ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-16, 22:50

AnnaSthlm

Nykomling
AnnaSthlm är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Volontärresa
Hej!
Jag funderar på att åka som volontär ner till Afrika runt vintern 2011. Jag har tänkt att åka genom organisationen Goodtravel(goodtravel.se) Där skulle jag tycka det var underbart att åka på en kombinationsresa då man både får volontärarbeta med utsatta barn på barnhem/daghem och sedan åka på safari och se Afrikas djur! Jag vill dock inte åka ensam och letar efter en resekompis!! Är det någon som funderar på samma sak som jag?
Jag är 19 år by the way!
Senast redigerad av AnnaSthlm den 2011-03-18 klockan 01:35.
Svara med citat

Gammal 2011-03-22, 19:26

Gäst-Isabelle

Standard Volontärarbete
Hej!
Är en 18 (snart 19) årig tjej och satt och kollade på volontärresor precis och är enormt sugen! Men vill precis som du inte åka själv. Hur länge skulle du stanna i sådanafall?
Svara med citat

Gammal 2011-03-23, 18:48

Gäst

Standard
Jaa vad kul! Alltså jag vill nog gå all in och åka i 6 veckor isåfall
Men som sagt vill jag åka någon gång i vinter då jag måste hinna tjäna ihop pengar efter sommaren, det kostar ju en del...:/ När vill du åka och hur länge vill du stanna?
Svara med citat

Gammal 2011-03-25, 19:11

Gäst-Isabelle

Standard
Jag har ju hela tiden tänkt mig 4-5 veckor så det skulle ju inte vara någon skillnad. Ja det behövs ju jobbas in en del pengar för att man ska kunna ha råd :-) Jag har inte riktigt tänkt på tidpunkt så mycket, men det skulle ju definitivt vara efter sommaren i sådana fall!
Svara med citat

Gammal 2011-05-17, 15:01

Gäst

Standard Hej
jag gjorde en resa till Namibia förra året o jobbade med skadade o hemlösa djur. hur jäkla bra som helst Så lätt att ni ska testa på det.
Jag åkte med work & travel, Jobba Utomlands - Work & Travel, Volontär och Arbeta med djur - Work & Travel Company AB, så kan inte säga något om goodtravel tyvärr. Men work & travel fixade allt och det funkade jättebra.

Mitt råd är att bara att göra det

/Amanda
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8