ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-25, 11:08

Gäst

Standard Tidvatten i Zanzibar
Jag har planer på att åka till Zanzibars östkust, men jag har läst på flera ställen att det är väldigt drabbat av tidvatten. Tydligen kan man få gå 100-tals meter för att komma ned till vattnet? Hur stor av dagen är det så? Nån som varit där och kan berätta mer?
Svara med citat

Gammal 2008-12-15, 20:28

Gäst

Standard Planerade bad
Det stämmer att det är ganska stora skillnader när det gäller vattnet på Zanzibars östkust. Vi bodde i Bwejuu nyligen och på hostelet fanns det ett "schema" i baren där tiderna för flod och ebb stod uppskrivna så man kunde planera sina bad. Det varierade en del men när vi var där var det högvatten mitt i natten och mitt på dagen (runt 13-14-tiden). Vi passade på att bada jättemycket när vattnet väl var inne, vilket det är några timmar. Så vi kände oss nöjda och störde oss inte direkt på tidvattnet. Möjligtvis är det lite tråkigt att titta ut över vad som bäst kan beskrivas som en leråker på kvällarna och morgnarna. Plus att det blir mycket varmare när vattnet är ute eftersom det inte fläktar lika mycket.
Svara med citat

Gammal 2009-01-31, 19:10

Gäst

Smile Tidvatten på Zanzibar
Var på Zanzibar sommaren 2008 och bodde i Paje på östkusten. Visst var vattnet bortai några timmar på förmiddagen men det innebar att man kunde ta härliga promenader på havsbotten och leta snäckor och koraller. Jättehäftigt att gå ett par km rätt ut i "havet"
Svara med citat

Gammal 2009-07-28, 20:48

Bimer

Nykomling
Bimer är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard Zanzibar
Jag var i zanzibar nu i vintras 2008/2009 och bodde på östkusten i michamwi var också ner till paje där jag tog mitt dykar cert. tidvattnet påverkade inte mig så mycket eftersom det var nästan för varmt för att vara ute när vattnet var som längst ner så gjorde det inte så mycket men det var ganska coolt när vattnet försvann bort upp till en kilometer
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8