ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-13, 23:19

Åsa och Jonas

Standard Omdöme Svenska afrikakompaniet/kapstaden.se
Hej!
Är det ngn som känner till eller har rest med hjälp av svenska sydafrikakompaniet. Vi planerar en resa med dem och skulle mkt gärna få lite feedback/omdömen om dem.
Tack för hjälpen!
//Åsa
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 18:44

Gäst

Standard svenska afrikakompaniet
Hej Åsa!!

Har också kollat in och varit i kontakt med svenska afrikakompaniet via mejl. Men jag har inte heller hört något om dem tidigare så därför tänkte jag höra med dig om hur det gått för dig. Har du fått någon ny fakta om det. Tänkte så att man inte blir lurad eller något liknande.

Mvh Per
Svara med citat

Gammal 2009-12-20, 14:16

TageBoy

Medlem
TageBoy är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
Om vi säger såhär, vad är fördelen att resa med S AK jämfört med att inte resa med dem? Har du kollat på andra forum eller sökt efter omdömen på google.se.

Är de bra så borde det finnas information om dem.. eller? man tycker det iaf..

Klarar ni inte er utan dem då? eller
Svara med citat

Gammal 2009-12-30, 10:16

Gäst

Wink
Vi har bokat och betalat saker via dem så vi får hoppas det går bra!
De är i alla fall trevliga... Och jag tror/hoppas/tycker det ser ut som att de har ett fint urval på boende mm, och jag har kollat och det blir inte billigare att boka själv!
Sen finns såklart billigare alternativ, som inte finns på deras hemsida!
Svara med citat

Gammal 2010-01-14, 00:10

Gäst

Standard kapstaden.se
Hejsan !
Har bokat hyrbil, via kapstaden.se, fungerade perfekt till vettigt pris.
Kan rekommenderas!
/Bosse
Svara med citat

Gammal 2010-11-26, 19:25

anders3210

Nykomling
anders3210 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Rykte: 0

Smile Kanonbra service!
Hej,
Är nyligen hemkommen efter en 2½ veckas underbar rundresa i Sydafrika som jag i stort sätt fixat själv. Dock har Svenska Afrikakompaniet hjälpt mig med några saker. Dels bokade de hyrbil i Kapstaden åt mig för några dagar i vindistrikten (Franschhoek får inte missas!) och dels en bil som jag hämtade i Johannesburg och lämnade i Durban efter att ha besökt Blyde River Canyon och Krugerparken i Mpumalanga och därefter styrt kosan genom Swaziland ned mot Durban.

Dessutom bokade de två viktiga övernattningar åt mig i Kapstaden och i Salt Rock vid kusten 5 mil norr om Durban.

Jag är supernöjd med Svenska Afrikakompaniet! Allt funkade klockrent betr bilar och boende och bemötandet var väldigt trevligt. Snabba, informativa och trevliga mail från Sara, som var min kontakt.

Övernattningen i Kapstaden var på Villa Cape Adventures (Upptäck Kapstaden med Cape Adventures), ett fräscht och helmysigt pensionat som ligger så centralt man kan komma. Det ägs av ett trevligt ungt svenskt par, Kenneth och Anna, som även ordnar utflykter och safaris. Den andra övernattningen i Salt Rock var på ett pensionat som heter The Saffron House (The Saffron House - Ballito, Salt Rock, North Coast, South Africa, Guest House, Accommodation). Mycket fint och prisvärt det också.

Överhuvudtaget är det ganska praktiskt att bo i eller omkring Salt Rock om man ska besöka Durban. En snabb o fin motorväg (alla större vägar i Sydafrika håller mycket hög kvalitet) för en in till Durban på nolltid. Ett hotell som jag också rekommenderar där är Salt Rock Hotel, hög standard, bra priser, egen strand och en fantastisk utsikt mot Indiska Oceanen från hotellrummen.

Min erfarenhet efter den här härliga resan med så många upplevelser, är att man kan boka så mycket själv hemma via internet. T ex flygresan (min blev ca 1 000 kr billigare än den som en resebyrå föreslog), resvägar (Google Earth, kartor o resehandböcker) och en hel del av boendet (även här är Google Earth superbra). Men ibland kan man förstås behöva någon utifrån som har mer kunskap om platserna man ska besöka. Och i det här fallet är jag jättenöjd med Svenska Afrikakompaniet.
Hälsningar!
Anders
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8