ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-10-21, 15:30

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Thaifrälst

Vad jag undrar är varför ni inte bryr er om det verkliga problemet. Hur många här vet om att det finns bordeller enbart riktade mot thailändska män, som finns över hela landet dolt för turister med tjejer i alla åldrar... Och med alla åldrar, så menar jag tjejer från 12-13 och upp...
Men det är väl inte lika intressant som att hacka på oss med thaitjejer.....

Mycket "turistgnäll" här från folk som aldrig varit där, eller som bara sett thailand ut genom en bussruta....
Du kan väl upplysa oss om detta problem!?

Eller kan du kanske inte? Är det bara en rökridå för att leda ämnet åt annat håll?

Argument som att "det finns hemliga bordeller för thailändare och därför är det ok att jag knullar en 16-åring i röven för thaiarna sätter på 12-åringar har jag hört av en kusins kompis som har en fru som kommer från Isaan..." är tyvärr minst sagt ihåliga.

Gammal 2006-10-22, 00:04

Thaifrälst

Standard
Vad jag menar är att andelen prostituerade som riktar sig till turister är många gånger färre, än dom som riktar sig till thailändarna själva.
Och andelen minderåriga som rör sig i turistområden är litel i jämförelse....

Jag förstår inte denna fixering vid ålder... Vad är det som får vuxna män och kvinnor i detta land att hänga upp sig på det??
I thailand är det ingen som lyfter på ögonbrynen, snarare tvärtom.
Och som det sagts tidigare här, så ser thailändskor yngre ut än vad dom är...
Är man tvungen att ha en 30 årig tjej i tantfrisyr som alla andra?

Gammal 2006-10-22, 06:58

Porto

Nykomling
Porto är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: okt 2006

Rykte: 0

Standard
En thaitjej är 100% tjej/ kvinna. Frågan är om den svenska tjejen är det? Personligen uppskattar och respekterar jag en tjej som känner sig trygg i sin roll som tjej/kvinna. Som inte hela tiden skall mäta sig med mannen. Som inte hela tiden skall kunna göra allting som en man,typ byta olja på bilen, köra med röjsåg, hugga ved...osv.

Jag förstår att andelen män som väljer bort den svenska kvinnan ökar hela tiden. Jag förstår också att man med alla medel försöker smutskasta dom män som väljer att leva ihop med en Asiatisk tjej/kvinna. Då är det bättre att styra över diskussionen till det där med ålder på henne och honom, är hon inte lite för vacker för honom...osv

Ni som har så mycket problem med detta skall istället ställa er frågan varför svenska män väljer att leva ihop med en Asiatisk tjej? Om ni hittar en svensk kille med thaitjej, som ni tycker är för ful för ett förhållande med en svensk tjej, så grattulera honom istället för att håna honom. Va bra att han slipper leva ensam!

Jag undrar också varför väldigt många svenskar måste leva i sina små fack. Kan det bero på osäkerhet?

Nä gott folk... jag kommer aldrig mer att inleda ett förhållande med en svensk tjej. Ni kan försöka mobba mig, spotta på mig ja gör vad ni vill, ni kan aldrig få mig att ändra på mig. Jag är väldigt lycklig ihop med min thaitjej och ser det som en belöning att få älska och bli älskad av en thaitjej. Att det nu råkar vara ca 20 års skillnad mellan oss är ju smällar man får ta. Man kan ju inte få allt.

Gammal 2006-10-22, 09:02

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Thaifrälst

Vad jag menar är att andelen prostituerade som riktar sig till turister är många gånger färre, än dom som riktar sig till thailändarna själva.
Det där är bara påståenden som torskar brukar använda för att legalisera sina handlingar. Vad är är källan till dina uppgifter?

Gammal 2006-10-22, 09:15

Porto

Nykomling
Porto är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: okt 2006

Rykte: 0

Standard
Det där är bara påståenden som torskar brukar använda för att legalisera sina handlingar. Vad är är källan till dina uppgifter?[/quote]

Vart hittar du själva dina egna uppgifter som styrker dina påståenden?

Gammal 2006-10-22, 09:17

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Porto

En thaitjej är 100% tjej/ kvinna. Frågan är om den svenska tjejen är det? Personligen uppskattar och respekterar jag en tjej som känner sig trygg i sin roll som tjej/kvinna. Som inte hela tiden skall mäta sig med mannen. Som inte hela tiden skall kunna göra allting som en man,typ byta olja på bilen, köra med röjsåg, hugga ved...osv.

Jag förstår att andelen män som väljer bort den svenska kvinnan ökar hela tiden. Jag förstår också att man med alla medel försöker smutskasta dom män som väljer att leva ihop med en Asiatisk tjej/kvinna. Då är det bättre att styra över diskussionen till det där med ålder på henne och honom, är hon inte lite för vacker för honom...osv

Ni som har så mycket problem med detta skall istället ställa er frågan varför svenska män väljer att leva ihop med en Asiatisk tjej? Om ni hittar en svensk kille med thaitjej, som ni tycker är för ful för ett förhållande med en svensk tjej, så grattulera honom istället för att håna honom. Va bra att han slipper leva ensam!

Jag undrar också varför väldigt många svenskar måste leva i sina små fack. Kan det bero på osäkerhet?

Nä gott folk... jag kommer aldrig mer att inleda ett förhållande med en svensk tjej. Ni kan försöka mobba mig, spotta på mig ja gör vad ni vill, ni kan aldrig få mig att ändra på mig. Jag är väldigt lycklig ihop med min thaitjej och ser det som en belöning att få älska och bli älskad av en thaitjej. Att det nu råkar vara ca 20 års skillnad mellan oss är ju smällar man får ta. Man kan ju inte få allt.
Nu har du skrivit thaitjej 5 gånger. Du pratar om din fru/flickvän som hon är en liten tax, guldfisk, leksaksgubbe eller något annat du kan plocka fram och beundra när andan faller på. Har du andra intrssen också? Eller går all tid till att putsa, vårda, uppfostra, diskutera och jämföra din thaitjejs attribut med andra ägare av thaitjejer?
Själv äger jag en hund, det är ju förvisso ett djur, men den diskussion du och dina polare för på erat MSN-forum liknar ganska mycket den som sker i kennelklubben.
Och du... det börjar bli så j-a tjatigt att höra dig gång på gång berätta att du är 20 år äldre än din tjej och du inte har något problem med det.

Gammal 2006-10-22, 09:20

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
För mig är det ganska självklart att det finns fler bordeller riktade mot thailändare än turister i thailand.
Tänk på att det finns över 30 miljoner thailändska potentiella torskar.. (om man bara räknar killarna)

Däremot är jag tveksam till om det finns fler thailändska prostituerade PER thailändare, än prostituerade PER turist..

Å andra sidan har det inget med denna tråd att göra

Gammal 2006-10-22, 09:23

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Porto

Det där är bara påståenden som torskar brukar använda för att legalisera sina handlingar. Vad är är källan till dina uppgifter?

Vart hittar du själva dina egna uppgifter som styrker dina påståenden?[/quote]

Hehehhe... there you go.
Hmmm... Bäste Bosse, det var jag som ville syna korten på ett påstående som ger sken av en vetenskaplig förankring.
Som vanligt så bemöts frågor med motfrågor.

Min källa: TT, lååång vistelse i Thailand och sunt förnuft.

Gammal 2006-10-22, 09:27

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Denna tråd är nu låst och känns färdigdiskuterat.

Nu får ni respektera att ni har olika åsikter och gå vidare med era liv
Stängt ämne

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8