ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-02-09, 19:45

anders_5

Nykomling
anders_5 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Standard Stockholm
När jag och min familj var i stockholm bodde vi på ett hotel i Sollentuna, Sollentuna centrum. Det var ganska stort och det var lätt ta sig in till centrum med tåg som gick precis utanför. Stockholm är en fin stad med mycket affärer och gallerior. Sen om man vill ta det lite lugnt kan man alltid åka ut till Djurgården och gå på muséeum eller kollar på båtar. Och vill man vara i stan så rekomenderar jag Gallerian, NK, PK-huset, Sturegallerian och Åhlens-City. Det är lite synd att de har infört trängselskatten men de får man väl ta, det renare ju tydligen naturen i allafalla :P
Svara med citat

Gammal 2006-02-11, 14:02

Peggy

Medlem
Peggy är inte uppkopplad
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Peggy
Standard
Haha japp..

Jag bor i STHLM jag och det är ett underbart ställe :wink:
Svara med citat

Gammal 2006-02-11, 15:04

Standard
Kan inte mer än hålla med! Jag bor i söderort... Här är det lugnt och det är inte så långt till stan.
Svara med citat

Gammal 2006-02-13, 14:54

JonJon

Nykomling
JonJon är inte uppkopplad
Medlem

Standard Stockholm
Jag bodde i Sthlm i lite drygt ett år och jag måste framhålla Rålambshovsparken - på sommaren självklart. var hur grymt som helst att smita dit efter jobbet och lira fotboll eller bara ligga i solen och ha det gott...

Gammal 2006-02-20, 16:00

Vicky Hard

Nykomling
Vicky Hard är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Var i Stockholm förra helgen och kollade på musikal (Sweet Charity och Skönhten och Odjuret). Måste säga att jag uppskattar Stockholm mer på sommaren, blev lite för mycket resande i kylan och jobbigt att dra resväskor i snön. Men Sweet Charity var kanon! Rekomenderas varmt, skönheten och odjuret höll dessvärre inte samma klass
Svara med citat

Gammal 2006-02-20, 16:03

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Har också sett Skönheten och Odjuret.
Tyckte att den var helt ok, även om första akten var lite småseg på slutet.

Tre flygplan av fem möjliga ger jag den
Svara med citat

Gammal 2006-02-20, 16:08

Vicky Hard

Nykomling
Vicky Hard är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av olov

Har också sett Skönheten och Odjuret.
Tyckte att den var helt ok, även om första akten var lite småseg på slutet.

Tre flygplan av fem möjliga ger jag den
Själva musikalen var bra, gillade hon som dansade på tå. Däremot tyckte jag inte Charlotte Perelli var något vidare så då kändes det som att helhetsupplevelsen förstördes
Svara med citat

Gammal 2006-02-27, 20:59

lollizz

Medlem
lollizz är inte uppkopplad
Medlem

Standard Fest och shopping
Alla som besöker sthlm bör gå och shoppa en heldag på kungsgatan, drottninggatan och bibioteksgatan!! Sedan avsluta denna dag med en galen utekväll! För utelivet är helt fantastiskt härkan jag lova =)
Svara med citat

Gammal 2006-02-27, 22:51

Samuel

Medlem
Samuel är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Jag är infödd stockholmare men föredrar utelivet på Avenyn i Göteborg 8)

Gammal 2006-02-27, 22:59

elianne

Medlem
elianne är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Standard
Stockholm är fint 8)
Svara med citat

Gammal 2006-02-28, 00:15

naijna

Nykomling
naijna är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Stockholm är vackert men jag skulle aldrig klara att bo där. Passar bra att bo i utkanten och åka in när lusten faller på!
Svara med citat

Gammal 2006-02-28, 09:41

juskus

Globetrotter
juskus är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Jag är alldeles för mycket lantistjej för att kunna bi i stockholm, mer lagomt att ha det inom en timmes tågresa tycker jag....men hur som helst är gbg e trevligare än stockholm
Svara med citat

Gammal 2006-03-01, 21:25

lollizz

Medlem
Medlem

Standard Jag förstår inte riktigt?
Vad menar ni med att sthlm är stressigt och att ni är lantisar osv. Har ni ngn gång varit i ngn stockholmsförort? Tex Dalarö är ju landet! Danderyd har ju hur mycket vacker natur som helst, Ekerö, Lidingö och Bromma är också helt underbart fint och lugnt, med vatten runt knuten och grönska överallt. Bara för att nämna några delar av sthlm...
Svara med citat

Gammal 2006-03-02, 08:17

juskus

Globetrotter
juskus är inte uppkopplad
Medlem

Standard
När jag säger Stockholm så menar jag centrum, när jag säger göteborg menar jag också det allra centrala.....klart de alltid finns såkallade "lantisställen"- och de är säkert alldeles förträffligt trevligt där med=)
Svara med citat

Gammal 2006-03-03, 19:56

Emha0505

Nykomling
Emha0505 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Skicka ett meddelande via MSN till Emha0505
Standard
Visst är det bra att det finns alternativ, stad eller landsbygd men ändå nära till allt! Konstigt anser jag det vara bara då alla vill packa sig i tätorterna.. jag vill ha lite andrum jag! men det är ju jag..
Svara med citat

Gammal 2006-03-06, 11:05

Katta

Medlem
Katta är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: dec 2005

Standard
Efter i alla fall fem år i Stockholm tycker jag väl om det mesta, men inte utelivet! Skulle aldrig få för mig att gå till Stureplan igen. Helt värdelöst. Om man inte gillar att stå i kö, betala för att komma in och sedan upptäcka att alla ser likadana ut.. Alla tjejer har blonderat hår och killar äckliga backslick frisyrer. Sååå tråkigt!
Tack och lov finns det lite normala pubar även i denna stad.
Svara med citat

Gammal 2006-03-06, 12:27

lollizz

Medlem
Medlem

Standard =)
Hahahha, jag känner igen det där till 100%. Det är verkligen inte kul på Stureplan. Som tur är så finns det ju en massa andra bra ställen i sthlm. Berns är helt underbart!!! Man kanske tror att det är likadant där, men icke! Här är det väldigt blandat med folk! Lokalerna är ju också otroliga! Flera dansgolv och flera våningar högt. Söder är jättemysigt också, det värsta med söder är att ställena inte är så stora. Det brukar finnas ett pyttelitet dansgolv, där alla som tycker om att dansa får trängas. Så om man är ute efter att dansa är det inte så bra på söder. Däremot är människorna här mer avslappnade och trevligare.
Svara med citat

Gammal 2006-03-29, 19:24

Lilitu

Medlem
Lilitu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Standard
Ett varmt stockholmstips är att ta någon av 300 bussarna från brommaplan och åka ut mot Ekerö eller ännu längre ut till Adelsö. Antingen kan man hoppa av vid drottningholm och ströva runt i parken (det är 5 min från bromma) eller så kan man sitta kvar på 311 eller 312 och åka ut till Hovgården på Adelsö. Det området är med på UNESCOS lista över världsarv. Mkt kultur och gamla fornlämningar. Känner man för det kan man lätt ta båten över till Birka också. Vår svenska gamla Vikingametropol.
Svara med citat

Gammal 2006-03-29, 19:34

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Stockholm är vakert oavsett åt vilket håll man åker. Norrtälje/Roslagen norrut är min favoritområden. Österut har man hela skärgården med Vaxholm, Sandhamn och alla andra fina ställen. En båtresa i stockholms skärgård en solig sommardag är nästan oslagbar...
Svara med citat

Gammal 2006-03-29, 19:37

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Ja där någonstans skulle man bo, kanske strax norr om Åkersberga.. fortfarande nära till stan, men ändå nära skärgården. Och det är fortfarande hyffsade priser däromkring.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8