ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-19, 18:57

chrijon

Medlem
chrijon är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Mariebergsskogen och Rottneros?
jag och min familj har planer på att semestra i värmland i sommar. Är det någon som har varit i Mariebergsskogen eller på Rottneros nu i år eller så.....
och har ni tips på något mysigt och bra boende för två vuxna och två barn under juni/juli?
Jag var själv i Värmland (Sunne) för väldigt många år sedan med mina klasskompisar på en skolresa, och bodde då på Sunne skidhem, som vi tyckte dög bra då, när man var ung och inte hade familj. Vet inte ens om detta finns kvar längre. Sen åt vi frukost och lunch på Gösta Berlings hotell snett mittemot. de hade väldigt god mat och fin miljö.
På sommaren bor vi gärna i stuga så vi kan grilla och ha nära till naturen.
Svara med citat

Gammal 2009-12-25, 21:56

bettan

Nykomling
bettan är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av chrijon Visa inlägg

jag och min familj har planer på att semestra i värmland i sommar. Är det någon som har varit i Mariebergsskogen eller på Rottneros nu i år eller så.....
och har ni tips på något mysigt och bra boende för två vuxna och två barn under juni/juli?
Jag var själv i Värmland (Sunne) för väldigt många år sedan med mina klasskompisar på en skolresa, och bodde då på Sunne skidhem, som vi tyckte dög bra då, när man var ung och inte hade familj. Vet inte ens om detta finns kvar längre. Sen åt vi frukost och lunch på Gösta Berlings hotell snett mittemot. de hade väldigt god mat och fin miljö.
På sommaren bor vi gärna i stuga så vi kan grilla och ha nära till naturen.
Mariebergs skogen är inte så mkt att göra i nu för tiden.Rottneros däremot är en härlig park för både barn och vuxna passar alla åldrar.
Svara med citat

Gammal 2010-01-07, 12:42

123

Standard Mariebergsskogen - Karlstads stadspark
Hej!
Roligt att ni tänker semestra i Värmland, här finns mycket för barnfamiljer.

När det gäller Mariebergsskogen finns det mycket att göra och upptäcka. Här finns en unik Lekträdgård, som invigdes i sin helhet 2008. Här finns svenska lantdjur i Lillskogen, friluftsmuseum, badplats med omklädningshytter, dusch, toaletter och kiosk, rundturståget Conrad Höök och lekplatser. På Friluftsteatern spelas sommarfars och på Terrassen äter du både mat och fantastisk glass. Här finns också Naturum Värmland med utställning, butik och kafé. På sommaren kan du bl a följa med på trollvandring i skogen eller guidad matningstur hos djuren i Lillskogen.

Mariebergsskogen är öppen varje dag, året om och det är fri entré för alla åldrar (undantag då parken är abonnerad). Karlstadsbuss har hållplats precis utanför grindarna, det finns stor gratis parkering och fina gång- och cykelvägar från centrum.

Besök gärna www.mariebergsskogen.se eller Värmlands officiella webbplats för turister och besökare för mer inspiration.

Med vänliga hälsningar

Maria Nyström
Informatör
Mariebergsskogen AB
www.mariebergsskogen.se
Svara med citat

Gammal 2010-01-09, 22:41

Gäst

Standard
Mariebergskogen är jätte trevligt. Perfekt dagsutflykt. Missa inte glasserian! =)
Ni kan även ta båtbuss in till Karlstad centrum eller ut till Hammarö. Mycket mysigt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8