ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-02-15, 22:40

Gäst

Thumbs up Längtar också tillbaka!
Jag håller helt och hållet med föregående talare. Vi har varit hemma i en vecka nu och det känns riktigt jobbigt att vara hemma när man vet hur bra man kan ha det i Kata med boende på Casa del sol. Ja, den enorma balkongen blev en favorit hos oss. Vi är fem i familjen så det blev verkligen som ett extra rum de stunder vi var på hotellrummet. Bra med fläkt också. A/C:n lät lite mycket på natten så vi stängde av den då vi sov, men det gjorde ingenting då det blev så kallt annars. Kata Mama blev en favorit för oss också, samt RICO´s och vi köpte också utflykt av Vicky - toppen. Går man in och tittar på Fritidsresors bilder från hotellet så ser man att de inte stämmer överens med hur hotellområdet kring poolen ser ut nu när det är tillbyggt med både huskroppar och pool. Vi kan varmt rekommendera hotellets taxiservice, som gick att pruta med. Vi åkte med taxi till Nai Harn och beställde att även bli upphämtade av honom på eftermiddagen. Då var han så gullig att stanna uppe vid View point Kata så att vi fick njuta av utsikten samt ta fotografier, han tog så klart på oss tillsammans. På vägen erbjöd han sig även att stanna till vid ett elefantsafari, i fall vi ville fota. Vi tyckte att han var väldigt givmild och generös med att visa sevärdheter samtidigt som han tog oss dit vi skulle.

Nu har familjen dragit åt svångremmen för att spara till nästa vinter, för att kunna åka tillbaka. Vi skulle gärna bo på Casa igen, det var ett bra läge till både bad, mat och shopping. Jag får nöja mig med att titta på alla härliga fotografier som nu sitter i ett eget album. Love Thailand!

// Lena
Svara med citat

Gammal 2009-03-02, 11:10

Gäst

Smile Casa del sol med direkt utgång till pool
Hej
Har läst både ris och ros här till Casa del Sol, men det verkar ändå som att de som är positiva överväger, vilket gör oss stärkta i beslutet att boka Casa del sol till nästa vinters resa.

En fråga till er som varit där, många av er hyllar de stora balkongerna men jag undrar om det är någon som har haft rum med direkt utgång till poolen och vad ni isåfall tyckte om det.
Svara med citat

Gammal 2009-03-05, 11:32

Gäst

Question Spjälsäng och myggnät?
Ni som bott på Casa Del Sol vet ni om det finns spjälsängar att tillgå? Barnstol i restaurang? Finns det myggnät på rummen?
Svara med citat

Gammal 2009-03-08, 16:42

Gäst

Thumbs up Myggnät / spjälsäng / balkonger
Hej!

Här kommer några svar som kan vara hjälp på traven.

Vad gäller myggnät finns det inte på rummen. Vi upplevde inte myggen som ett jätteproblem, men visst fick vi myggbett. Ett tips kan ju vara att ta med myggspiral att tända på kvällen om man sitter ute på balkongen - annars är det till att hålla balkongdörren stängd på kvällen samt att ha på A/C:n så det blir kallt på rummet.

Spjälsängar såg jag i massor stod på "lager" vid hissarna, så det måste finnas att få till sitt rum vid behov. Eftersom vi inte är i behov av spjälsäng längre kan jag inte uttala mig mer om dessa.

Balkongerna med utgång till poolen var av varierad storlek. Gemensamt var dock att de hade staket med grind med någon slags regel så att det inte bara var öppet ut mot poolen.

Går man in på Casadel Sol, Kata Beach, Phuket så kan ni får lite mer information. Bilderna på Fritidsresors hemsida är inte uppdaterade då det har tillkommit fler huskroppar och även en till stor pool.

Ännu ett tips är att ta med sig kaviar eller mjukost till frukostbuffén. Vi hade med oss kaviar att ha till äggen som gick att få i alla dess olika former; omelett, kokta, stekta.

Jag kan bara varmt rekommendera detta hotell med närhet till både shopping, stranden, restauranger samtidigt som det är lugnt. Vi tyckte det var toppen med det stora kylskåpet, saftey boxen, den stora balkongen med möbler och fläkt och vi hade i skuggan, den stora "klädkammaren" - för att ta några exempel. Vi återkommer mer än gärna. Hoppas ni såg på "Semestersvenskar". Det har varit filmat från Casa del sol, med familjen Karlström (?) - mamman som glömde lämna jobbet hemma.

Återigen vill jag tipsa om Apotekets BIFOLAK som är bra för magen att börja äta innan man åker.

Ni har en toppensemester att vänta er till nästa vinter med boende på Casa del sol. Vi letar också resa till nästa vinter, vem vet kanske det blir Casa igen. Vi är lite sugna på Bangkok och resmålen där omkring.

Lycka till och fråga igen - jag svarar om jag kan!

// Lena
Svara med citat

Gammal 2009-03-08, 22:03

Gäst

Standard Jag vill också åka dit igen!
Angående utgång till poolen så tror jag att det är bäst att välja hotellrummen som ligger längre in i anläggningen. Lägenheterna har poolen i skuggan och väldigt trångt med utrymme runtomkring. Önska då istället en lägenhet på andra våning så du slipper hissen med barnen och spara flera tusen till något roligare. Vi bodde så och var väldigt nöjda med den stora balkongen, den är tyvärr mindre i hotelldelen. Jag funderar att åka med flygstol nästa gång, men kommer att försöka få boende på Casa del Sol några dagar. Ha det!
Svara med citat

Gammal 2009-04-23, 21:26

Gäst

Standard Så har vi varit där för andra gången
Hej igen

Så var vi där i jan/feb två veckor. Casa forfarande underbart men ack dessa hårda sängar. Men så är det säkert på många hotel i Thailand.
Personalen helt perfekt och frukosten kanon.

Givetvis längtar vi tillbaka, så in i den att vi bokat ny resa jan 2010.
Denna gång sk vi testa lite nytt och det blir en vecka i Aonang och en vecka på Kata.
Men måste även testa nytt hotel och blir nu Tropical Phalaen Resort.
Även Fritidsresor och fick bli detta hotel eftersom tonåringarna (17/18) inte vill med mer.

Men minst en vecka på Kata för där börjar man känna sig som hemma. Senaste resan uptäkte vi att Kata Mamas är bäst på kvällen. Bast priser och riktigt bra mat. För vem kan klaga på priset för en Beef Pangan eller Beef Massaman med ris för under 20 kr.

Och alla dessa underbara människor, vänliga, hjälpsamma och snälla (förutom efterhängsna skräddare)

Även lärt mig laga riktig Tai mat och nästa gång blir det matlagningskurs för att utöka hemma menyn.

Och åter till Casa Del Sol, prisvärt och bra och glöm inte den svalkande poolen, helt underbar när värmen blir väl tuff för oss svenskar.

mvh Roland
Svara med citat

Gammal 2010-03-12, 09:21

Gäst

Standard Casa del Sol
Har precis kommit hem från Casa del sol. Vi hade dubbelrum med direktutgång till poolen. Rummen var stora med skjutdörr emellan. Myggen var lite jobbiga då vattnet och poolväxter ligger så nära balkongen. Ta med myggmedel och se till att ha dörren stängd fr om skymningen! Sängarna är jättehårda. Ta med luftmadrass. Läget är kanon till stranden och shoppingen. Frukosten: Vi tog med en kaviar och skinkosttub som blev succé. Det var stor frukost men ingen skinka eller ost. Flera pooler, en lite svalare som är skön. Massage på hotellet. Poolbar.
Kan varmt rekommendera detta hotell.

//Kristina, man och två barn, 7 och 10 år.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8