ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-07, 16:08

Standard Att Bestiga Kilimanjaro...
...har jag hört ska vara kul, och inte så svårt heller egentligen om man jämför med andra berg i samma höjdklass runt om i världen.
Jag och en kompis anländer till Tanzania i November och tänkte ge oss på berget. Kan man anlända till Arusha eller Moshi utan att ha förbokat en bestigning? Finns det "begangnat-markander" så att man på plats kan införskaffa all nödvändig utrustning och sedan sälja den igen när man kommer tillbaka?

Tacksam för all hjälp!
Esbjörn, Falun.
Svara med citat

Gammal 2007-11-29, 20:54

Jakob

Standard jag tar gärna med hjälp
Hejsan!
Jag har blivit väldigt sugen på det här med att bestiga kilimanjaro,
och tar gärna all hjälp jag kan få, och bollar gärna lite tankar kring detta ämne!
Mvh/Jakob
Svara med citat

Gammal 2011-02-24, 09:37

Gäst

Standard Dejligt
Det er dejligt at bestiga Kilimanjaro

Machme ruten også kaldet whisky .
Svara med citat

Gammal 2011-12-03, 22:04

bohemh

Nykomling
bohemh är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Standard Kilimanjaro
Hej!

Jag och min kompis åkte ner till Arusha eftersom det finns fler safari- och Kilimanjaroarrangörer där än i i Moshi. Vi kom i kontakt med Stephen på Dahlsafaris som hjälpte oss med en kombinerad safari och Kilimanjarovandring. Kan rekommendera deras arrangemang. Det var både bra och billigaste förslaget på Kilimanjaro.

Det finns massor av olika bolag där nere men vi tyckte det var enkelast med Stephen eftersom han pratar svenska. Se bara till att ha mycket tid och tålamod ifall ni letar där nere. Vi betalade 1400 USD per huvud.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8