ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-24, 23:46

Milo

Standard Krugerparken
Hej

Någon som har ett bra och ekonomiskt tips för hur man tar sig till Krugerparken från Johannesburg och sen till Port Elisabeth?

Vart skall man sen bo i Kruger?

Tack för svar.
Svara med citat

Gammal 2009-09-25, 08:53

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 5

Standard
När jag och hustrun var i Sydafrika 2007 flög vi till Johannesburg, körde sen till Krugerparken där vi bodde på Pestana Kruger Lodge.

Sen tillbaka till Johannesburg och flyg till Port Elizabeth. Jag tror detta är det mest ekonomiska. Men har mycket tid kan man ju åka tåg också.

Gammal 2010-01-27, 18:34

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 2

Standard Krugerparken
Vi flög till Johannesburg, därifrån bilade vi till Krugerparken och bodde på ett underbart ställe som heter Mohlabetsi, så skönt med bara 9 lodger och närheten till naturen, supergod mat (vi hade helpension där) som serverades utomhus i den vackra o sköna omgivningen, 2 safarin (3,5 timmar varje gång) ingick i priset som jag ej kommer ihåg exakt, men du kan gå in på deras hemsida och kolla om du vill. Mohlabetsi Safari Lodge :: private game reserve Kruger National Park, South Africa
Bilade sedan tillbaka till Johannesburg och flög vidare till Port Elisabeth.
Mitt tidigare inlägg om resan har du kanske redan läst, desires
Har också skrivit om Kapstaden om du är intresserad, desires
Svara med citat

Gammal 2010-01-28, 10:53

Gäst

Standard Sydafrika 08
Hyrbil rekommenderas Johannesburg-krugerparken. Istället för att köra tillbaka till J-burg,
fortsatte vi genom Swaziland till Durban. Resan genom Swaziland var fantastisk .Finns tid bör man stanna minst en natt. Hyrbil fixade vi genom Kapstaden och Sydafrika - din reseguide på nätet .Fungerade perfekt,
till bra pris.

Om ni skall vidare till port elizabeth finns inrikes flyg med frekventa avgångar SAA express.
Nedan finns länk till vår resa. Kan verkligen rekommender vårt boende med utsikt över
krugerparken. Vi bokade lokala guider till en bråkdel av priset som begärdes av resebyråer i Sverige.

http://www.resdagboken.se/Default.as...&userId=232054
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8