|
|

2007-11-20, 17:38
|
Reg.datum: nov 2007
Rykte: 0
|
Citat:
Ursprungligen postat av ste
[
Någon som har varit på Casa del sol, på Kata beach med Fritidsresor, nu på höstlovet tex ???
HUR var det hotellet, läget ?? Personalen ? utflykter .m.m.??
|
Kom hem igår...
Hotellet är fräscht med stora rum med ac(som dock låter som ett tröskverk...)och stor balkong med fläkt! Läget är oxå väldigt bra. Mycket lugnt på kvällarna.
Har 2 nya uppvärmda pooler, där är det sol nästan hela dagen. En rutschkana ner i vattnet, där även mammor kan åka... :-) Dom har även byggt en ny poolbar längst in. Det är ganska dyrt att äta både i restaurangen och köpa snacks i poolbaren. Dom la på serviceavgifter och dylikt. Även om den gamla poolen inte är uppvärmd är det mycket skönt att kunna svalka sig! Städerskan hade väl inte så bra koll och var väl inte så bra.... Påslakanet bytte dom heller aldrig under tiden vi var där, bara lakan och örngott. Personalen på hotellet är trevliga. Frukostbuffén är stor, men man tröttnar även på den efter 2 veckor jag lovar. Finns ett svenskt café precis vid hotellet som bl a har pannkakor eller köttbullesmörgåsar med rödbetssallad. Fritidsresors representanter är där varje dag mellan 10-12. Men köp aldrig utflykter av dom. Dom är mycket dyrare. Vi köpte en tripp till Phi Phi-öarna av en vanlig försäljare. Vi betalade 1700 bht/vuxen och 1200 bht för sonen som var 10 år. Även det kan man få ner i pris. Är det någon som har frågor, så kan jag försöka svara så gott det går.
/msl
|
|
|

2007-11-20, 23:09
|
|
|
casa del sol Fritidsresor
Tusen tack för Ditt svar.
Visste inte att det fanns nya pooler, syns väl inte på Fritidsresors hemsida!?
När vi bokade fanns det bara rum med egen ugång till poolen från balkongen. Vad tror Du om det ? Är det till den gamla poolen då??
Vi åker inte förrän till påsklovet i mars, det är kanske skönt med en "kall" pool då !
Sov ni över på Phi Phi, eller åkte Ni över dan ? Var Ni på Fantasea vid Kamala ? Elfanttrekking ??
Man orkar kanske inte ta sig runt i värmen ??
Var det långt att gå ner till stranden från Casa del Sol, och var stranden fin? Nån annan strand att rekommendera ?
Har en trettonåring som vill shoppa billiga märkesvaror, är det Patong som gäller då ??
Klarade Ni magen ?
Men hotellet kändes Ok då, man fick strandhandukar antar jag?
På Återskrivande / Mie
|
|
|

2007-11-21, 09:39
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av mie
Tusen tack för Ditt svar.
Visste inte att det fanns nya pooler, syns väl inte på Fritidsresors hemsida!?
När vi bokade fanns det bara rum med egen ugång till poolen från balkongen. Vad tror Du om det ? Är det till den gamla poolen då??
Vi åker inte förrän till påsklovet i mars, det är kanske skönt med en "kall" pool då !
Sov ni över på Phi Phi, eller åkte Ni över dan ? Var Ni på Fantasea vid Kamala ? Elfanttrekking ??
Man orkar kanske inte ta sig runt i värmen ??
Var det långt att gå ner till stranden från Casa del Sol, och var stranden fin? Nån annan strand att rekommendera ?
Har en trettonåring som vill shoppa billiga märkesvaror, är det Patong som gäller då ??
Klarade Ni magen ?
Men hotellet kändes Ok då, man fick strandhandukar antar jag?
På Återskrivande / Mie
|
Hej!
Det beror på. Rummen längst ner på den nya hotellbyggnaden har oxå egen utgång till den nya poolen. Handukarna använde vi bara vid poolen. Vet ej om man kan ta dom till stranden....
Vi åkte bara över dagen till Phi Phi-öarna. Vi var inte på Fantasea show, men däremot spelade vi minigolf på Dino Park, och det kan jag rekkomendera. Fast på kvällen. Vi var där kl.16 och då var det fruktansvärt varmt och fuktigt där. Kata beach är en jättefin strand. För att kunna hyra en solstol måste man vara där ganska tidigt på förmiddagen. Det finns toalett en bit upp från stranden, kostar 5 bht. Det tar max 5 minuter att gå till stranden från hotellet. Våran 13-åring shoppade en hel del saker i Kata. Väskor och kläder. Dom har massor av kopior av Billabong och andra märken. Men glöm inte att pruta :-)
Alla i familjen blev dåliga i omgångar......
Hoppas du fått svar på dina frågor :-)
/msl
|
|
|

2007-11-25, 15:25
|
|
|
Casa del Sol
Vi har också bokat Casa del Sol i mars.
Jag har hört att själva området, trädgården eller vad man ska säga runt omkring, är väldigt liten. Inte alls så där stor och rymlig som man tänker sig ett Blue Star hotell.
Var det kompakt, utanför poolområdet, omkring hotellbyggnaderna?
Har också hört att de bygger vid sidan om, väldigt sent på nätterna, eller hade de byggt färdigt nu kanske ?
Ser att Fritidsresor har ett nytt Blue Star , Centera, till sommaren, då Casa del Sol INTE är Blue Star längre.
Ligger kanske något i kritiken ändå?
Fast stranden verkar ju bra, och det är väl där man är !!??
Hälsn FIA
|
|
|

2007-11-27, 16:45
|
|
|
Casa del Sol
Kom hem från Casa del Sol 22/11. Vår familj var helnöjda med vistelsen på hotellet. Beträffande handukar var det bara att ta med dessa till stranden. Det var mycket magsjuka när vi var där. I vår familj drabades 4 av 5. Även när man pratade med andra svenskar på de utflykter vi var fick man information om att många varit drabbade. Mitt råd är att ta kontakt med läkare så fort som möjligt. Efter att vi fick behandling var det lugnt i magen resten av tiden. Det bästa är om man kan ta sig till hans mottagning. Ett sådant besök kostade c:a 200kr/pers. inkl. medicin. Vi var dock så dåliga att han var tvungen att komma ut till hotellet. Då kostade behandlingen 500kr/pers. inkl. medicin. Kontaktuppgifter till läkaren fanns i fritidsresors material på plats. När vi ändå är inne på mat  vill jag passa på att rekomendera följande resturanger.
Kata BBQ, billigt och gott en huvudrätt ligger mellan 20-30kr. Man skall dock inte luras av namnet då den mesta maten är Thai.
Two Chefs, Svensk resturang med kött, gratin. ganska dyrt en huvudrätt ligger på drygt 100kr.
Mellins cafe, Kötbullmackor, ägg&kaviarmackor mm. pris c:a 20kr/st
Utflykter. Vår bästa utflykt hade vi när vi hyrde en long-tail båt med skeppare vid norra delen av Kata beach. En hel dag kostade 800kr och då körde han oss till platser utan alltför mycket folk. På Buddha Island fick vi hela stranden för oss själva, helt underbart.
En annan sak man hör i sådana här sammanhang är att man inte skall ta med sig en massa kläder för att allt är så billigt. Man skall dock komma ihåg att kvaliteten inte är den bästa. Om jag skulle åka ner igen skulle jag inte tveka att ta med mig de kläder. Man behöver inte ta med kläder i överflöd då det kostar c:a 10kr/kg att få sina kläder tvättade(utanför hotellet).
|
|
|

2007-11-27, 16:53
|
|
|
Oj DÅ
Jag skenade visst iväg lite. Området runt hotellet är väldigt litet. Det finns inga som helst grönytor. Detta upplevde vi dock inte som något problem då man mest är ute eller på stranden. Om man skall åka framöver kan det nog bli väldigt trångt på poolområdet. Det var ganska fullt när vi var där men då hade de inte invigt den tredje huskroppen på hotellet. När denna fylls med gäster kommer det nog bli väldigt trångt runt poolen(tror jag). Hur som helst är jag övertygad om att alla som åker till Kata beach kommer att få en jättebra semester.
|
|
|

2007-11-29, 19:41
|
|
|
Äntligen någonting positivt
Tack för era åsikter om Casa del Sol. Vi är en familj med 3 barn som åker i slutet av mars till Kata. Jag har varit lite skeptisk vad gäller valet av hotell när man läst alla negativa kommentarer. Vi har funderat på att åkt till Phi-Phi ett par nätter. Var fixar man enklast den turen om man inte går vi researrangören?
|
|
|

2007-11-30, 12:23
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morgan_1000
Kom hem från Casa del Sol 22/11. Vår familj var helnöjda med vistelsen på hotellet. Beträffande handukar var det bara att ta med dessa till stranden. Det var mycket magsjuka när vi var där. I vår familj drabades 4 av 5. Även när man pratade med andra svenskar på de utflykter vi var fick man information om att många varit drabbade. Mitt råd är att ta kontakt med läkare så fort som möjligt. Efter att vi fick behandling var det lugnt i magen resten av tiden. Det bästa är om man kan ta sig till hans mottagning. Ett sådant besök kostade c:a 200kr/pers. inkl. medicin. Vi var dock så dåliga att han var tvungen att komma ut till hotellet. Då kostade behandlingen 500kr/pers. inkl. medicin. Kontaktuppgifter till läkaren fanns i fritidsresors material på plats. När vi ändå är inne på mat  vill jag passa på att rekomendera följande resturanger.
Kata BBQ, billigt och gott en huvudrätt ligger mellan 20-30kr. Man skall dock inte luras av namnet då den mesta maten är Thai.
Two Chefs, Svensk resturang med kött, gratin. ganska dyrt en huvudrätt ligger på drygt 100kr.
Mellins cafe, Kötbullmackor, ägg&kaviarmackor mm. pris c:a 20kr/st
Utflykter. Vår bästa utflykt hade vi när vi hyrde en long-tail båt med skeppare vid norra delen av Kata beach. En hel dag kostade 800kr och då körde han oss till platser utan alltför mycket folk. På Buddha Island fick vi hela stranden för oss själva, helt underbart.
En annan sak man hör i sådana här sammanhang är att man inte skall ta med sig en massa kläder för att allt är så billigt. Man skall dock komma ihåg att kvaliteten inte är den bästa. Om jag skulle åka ner igen skulle jag inte tveka att ta med mig de kläder. Man behöver inte ta med kläder i överflöd då det kostar c:a 10kr/kg att få sina kläder tvättade(utanför hotellet).
|
Hej!
En teori vi har är att det faktiskt var hotellet som spred magsjukan eftersom det var stor gemensam frukostbuffé där alla tog maten med samma tänger. Vi blev nämligen sjuka i omgångar hela familjen. Hotellstäderskan var inte heller överdrivet hygienisk.....
Nästa gång vi åker ner ska vi äta frukost ute.
/MSL
|
|
|

2007-11-30, 13:41
|
Rykte: 5
|
Gällande utflykter
Det finns små resebyråer på flera ställen i Kata. De har oftast öppet hela dagarna och på kvällen. Det är inga problem att boka tex. en båttur på kvällen och tom åka dagen därpå. Gå gärna en tur och titta i dessa resebyråer och ta broshyrer för de utflykter som finns så fort ni är på plats så kan ni boka efterhand när ni jämfört priser och kommit fram till vad ni vill göra.
|
|
|

2007-12-24, 00:59
|
|
|
Helt OK på Casa Del Sol
Vi var under höstlovet på Casa Del Sol i 14 dagar och det var bra. De har nu byggt ett nytt poolområde med gott om stolar, poolbar, vattenrutchkana mm. Detta är ett lyft för hela hotellet. Frukostbuffen är utmärkt och hotellet har ett bra läge med närhet till allt. Städningen kan ingen klaga på. Vi har varit i Thailand flera gånger och tycker att detta hotell håller mycket bra standard. Stort rum, fullstora extrasängar och en förnämligt stor balkong med takfläkt. Visserligen rann inte bort lika fort som man önskade när man duscha, men störde inte oss. Jag var lite orolig innan vi åkte för att jag läst om de beskymmer som varit med hotellet, men det verkar vara historia nu. Åk och njut!
mvh Ola
|
|
|

2008-01-09, 16:12
|
|
|
Bra?!
Citat:
Ursprungligen postat av msl
Kom hem igår...
Hotellet är fräscht med stora rum med ac(som dock låter som ett tröskverk...)och stor balkong med fläkt! Läget är oxå väldigt bra. Mycket lugnt på kvällarna.
Har 2 nya uppvärmda pooler, där är det sol nästan hela dagen. En rutschkana ner i vattnet, där även mammor kan åka... :-) Dom har även byggt en ny poolbar längst in. Det är ganska dyrt att äta både i restaurangen och köpa snacks i poolbaren. Dom la på serviceavgifter och dylikt. Även om den gamla poolen inte är uppvärmd är det mycket skönt att kunna svalka sig! Städerskan hade väl inte så bra koll och var väl inte så bra.... Påslakanet bytte dom heller aldrig under tiden vi var där, bara lakan och örngott. Personalen på hotellet är trevliga. Frukostbuffén är stor, men man tröttnar även på den efter 2 veckor jag lovar. Finns ett svenskt café precis vid hotellet som bl a har pannkakor eller köttbullesmörgåsar med rödbetssallad. Fritidsresors representanter är där varje dag mellan 10-12. Men köp aldrig utflykter av dom. Dom är mycket dyrare. Vi köpte en tripp till Phi Phi-öarna av en vanlig försäljare. Vi betalade 1700 bht/vuxen och 1200 bht för sonen som var 10 år. Även det kan man få ner i pris. Är det någon som har frågor, så kan jag försöka svara så gott det går.
/msl
|
Hej!
Vi ska åka till Casa del sol 29/4-08, men börjar tveka om att boka om till Centara Kata(3000:- tillägg), då man läser alla negativa inlägg!
Vi har bokat med Superiorenrummare med jacuzzi på balkongen!
Är det någon som vet hur denna jacuzzi ser ut/är den stor/tar den mycket plats?
Samt hur är superiorenrummarna?
Någon annan som har något att tillägga?
Någon som vet något om Centara Kata?
Tacksam för svar!
Mvh.Björn
|
|
|

2008-01-10, 16:35
|
Reg.datum: jan 2008
|
Centara
Vi bodde på Centara i 3 veckor i feb 07 har bara bra att säga om det hotellet, bodde i en av lägenheterna med kyl, som är mycket skönt att ha på rummet.
Priserna var lite höga på mat & dryck på området men det är ju bara att gå 100 m så har man ju kanonmat till en billig peng. Poolområdet är kanonfint!
Ska åka i feb 08 till Blue Star Casa del sol !!!
Kristian (sorry skrev 08 av bara farten) Men nu är resan bokad 4 veckor i feb 09 !!!!
Senast redigerad av liverpool den 2008-01-14 klockan 07:07.
|
|
|

2008-01-10, 19:09
|
|
|
casa del sol Fritidsresor
Kristian,Du kommer hem måste rapportera här på forumet, eller kanske redan där nerifrån...
hur Casa del Sol EGENTLIGEN är.
Har hört så mycket olika saker om DET hotellet.
Eller någon annan som har erfarenhet från Casa del Sol under Julhelgen kanske ???
Jag åker dit i mars-08!
Vivvi
|
|
|

2008-01-11, 16:46
|
|
|
Konstigt att det inte finns mer info...
Hej,
vi har haft total beslutsångest vilket hotell vi skall boka. Vi var på Phuket nu i december och bestämde oss direkt för att åka nu -08 oxå. Vi bodde på Centara Karon nu, och det var kanon. Nu nästa resa vill vi dock på på Kata och nånstans där vi kan boka alla i ett rum. Och då fanns inte så många hotell att välja på. Vägde mellan Casa del sol som ju var billigare än de andra. Men varför är det så pass mkt billigare? Och varför får det inte vara Blue Star nästa säsong? Vi har frågat på alla Thailandsforum om info om "nya" Casa del sol, de skall ju ha byggt nytt poolområde osv. men inte fått några svar, så till slut bestämde vi oss för att boka det dyrare alternativet Centara Kata. Dock retar det mig att frukost inte ingår när man bor i deras lägenheter, men det är väl ngt vi kan överleva  .
|
|
|

2008-01-14, 07:08
|
Reg.datum: jan 2008
|
Ledsen men skrev fel 09 menade jag...
|
|
|

2008-01-15, 23:45
|
|
|
Casa del Sol feb-09
Hej,
Någon som har ny och sann info om hotell Casa del Sol. Skall bestämma mig inom en vecka om min bokning skall vara kvar. Snälla, har ni info, bra eller dålig så skriv.
|
|
|

2008-01-19, 09:09
|
|
|
Casa del sol
Hej
Jag och min familj har bott en vecka på casa 9-16 /1 08
ett fint hotell med fint poolområde, kanske lite bullrigt i frukostmatsalen
Men jag tycker att det är lite "mallis " över kata o karon
Vi bodde en vecka i Ban Sak ca 2 mil norr om Koh Lak
Ett fint hotell med fina svala rum Men det bästa var att det var så lugnt o stilla
Ingen trängsel varken vid pool eller havet max 15 pers på 1mil strand
mvh Lennart J
|
|
|

2008-01-20, 13:53
|
|
|
Jag är precis hemkommen från två veckor på casa del sol och har inget att klaga på, vårt sällskap på 7 personer trivdes alldeles utmärkt, ingen av oss drabbades av någon magsjuka och vi trivdes bra med poolområdet, visserligen så stämmer det att den ena poolen är lite kall men den andra poolen som ligger i solen var absolut inte kall så jag avråder inte någon att åka dit.
|
|
|

2008-01-20, 16:36
|
|
|
Casa del Sol feb-09
Tack snälla ni, betalar i morgon!
|
|
|

2008-01-25, 16:46
|
|
|
Casa Del Sol Kata Phuket
Hej
Nyss hemkommen från två underbara veckor på Kata och Casa Del Sol
Måste ge ett annat perspektiv då det kommit massa dåligt om hotellet
Ett fint hotell med bra ordning. De problem som beskrivits måste vara fixade nu för vi märkte inget.
Helt rätt att polen ligger i skugga. Tur detta då det är enda stället att kunna ta ett svalkande dopp. Jätteskönt. Badar gör man annars på den underbara Kata Beach som ligger strax nedanför hotellet. Men blir för varmt på em.
Barnpolen ligger i solområde så det bör vara perfekt för barnen. Få solstolar men man ska ju inte ligga där om man har hela underbara Beachen att tillgå med ett underbart vatten.
Mycket serviceintriktad personal och Fritidsresors perosonal var mycket hjälpsamma och trevliga.
Underbar frukost men dock amerikansk/asiatisk. Alltså fattas ost mm och inga frallor. Men var mycket god och fräsh med massor av frukt mm. Trevligt med lite alternativ.
Nej, jag har ingen koppling till Fritidsresor och jag är mycket nöjd med min resa och min belöning är minnen från ett underbart hotell.
Berättar gärna mer om hotellet och vår resa.
roland.ringhede@telia.com
mvh Roland Ringhede
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|