ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-15, 13:43

Gäst

Standard Rundresa i Sverige.
Hej.

Mitt namn är David och jag och min flickvän tänkte i sommar under ett par veckor ge oss ut på våra svenska vägar för lite spontana äventyr.

Det jag tänkte be er snälla människor om är tips. Tips på saker man inte får missa i eran hemstad, hemkommun eller ställen ni vet är fantastiska.

Vi kommer att resa genom Sörmland, Östergötland, Västergötland, Dalsland, Småland, Blekinge, Hallan, Bohuslän och Skåne.

SÅ. Om ni bor i någon av dessa landskap så ber jag er förmedla till mig om guldklimpar man inte får missa. Allt uppskattas. Marknader, sevärdheter, festivaler, restauranger, pubbar osv. Allt är till hjälp då vi febrilt försöker lägga upp någon form av schema.

Tacksam för svar!

Ha en fantastisk vecka. (Och veckore efter det självklart)

/David och Frida
Svara med citat

Gammal 2011-07-05, 19:01

Gäst

Smile Testa Spotilove
En ny sida med lokalbefolkningens tips håller på att byggas upp Startsida | Spot I Love Testa den, kan finnas tips på de platser du besöker. Finns också som app inom kort.
Svara med citat

Gammal 2011-07-07, 11:33

Emmypemmy

Medlem
Emmypemmy är inte uppkopplad
Emmypemmys avatar

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 2

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej.

Mitt namn är David och jag och min flickvän tänkte i sommar under ett par veckor ge oss ut på våra svenska vägar för lite spontana äventyr.

Det jag tänkte be er snälla människor om är tips. Tips på saker man inte får missa i eran hemstad, hemkommun eller ställen ni vet är fantastiska.

Vi kommer att resa genom Sörmland, Östergötland, Västergötland, Dalsland, Småland, Blekinge, Hallan, Bohuslän och Skåne.

SÅ. Om ni bor i någon av dessa landskap så ber jag er förmedla till mig om guldklimpar man inte får missa. Allt uppskattas. Marknader, sevärdheter, festivaler, restauranger, pubbar osv. Allt är till hjälp då vi febrilt försöker lägga upp någon form av schema.

Tacksam för svar!

Ha en fantastisk vecka. (Och veckore efter det självklart)

/David och Frida
Jag bor i Göteborg. Här finns det en del mysiga/fina/roliga ställen att besöka

Jag listar upp några av dem utan inbördes ordning.

1. Liseberg! Vet inte hur gamla ni är men Liseberg är alltid roligt, oavsett ålder. Ett måste är den nya attraktionen Atmos Fear, då får ni en fin utsikt över Götet haha.
2. Haga (ett stadsområde). Underbart mysigt med många fina cafeér.
3. Skansens krona. Ta med en liten picknick och njut av utsikten i solnedgången.
4. Avenyn. Skön stämning och många restauranger.
5. Nordstan Arkaden och Kompassen är tre shoppingställen som ligger tillsammans, typ. Shoppingtime?
6. Slottskogen. Sjukt fint och mysigt ställe, åk dit så fattar du vad jag pratar om.
7. Ska ni bo på hotell? Be om ett rum högst upp i Gothia Towers då, jättefin utsikt. Det ligger bredvid Liseberg ungefär.
8. Heden. Heden är ett ställe med massor av fotbollsplaner en bsketplan och en beachvolleyplan. Var med och spela, det är kul samtidigt som man träffar nya trevliga människor. Det ligger mitt i stan nära avenyn.

Ha det så trevligt på er roadtrip!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8