ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-03-04, 22:19

Standard Saknad...
Jag lärde mig åka slalom i lagom ålder. Dvs i lågstadiet när man inte var rädd för att ramla eller bryta benen. Efter det har jag varit i fjällen minst en helg varje år i mitt numera 33 åriga liv. Känner mig allt säkrare på åkningen och det finns ingen större frihetskänsla än att svischa ner för backen. Man är verkligen nära naturen!
Jag brukar åka tills jag är mör i hela kroppen och sömnen blir djupare än vanligt av all frisk luft och motion man tillägnat sig under dagen. Förra året blev det ingen slalomåkning för min del. Istället blev det en liten dotter! Det var verkligen inte fy skam det heller, men min saknad efter fjällen är enorm. I skrivande stund verkar det inte bli någon fjällresa detta år heller. Men förhoppningsvis ligger de mäktiga bergen kvar och jag får snart svischa ner för backen igen. Då i sällskap av min lilla tösabit! :smt041
Svara med citat

Gammal 2006-03-10, 11:09

ewamic

Globetrotter
ewamic är inte uppkopplad
ewamics avatar

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard fjällen
är man van att åka kan man verkligen börja skana allt.. snowboardåkningen, slalomen, den opisatade snön, de pisatade backarna och ev telemarkåkning.

Lär tösen åka och åk tillsammans!
Svara med citat

Gammal 2006-03-10, 17:09

elDiablo

Medlem
elDiablo är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Jag lärde mig aldrig åka skidor när jag var mindre (blev pulka åkning för hela slanten istället). Och nu känns det som det är för sent att lära sig. Så jag tycker verkligen du ska lära din dotter det.
Svara med citat

Gammal 2006-03-15, 18:46

siska

Nykomling
siska är inte uppkopplad
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till siska
Standard
det är aldrig försent å lära sig å åka skidor!!!!...även om det kan låta som en klyscha...
jag åkte för första gången förra året i österrike, nu va jag där i år igen å det e sååå kul! ...gäller bara att man vågar lite och kanske hjälper det att ha lite balanssinne...
Svara med citat

Gammal 2006-03-16, 19:03

elDiablo

Medlem
elDiablo är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av siska

det är aldrig försent å lära sig å åka skidor!!!!...även om det kan låta som en klyscha...
jag åkte för första gången förra året i österrike, nu va jag där i år igen å det e sååå kul! ...gäller bara att man vågar lite och kanske hjälper det att ha lite balanssinne...

jo i och för sig, men jag har nästintill nollbalanssinne och det är ännu sämre med tålamodet :lol:
Svara med citat

Gammal 2006-04-11, 10:31

ammi

Medlem
ammi är inte uppkopplad

Standard Aldrig för sent
Det är aldrig för sent att lära sig åka skidor. Började med slalom när jag var 32 år. Funkade jättebra att lära sig i vuxen ålder. Mitt tips är att boka tid med en privatlärare. Då är allt anpassat för just ditt behov och du lär dig snabbt. Sedan är det bara att öva. Har åkt två år nu och tog en timma första året och sedan 1 timma andra året och nu känner jag att jag fixar det och vågar åka i de stora backarna. Så våga testa för det är skitkul!!!!
Svara med citat

Gammal 2006-04-24, 17:42

sussinann

Medlem
sussinann är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: apr 2006

Standard
Är fortfarande chockad över att jag klarade mig med livet i behåll efter att ha stått på slalomskidorna för första gången i mitt liv i vintras. Eller, stod o stod, jag låg mest i backen med armar o ben spretandes åt alla håll och i mystiska vinklar... men roligt var det o det går säkert bättre nästa gång :smt081
Svara med citat

Gammal 2006-04-26, 17:27

Snuffsan

Nykomling
Snuffsan är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Vid 3 års ålder stod jag på skidorna, o kunde åka själv
så det e bara o lära din dotter! så får du snart åka igen!
sålänge kan det ju va härligt o ta henne på en längdskidstur i akjan bakom dej!!?? det älskade jag när jag va liten!

men slalom o swischa ner för backarn slår allt!
har oxå åkt minst 1 gång varje år sen jag va liten! o gråter nästan om jag inte får åka ett år :-D

men ni får bli en liten skidfamilj, så du får fortsätta åka

Gammal 2006-05-24, 22:45

jake

Medlem
jake är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Standard
Om din fru är nybörjare på skidor kan ni ju åka allihop så kan de hålla till i barnbacken medan du tar ett par svarta åk.
Svara med citat

Gammal 2010-08-16, 17:38

Gäst

Smile Kul!
Citat:
Ursprungligen postat av ammi Visa inlägg

Det är aldrig för sent att lära sig åka skidor. Började med slalom när jag var 32 år. Funkade jättebra att lära sig i vuxen ålder. Mitt tips är att boka tid med en privatlärare. Då är allt anpassat för just ditt behov och du lär dig snabbt. Sedan är det bara att öva. Har åkt två år nu och tog en timma första året och sedan 1 timma andra året och nu känner jag att jag fixar det och vågar åka i de stora backarna. Så våga testa för det är skitkul!!!!
Vad roligt att höra!jag har också tänkt att lära mig åka slalom i senare ålder...(25)
och det har känts som att det är försent..det var roligt att läsa din kommentar, nu får jag verkligen lust att lära mig!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8