ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-09-26, 15:09

ludwwig

Nykomling
ludwwig är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: sep 2006

Rykte: 0

Standard Åka tåg Sverige-Thailand
Är det någon som har provat att åka landvägen till Thailand?

Hur ser tågpriser ut runtom i världen? Jag har ingen uppfattning

Mvh
Ludwig
Svara med citat

Gammal 2006-10-22, 11:06

Porto

Nykomling
Porto är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: okt 2006

Standard
Lite udda resa kanske men visst skulle det gå bra att ta tåget!

Jag skulle nog hoppa på transsirbiriskajärnvägen och åka till Kina. Därefter skulle jag försöka ta mig båtvägen till Thailand via Mekong. Det skulle nog bli en spännande resa.

Gammal 2006-10-28, 09:54

Fråga Dig

Standard långt
Blir det inte lite långt om man ska åka från Sverige till Thailand, dessutom kostar det mera skulle jag tro.
Svara med citat

Gammal 2006-11-07, 14:16

un4given

Standard tåg
Kom gärna med flera förslag hur man kan komma billigt till thailand med tåg och hur.
det ska ju prövas eller hur!!
Svara med citat

Gammal 2006-11-07, 16:36

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 6

Standard
Några förslag på resrutt har jag inte, men saknar man något att göra går det alltid att sätta ihop en via nedanstående länk – som i sin tur länkar vidare till alla (?) tågbolag i världen….

http://www.railjournal.com/links/major.html

Rent generellt är det nog svårt att ta sig till Thailand från väster – för många oroshärdar på vägen – utan det är nog från öster som gäller, via Ryssland och Kina.
Svara med citat

Gammal 2006-11-29, 20:47

Traveller

Standard Åka tåg Sverige-Thailand
Verkligen ett intressant förslag att åka landvägen till Thailand. Jag har själv haft planer på att göra en sådan resa.
Ett förslag på resväg kan vara att åka med transsibiriska järnvägen till Beijing, sedan vidare med tåg till Nanjing - Nanchang - Nanning - Hanoi - Da Nang - Ho Chi Minh City, därifrån med buss till Phnom Penh. Från Phnom Penh blir det tåg till Bangkok.
Jag har inte tittat på några totala kostnader ännu, men enkelbiljett från Moskva till Beijing kostar ca SEK 2 400.00.[/b]
Svara med citat

Gammal 2007-01-07, 15:54

Standard
Någon som vet var man kan hitta infomation om att ta sig med tåg/buss mellan thailand och Vietnam?
Svara med citat

Gammal 2007-02-26, 21:33

Traveller

Standard
Buss mellan Ho Chi Minh City och Phnom Penh kostar ca USD 7. Se vidare hos Lonely Planet för mer information, under inlägg #10.

http://thorntree.lonelyplanet.com/me...readid=1248506
Svara med citat

Gammal 2007-03-22, 22:56

Guest

Standard Åka tåg Sverige - Thailand
Tågresa till Saigon.

Tisdag den 2007-03-27 kl 20.15 kommer på ZDF ett tv-program som handlar om en tågresa från Berlin till Saigon. Där kan säkert en hel del tips inhämtas.
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 21:54

vespaman

Standard
Bumpar detta, nu i dessa klimatfokuserade tider..

Skulle ju vara jättekul att höra om någon som gjort denna resa nyligen, kanske OP eller någon annan?

Micke
Svara med citat

Gammal 2008-12-20, 01:48

MalinmedM

Standard
Håller med, tacksam för bumpen, och dessutom sjukt sugen på att göra liknande resa. Syrran och jag ska på resa öseterut!
Vi tänker oss transmongoliska järnvägen till beijing och vi har ett datum då vi ska va i thailand i phuket på bröllop. Allt ni vet och alla tips mottages tacksamt. Vi har nämligen dålig (minst sagt) koll, samt sparsamma finanser men vill ändå åka ena vägen via tåg o buss.
Svara med citat

Gammal 2008-12-22, 15:31

Gäst

Standard Tåg
Det verkar inte vara något problem att åka tåge på sträckan Moskva - Beijing - Hanoi - Saigon. Från Saigon till Phnom Pehn har jag inte hittat någon tågförbindelse, men det borde finnas. Alternativt åka buss den sträckan. Från Phnom Pehn till BKK finns det sedan flera olika sätt att ta sig om man inte vill flyga.
Svara med citat

Gammal 2009-01-03, 16:27

hannis

Medlem
hannis är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 4

Standard
Åh vad kul det hade varit med tågresa dit, men jag tror nog att en sådan resa hade blivit lite för jobbig för dottern min, annars hade jag definitivt valt det.

Trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 15:21

kausti

Nykomling
kausti är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Standard
Tokbump - nån som gjort det här på riktigt? Jag sitter på jobbet och drömmer mig bort just nu, så vore kul att höra av någon som gjort den här resan
Svara med citat

Gammal 2010-12-31, 07:43

Gäst

Standard Tåg Västerås -Thailand
Vi gjorde denna resa med start i sep.-10. Västerås-Phuket tog för oss 52 dagar å kostade totalt 530:-/ dygn ink. komp ALLT. Finns det något intresse så förmedlar jag gärna tips.
Gott Nytt År

thaikungen@gmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-01-18, 15:19

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Intressant, har du någon uppfattning vad Moskva-Ho Chi Minh skulle kosta?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8