Hallådär,!
Av en händelse råkade jag komma in på en blogg igår, där det stod lite om en "cykelsemester"
Jag blev genast tagen :O Perfekt för 2 st 16 åriga killar att dra iväg på själva ju!
Planen var lite att cykla mellan Kalmar-Norrköping (sen tillbaka..)
Den rutten är ju inte överdrivet lång? + att jag har släktingar i Västervik och Norrköping.
Är det någon som har några erfarenheter när det gäller cykling mellan Norrköping och Kalmar? Ett STORT problem som jag har tänkt på..
HUR SKA MAN HITTA? Jag har alltid åkt E22'an med bil när jag ska någonstans.. Och det är ju inte så där jätte bra att cykla på den..
Är det svårt att hitta vägar uppåt? Har ju aldrig åkt några småvägar med bil så det skulle ju bli lite spännande.. Men därimot har jag läst om något som heter "cykelspåret" som ska gå just mellan våra destinationer. Hur är det med märkningen längs den vägen? Svår att hitta/hålla sig till vägen? Det vorde ju väldigt praktiskt om det blev som en "snittslad bana" typ..
Sen lite allmänna frågor :P
Hur vältränad behöver man vara för att genomföra en sån här cykling?
Säg att vi cyklar 2 mil(Fram o tillbaka till stan) 2 ggr i veckan. Och börjar med det nån månad innan vi ska dra. Har man bra cykelkondition då?:P
Hur långt ska man räkna att man kan cykla på en dag? Jag har ju som sagt släktingar i Västervik och Norrköping! så planen skulle ju vara något i den här stilen:
Dag 1 Ganska hårt tempo 8-10 mil. Sova ute i tält
Dag 2 lugnare tempo. Komma fram till V-vik. Sova hos släkting
Dag 3 Ta det lugnt en dag typ slappa,fiska va på stan i Västervik!:-)
Dag 4 cykla ca 7-8 mil sova i tält
Dag 5 cykla till norrköping, Sova hos släkting.
Dag 6 slappa, åka till Kolmården ?

Dag 7 Cykla 7-8 mil. Sova i tält.
Dag 8 Cykla till Västervik. Sova hos släkting.
Dag 9 lugn cykling hemmåt
(Antar att man då är ganska trött och inte vill stanna och sova i västervik en dag till. Man vill nog bara komma hem.)
Dag 10 Cykla (Komma hem?)
Hur ser den här kalendern ut? Vi kan utan problem stanna någon natt extra och ta det lite lugnt om vi vill, Men man vill ha tillgång till dusch ofta om man cyklar misstänker jag..
Hur ska man välja boende? Ska man campa ute i "buschen" eller ta in på en camping?
Kommer fler frågor :O Blir alldeles för långt och rörigt om jag fortsätter nu... Hoppas någon kan svara!