möbler och fläkt och vi hade i skuggan, den stora "klädkammaren" - för att ta några exempel. Vi återkommer mer än gärna. Hoppas ni såg på "Semestersvenskar". Det har varit filmat från Casa del sol, med familjen Karlström (?) - mamman som glömde lämna jobbet hemma.
Återigen vill jag tipsa om Apotekets BIFOLAK som är bra för magen att börja äta innan man åker.
Ni har en toppensemester att vänta er till nästa vinter med boende på Casa del sol. Vi letar också resa till nästa vinter, vem vet kanske det blir Casa igen. Vi är lite sugna på Bangkok och resmålen där omkring.
Lycka till och fråga igen - jag svarar om jag kan!
// Lena