ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-23, 14:36

LinLia

Standard Mat i Tanzania?
Hej!

Vi är ett par som ska åka till Tanzania i februari. Är det någon som kan tipsa om vad man bör äta och inte äta när man är där, för att undvika magsjuka och otäcka bakterier Är det förresten någon som rest dit med TEMA-resor? Vi ska åka med dem. Tips på bra saker att ha med sig i resväskan mottages gärna.
Svara med citat

Gammal 2011-04-24, 01:38

Gäst

Standard
Vi var visserligen nyligen i Kenya på safari men det är nog i stort sett detsamma skulle jag tro. Vår svenska guide sa att vi kunde äta allting på lodgerna, t o m bufféerna som serverades. Och det gjorde vi och mådde prima hela tiden. Jag undvek för säkerhets skull röror med majonäs men annars åt jag nog det mesta.
Vad gäller saker att ta med så är pennor hårdvaluta. Likaså barnkläder. Ni kanske kommer att besöka någon massajby och då kan man passa på att lämna där.
Ni har ett fantastiskt äventyr framför er, för jag antar att ni ska på safari. Det var vår bästa resa någonsin.
Svara med citat

Gammal 2011-04-24, 18:10

LinLia

Standard
Aha, det låter ju lovande! Självklart blir det en hel del safari, sedan avslutar vi semestern med en vecka på Zanzibar. Tack för tipsen!
Svara med citat

Gammal 2011-11-19, 03:25

Gäst

Standard Frisk och ofrisk mat
Hej,
jag har tillbringat ca 8 månader sammanlagt i Tanzania, den mesta tiden har jag bott och ätit på enkla ställen. Endast TVÅ gånger har jag blivit magsjuk, och båda gångerna var det när jag skulle äta västerländskt. Ett julaftonsfirande på ortens enda turistrestaurang (som därmed var den dyraste) gav mig magsjuka. Så hände även när jag efter en tre-månaders-resa skulle fira sista kvällen och besökte en buffé-restaurang i Dar. Min direkt påföljande flygresa till Johannesburg blev riktigt jobbig............
Mitt råd baserat på egna erfarenheter är: se er omkring, ät på ställen där det är full fart på matlagning och utspisning, och undvik tomma ödsliga ställen, oavsett om det handlar om streetfood eller flotta restauranger.
Lycka till!

Yvonne Redgård
Svara med citat

Gammal 2011-12-11, 21:11

Gäst

Standard
8 månader i Tanzania! Det måste ha varit jättehäftigt! Kanske har du fler tips på bra saker att tänka på och ha med sig ned?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8