ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-03, 18:35

stellan

Nykomling
stellan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard Safari i Tanzania?
Hej! Åker till Tanzania i Januari 09 och ska bl.a på Safari, undrar om någon har tips på bra företag att åka med? Jag kommer flyga ner själv och därmed vill jag inte ha något paket utan vill endast ha safari.. hur mkt får man räkna med att d kostar för 4-6 dagar?
MVH
Svara med citat

Gammal 2008-07-03, 16:29

Gäst

Standard Va roligt!
Hallå, va kul att du ska på safari.. kan tipsa om att när du väl är där nere så kryllar det av olika företag som mer än gärna hjälper dig! (akta dig för dom som vill blåsa dig bara!)

Finns ett hotell i MOSHI som jag bara har bra att säga om, LEOPARD HOTEL.. Dom fixar allt med safarin och har både ägare, personal och guide som kan bra engelska (tro mig, det kan bli mycke missförstånd i planerandet pga dålig engelska! egen erfarenhet!)

Jag kan även tipsa dig om ngorogoro kratern eller lake manyara, med en duktig guide så tycker jag personligen att de två ihop är mycket bättre än serengetti! (OBS, min personliga åsikt, inget annat)

Hoppas du får en trevlig resa!
/M.
Svara med citat

Gammal 2008-09-04, 20:35

LottaD

Nykomling
LottaD är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Standard Hur har det gått?
Hur har det gått med planerna på Tanzania? Jag ska åka dit i dec-jan ca 2,5 vecka och tänkte kombinera bad & snorkling i närheten av Dar samt kanske prova på någon av de mindre kända nationalparkerna.

Jätteglad för alla tips - helst konkreta - jag kan få!

//Lotta
Svara med citat

Gammal 2008-11-02, 19:25

Gäst

Thumbs up Safari i Tanzania
Hej alla som vill åka på Safari i norra Tanzania.
Vi bokade vår Safari och boende med helpension hemmifrån innan vi åkte.
Flyget bokade vi också själva. Vi blev hämtade på Kilimanjaro airport av vår guide.
Hela Safarin var fantastisk och naturen och upplevelserna måsta man bara göra för att förstå.
Vi fick utmärkt hjälp med vår safari plan och hade inga problem med Laris Safaris som gjorde vår Safari.
Det är inga problem att sitta hemma och planera med ett duktigt Safari bolag över nätet.
Lycka till!

Peter & Lina
Svara med citat

Gammal 2008-12-15, 20:18

Gäst

Standard
Är nyss hemkommen från tre helt underbara veckor i Tanzania. Kan tipsa om ett hostel i Arusha som är kanon, Sakina campsite, som ligger lite utanför stan. De hjälpte oss med fixa safari; fyra dagar och tre nätter i tält. Då såg vi Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Vi var jättenöjda! Vi tog en privatsafari, dvs bara jag och min pojkvän plus guiden i jeepen, och det kostade 230 dollar per person och dag. Hade vi åkt med en grupp hade det kostat 170 dollar. Safariföretaget hette Arunga expeditions.
Svara med citat

Gammal 2011-02-16, 13:58

Gäst

Smile Safari Tanzania
Dere har bra safari i Tanzania : Safari Tanzania - safariresa till Tanzania
Svara med citat

Gammal 2011-03-01, 20:24

Glumsten

Medlem
Glumsten är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Standard Safari i Tanzania
Vi är nyligen hemkomna från en fantastisk safari med Calabash Adventure. vi besökte Tarangire, Serengeti, Ngorongoro och Lake Manyara. Manyara kunde man hoppat över och istället lagt en extra dag i Serengeti. Vi bokade flyg till Dar es Salaam, vilket var ett misstag. Flygplatsen där är mycket trist och man får vänta utanför på att få checka in. Staden är inte särskilt intressant heller med många som hänger efter en. Safarin gav bl a fem leoparder, två geparder, tre noshörningar, hyenor schakaler, flodhästar och mycket annat. En fullträff. Vi flög sedan till Zanzibar där vi tog hyrbil vilket innebar trakasserier från poliserna. Internationellt körkort är ett måste. Ett par poliser försökte kassera in böter vid vägkanten. Be om namn och id + anställningsnummer om det händer. Bästa stranden Kendwa i nordväst. Bäst är nog att flyga till Nairobi och ta buss till Arusha fvb till safarin.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8