ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-02, 11:36

Gäst

Standard Åsikter om Sydafrikaresor.se
Hej

kom precis hem från en resa till sydafrika och namibia.

Vi var ute och gjorde en 12 dagars safari med nomad vilket var riktigt bra och jag kan verkligen tipsa om detta!

DOCK om ni bokar från sverige boka INTE sydafrikaresor.se då dessa fungerade bra endast fram tills det blev problem!

vi fick alldeles för lite information om vårt hotell i Windhoek och därför trodde att vi skulle hamna långt utanför centrum (vilket vi verkligen inte ville då man lätt kan bli rånad).

när vi ringde och förklarade för dem att de gjort fel i bokningen fixade de ett nytt hotell och allt var bra igen fram tills vi kom hem och en räkning på 1500 spänn ligger och väntar.

svaret på detta var att de första hotellet inte låg så långt från centrum som vi trodde (vilket de isåfall borde sagt direkt!) och att de inte kan komma ihåg att vi sa att vi ville bo centralt (vilket vi gjorde!) nu tvingas vi betala en räkning vi inte har pengar till och hela upplevelsen känns förstörd på grund av dem.

så BOKA INTE MED SYDAFRIKARESOR.SE DÅ DE SÄTTER KUNDEN SIST!
Svara med citat

Gammal 2009-09-02, 12:48

tatiana

Medlem
tatiana är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard
Amen vafan! Har precis bokat en resa med dem!!!!!!! Förutom hotellstrulet, fanns det ngt mer att klaga på, var det mer bu istället för bä? Nu ska vi vara borta i 3 v...hoppas att ngt funkade iaf så man inte får hela semestern pajad. Tacksam för svar. //Nervösa jag.
Svara med citat

Gammal 2009-09-03, 10:24

Sydafrikaresor

Nykomling
Sydafrikaresor är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Standard Svar från Sydafrikaresor
Hej,
Jag förstår att ovan inlägg om att inte boka med Sydafrikaresor kan sprida ett dåligt rykte. För att inte detta ska bli som ringar på vattnet så vill jag härmed klarlägga vad det är som har hänt.

Den 16 maj, 11 veckor innan avresa, fick kunden ett mail från oss med en prissammanfattning på sin resa samt beskrivning av hotellet som vi rekommenderade och i vilket område detta hotell låg i. Kunden besvarade då detta mail med att bekräfta boendet och lägga till ytterligare två nätter här. Hotellet är ett av de första alternativ som vi alltid använder i Windhoek och vi har aldrig fått några klagomål på detta innan. Detta ligger 5 km från centrum i ett av de säkraste och bästa områdena i Windhoek.
När kunden hade kommit hem, pratade jag personligen med honom för att reda ut detta och det visade sig då att kunden aldrig åkte till hotellet utan fick höra av andra att det låg en och en halv mil utanför Windhoek vilket inte stämmer. Grundat på det ryktet beslutade sig kunden för att boka om hotellet med vår hjälp. Naturligtvis hjälpte vi till med detta men redan då kunden kontaktade oss från Windhoek sa vi till honom att vi inte kommer att få tillbaka några pengar från det första hotellet och att han därför kommer att få betala det nya hotellet också.

Vi har inga noteringar här om att kravet på boende var att det skulle ligga centralt. Då kunden själv bekräftade hotellet med vetskap om var det låg finns det ingen anledning för oss att stå för den extra kostnaden som kundens ombokning orsakade. Det är verkligen tråkigt att kunden nu har negativa upplevelser från detta. Men då kunden har beslutat att gå vidare med ärendet till ARN så hoppas jag att ni som läser inlägget avvaktar nämndens oberoende beslut för att avgöra vem som har rätt eller fel i detta ärende.

För er som ändå är osäkra får ni gärna kontakta oss med era funderingar. Ni får gärna även ta en titt på vår hemsida och läsa om andra kunders kommentarer.

Klicka här för att komma dit: Kunders kommentarer | Sydafrikaresor

Johanna Härbst
VD
Sydafrikaresor
042-21 90 50

Gammal 2009-09-03, 14:28

tatiana

Medlem

Standard
Den kontakten jag har haft på Sydafrikaresor.se,(Kristina) har varit både kunnig, hjälpsam och kvick med att svara på frågor. Hoppas att det fortsätter så väl nere i Sydafrika, har än så länge absolut noll att klaga på vad det gäller dem som resebyrå
Svara med citat

Gammal 2009-09-05, 10:24

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Rykte: 3

Thumbs up Jo - boka med Sydafrikaresor!
Vi tycker Sydafrikaresor var väldigt duktiga och var supernöjda med dem!
Bilade på egen hand i Sydafrika i november -08 och vi anlitade dem för att boka flyg och alla hotellrum i förväg, perfekt var det att göra så i detta land!
Läs min reseberättelse härifrån: desires
Svara med citat

Gammal 2009-09-06, 13:19

tatiana

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av desires Visa inlägg

Vi tycker Sydafrikaresor var väldigt duktiga och var supernöjda med dem!
Bilade på egen hand i Sydafrika i november -08 och vi anlitade dem för att boka flyg och alla hotellrum i förväg, perfekt var det att göra så i detta land!
Läs min reseberättelse härifrån: Hosted by One.com Webhosting
Desire: Vilken trevlig liten blogg du har! Läste din berättelse om SA och sydafrikaresor. Känner att jag kan pusta ut lite, fast jag redan fått ett mkt bra och professionellt intryck av den resebyrån redan från dag 1.
Vi ska bo på vissa ställen du nämde, tex safarin. Och underbara kapstaden förstås!
Roligt att du gillade SA, jag var där mitten på 90-talet, mkt har väl ändrats sedan dess. Märkte du av kriminaliteten mkt? Finns det ngt du skulle vilja tipsa om? Skule vara kul om du skulle vilja skriva en rad eller 2000000000 till mig om det finns ngt du skulle vilja dela med dig av.
mvh
tatiana
Svara med citat

Gammal 2009-09-07, 09:15

desires

Globetrotter

Talking Tack för att du uppskattade min blogg "desires"!
Jättekul att höra sådant från någon för mig okänd! desires
Direktlänken Syafrika: desires

Här kommer lite mer tips om Sydafrika: Ja Krugerparken med safarin var det mest fantastiska men det har du ju redan bokat!
Vi hade hyrt bil från Johannesburg till Krugerparken (men stannade vid Sabie Lodge en natt, sedan vidare). Den sträckan kan man vara utan att köra, inte så kul faktiskt. Fast ett ställe vi kom till där hade vi inte velat vara utan, har tyvärr glömt namnet, men det var ett café som låg jättevackert med världens utsikt och läcker stenlagd pool på höjden...Sydafrikaresor kanske vet??
Har förstått att man kan flyga till Neilspruit (? osäker på stavningen) istället, det är nog bara några mil från Krugerparken så det är i så fall bättre om det går.
I övrigt tycker jag inte du ska missa Knysna. Vi bodde på jättetrevligt ställe där också, Stannards Lodge, mysigt par som hade stor villa i läcker trädgård där man bodde i flygeln till deras tjusiga hus och fick nyttja härligt vardagsrum, stor balkong, pool etc där. Knysna mysig liten stad, besök då också den vackra nationalparken utanför, den var klart sevärd!
Hermanus med alla valar som vi såg var också underbart att se. Och glöm inte Kapstaden med dess omgivningar, där hade inte vi bil med åkte dessa bussar som går runt där överallt, typ jump on-off. Såg då alla charmiga byar som ligger utanför Kapstaden med underbara stränder (fast vattnet jättekallt just där när vi var där i nov. 08). Hör gärna av dig igen om det är ngt mer du undrar över.
Svara med citat

Gammal 2009-10-27, 19:38

Gäst

Smile Att boka hos Sydafrikaresor.se
Vi var i Sydafrika första gången 2007. Allt var helt perfekt.
2008 åkte vi dit för andra gången och denna gång bilade vi från Johannesburg till Krugerparken för att sedan fortsätta ner till Durban. En resa på totalt 200 mil och varje körbeskrivning stämde perfekt.
Vår andra vecka tillbringade vi i Kapstaden precis som 2007 med samma boende.
Och vi hörde enbart goda ord om Tomas med personal på Sydafrikaresor där nere.
Så vi tackar Sydafrikaresor.se för två helt underbara resor och vi kommer att resa fler gånger då vi älskar detta land.
Peter Mailand med familj.
Svara med citat

Gammal 2010-01-27, 16:56

Gäst

Angry En del nöjda andra mindre nöjda boka på egen risk!
Resan med Sydafrika resor var ett stort skämt. Inte en körbeskrivning stämde! Felaktiga instruktioner ang hyrbilar så vi nästan missade inrikesflyg samt massa strul med hyrbilsfirman efter att vi kommit hem igen. Så kallade tips på saker att göra som sedan flera år varit nedlagda. Kwa Madala safarin och den så kallade safarin i Krugerparken som var en avgränsad del där en flod gör att djuren ej kan passera ngr djur ser man alltså inte i Greater Kruger som sydafrikaresor så fint kallar för Krugerparken. En stor bluff anser jag även om den delen nu gränsar till den " riktiga" delen av Kruger som man som turist vill se inte ng låtsas del!! Oj skulle kunna skriva hur mycket som helst om deras dåliga bemötande osv men ARN kommer att få avgöra vårt fall var så säkra på det.

Kopierar också en artikel från HD publicerad i Dec 2009 som liknar en del av vår krtik mot denna arrangör

En Lundabo känner sig snuvad på ett besök i Krugerparken efter en resa med Sydafrikaresor under förra jul- och nyårshelgen. Mannen har därför vänt sig till ARN, Allmänna reklamationsnämnden, och begärt att få tillbaka drygt 10 000 kronor av paketresan som kostade totalt 36 000 kronor.

Mannen uppger att han alltid drömt om att besöka Krugerparken, och att han därför försäkrat sig om att safari i parken ingick i resan. Väl på plats i Sydafrika visade det sig att mannen i stället skulle få besöka en annan mindre park, Kwa Madwala. Sydafrikaresor har bestritt yrkandet och bara medgivit en ersättning på 600 kronor. ARN rekommenderar däremot att kunden ska få tillbaka 3 000 kronor, eftersom skriftväxling med det Helsingborgsbaserade reseföretaget, anses bevisa att kunden fått besked om att det ingick en safari i Krugerparken. HD
Svara med citat

Gammal 2010-01-27, 17:24

Sydafrikaresor

Nykomling

Hej Gäst,

Vi är hemskt ledsna att ni inte är nöjda med er resa. Vänligen kontakta oss på info(A)sydafrikaresor.se så ska vi reda ut vad som har gått fel.

Vänliga hälsningar

Johanna Härbst
VD
Sydafrikaresor
042-21 90 50

Gammal 2010-07-13, 15:55

jannegbgse

Nykomling
jannegbgse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Angry
Här står om våra erfarenheter:

Sydafrikaresor i Helsingborg « rata.se
Svara med citat

Gammal 2010-12-10, 10:29

Magnus Thörnblad

Standard Mina upplevelser...
...än så länge av Sydafrikaresor i Helsingborg finns att läsa här: magnus.thörnblad.se/sydafrikaresor-i-helsingborg/
och jag är övertygad om att dom kommer att fortsätta motsvara mina förväntningar även under resan då jag fått ett mycket positivt och seriöst intryck av dom som resebyrå. Tummen upp för ert bemötande!
Svara med citat

Gammal 2010-12-10, 16:40

desires

Globetrotter

Standard Bara gott att säga om Sydafrikaresor!
Sydafrika var en av våra mest fantastiska resor! Vi bilade på egen hand i Sydafrika i 2 veckor i november -08. Men vi hade förbokat alla lodger, hotell, hyrbil och flygningar via Sydafrikaresor, vilket vi tyckte var helt perfekt för då kunde vi i lugn o ro ägna oss åt att njuta av alla upplevelser som Sydafrika ger utan att hålla på o leta hotellrum mm - samt att de även hade gett oss massor med bra tips på vad vi kunde titta på under resans gång! Så för oss var detta jättebra och vi har aboslut inga negativa upplevelser av Sydafrikaresor - tvärtom så tyckte vi allt fungerade perfekt!
Reseberättelse + massor av foton från denna resa här: desires
Svara med citat

Gammal 2011-06-14, 00:18

Mats Svensson

Thumbs down Skit Bolag
Sydafrikaresor är ett riktigt skit bolag, massor med smyg tillägg. De är inte störst på Sydafrika, detta är bullskit!!!

Boka gärna med seriosa bolag som Jambo Tours och Tour Africa. Bästa service och bästa priser.
Svara med citat

Gammal 2011-06-14, 10:58

Sydafrikaresor

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Mats Svensson Visa inlägg

Sydafrikaresor är ett riktigt skit bolag, massor med smyg tillägg. De är inte störst på Sydafrika, detta är bullskit!!!

Boka gärna med seriosa bolag som Jambo Tours och Tour Africa. Bästa service och bästa priser.
Hej Mats,

Tråkigt att du känner så och att du inte är nöjd med oss som researrangör. Jag kunde inte hitta någon "Mats Svensson" bland våra förfrågningar, skickade offerter eller fakturor. Vi vill gärna ha konstruktiv kritik och försöker alltid att bli bättre. Ring gärna oss på 042 21 90 50 eller maila så kan vi ringa upp er. Mailadressen är: info@sydafrikaresor.se. Fråga efter Johanna.

Er kommentar om att vi inte skulle vara störst i Sydafrika stämmer inte. Vi grundar vårt påstående om att vi är störst på Sydafrika på de antal nomineringar som vi fått de senaste åren som Skandinaviens största arrangör på resor till Sydafrika. Senaste priset emottog vi i maj av South African Airways.

Hoppas att ni hör av er till oss så vi kan försöka lösa problemet.

Vänliga hälsningar
Mattias Gustafsson
Sydafrikaresor

Gammal 2012-02-20, 06:26

Mats Svensson

Standard Störst???
Jambo Tours är störst, Tour Africa näst störst. Ring till Jambo och Tour Africa och kollar.

Sydafrikaresor använder sig av bluff marknadsföring och ska anmälas om de inte slutar omgående med det!!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8