ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-04, 19:12

thereseleijon

Nykomling
thereseleijon är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard Tips på fantastiskt boende Zanzibar
Har precis besökt ett fantastiskt hotell The Z Hotel i Nungwi, Zanzibar och jag rekommenderar alla att åka dit på sin semester/smekmånad. Hotellet är beläget precis vid indiska oceanen, dess pool och terass har utsikt över det stora turkosa havet. Maten är det bästa du kan hitta på Zanzibar och personalen är väldigt trevlig och hjälpsam. Härifrån kan man lätt boka snorkel/dykturer. Häromdagen var jag ute och snorklade utanför ön Nemba och fick sällskap av en flock delfiner! Deras hemsida är thezhotel.com

Trevlig resa!
Therese
Svara med citat

Gammal 2009-07-07, 10:19

Gäst

Standard Z hotel!
vart inne på deras hemsida, fantastiska bilder.

Hur mkt kostade det per natt och vad ksotar utflyterna, typ snorkling m.m?

tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2009-08-02, 00:54

Gäst

Unhappy boutique hotel?
a boutique hotel from a 3 star hotel, with o other facilities, on a crowded beach? go to spain instead! Therese, you obviusly did not visit other parts of the island! Shame!
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 02:26

amani

Medlem
amani är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
Det ska jag kolla upp tills nästa zanzibar resa
Svara med citat

Gammal 2011-11-11, 18:49

Gäst

Standard simma med delfiner
Jag har hört att man ska avstå från att simma med delfinerna. Det är otroligt stressande för dem och de mår inte alls bra av det. De brukar slå med stjärten när turisterna blir för närgångna och mår inte alls bra. En studie visar att varje gång turistbåtarna var i närheten av delfinerna uppträdde de oroligt och tillbringade mindre tid med att mata sina ungar, umgås med varandra eller bara vila.
Svara med citat

Gammal 2011-11-17, 13:18

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag har hört att man ska avstå från att simma med delfinerna. Det är otroligt stressande för dem och de mår inte alls bra av det. De brukar slå med stjärten när turisterna blir för närgångna och mår inte alls bra. En studie visar att varje gång turistbåtarna var i närheten av delfinerna uppträdde de oroligt och tillbringade mindre tid med att mata sina ungar, umgås med varandra eller bara vila.
Källa på det tack?

För övrigt anser jag, oavsett vart man befinner sig när man "träffar" djur så ska man behandla dem med respekt. Därför föredrar jag när jag reser att alltid vara passiv åskådare till djur och i så liten mån som möjligt interagera med dem. Har dock matat apor en gång i ett tempel på Bali.

Gammal 2011-11-17, 15:26

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst

wkstrm: Källa på det tack?
Tog mig två minuter att googla fram
Swimming with dolphins stresses them out, claim scientists | Mail Online

Dolphins are stressed out by tourist boats - Nature - Environment - The Independent
Svara med citat

Gammal 2011-11-17, 15:32

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Här kan du läsa om studien i sin helhet
http://www.zoologi.su.se/en/educatio...%20Tourism.pdf
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8