ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-18, 09:39

Dalarna

Medlem
Dalarna är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Allt i dalarna
Har sett att det finns många som gillar Dalarna, och så även jag =)
Men tänkte att vi kunde göra en lite bättre tråd om just vad man kan göra här. I tidigare inlägg står det mest att man gillar dalarna, men inte så mycket varför. Så här tänkte jag vi skrivet om vad som finns, varför det är bra osv. Så dela mer er av vackra dalarna!

Jag tänkte börja med att informera om Leksands sommarland som är exakt som de låter, ett sommarland som ligger i Leksand.
Inträde för en dag kan kosta upp till 250 kr så det är ganska dyrt. Men då kan får man göra nästan allt inne på området som att bada, leka med mera. Men vill man åka till cross så kostar de extra.

Min favorit inne på sommarland är de stora "hopp kullarna". De är som studsmattor som är formad som en kulle som man kan hoppa på. Jätte kul men jobbigt=)

Maten är ganska dyr tycker jag. Men jag brukar äta tacobufe så då får man ju ta hur mycket som helst i alla fall. Annars kan man ta med massäck också.

Man kan både bada i Siljan och i pooler så de är bra badutbud.

Helt klart värt att besöka!
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 11:47

Lucina

Medlem
Lucina är inte uppkopplad

Standard
Åh vad bra med lite tips och info.Funderar just nu på vartvi ska åka på semester med husvagnen i sommar.
Är det någon som har tips på bra campingar i dalarna?
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 15:39

Dalarna

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lucina Visa inlägg

Åh vad bra med lite tips och info.Funderar just nu på vartvi ska åka på semester med husvagnen i sommar.
Är det någon som har tips på bra campingar i dalarna?
Siljansbadets Camping är en fyrstjärnig camping som är vackert belägen i centrala Rättvik utmed Siljan. De är långrunt och perfekt om man åker med barn. Har föär mig att de har minigolf och lite sånt vid campingen.
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 15:46

Dalarna

Medlem

Standard Dalahästen
Dalahästen är kanske de som man tänker mest på när man tänker på dalarna. Den största dalahästen finns i Avesta. Den är 13 meter hög och invigdes 1989. Den är fin så har man vägarna förbi kan man ju ta en titt. Men det finns inte så mycket annat runt dalahästen mer en resturang, och en mack. Jo de finns en gocartbarna på andra sidan vägen också=)
Svara med citat

Gammal 2009-12-31, 17:56

EGIT

Medlem
EGIT är inte uppkopplad

Standard
Ett besök i Nusnäs på dalahästtillverkningen är ett måste när man kommer till Dalarna. Orsa Grönklitt med alla björnar och andra rovdjur är sevärt. Ett besök på en fäbod är också trevligt vi var på en strax utanför Rättvik. Vi tyckte att Solleröns camping var bra.
Svara med citat

Gammal 2010-02-10, 10:01

tiffany

Nykomling
tiffany är inte uppkopplad

Smile Underbara Dalarna
Besökte Dalarna en sommar för några år sedan och längtar dit igen. Dalarna känns så genuit "svenskt". Vi bodde i Rättvik och åkt runt i bygden. Besökte bl.a. fantastiska Tällberg och Mora. Ett måste är Zorns och Karl Larssons museum. Vi var även vid Dalhalla, en härlig upplevelse.
Vi bor gärna på vandrarhem när vi reser runt i Sverige. Vandrarhemmen i Sverige har väldigt bra standard, är billigt och ger pengar över till annat.

Bra sida om man söker vandrarhem i Dalarna eller övriga Sverige
Vandrarhem Dalarna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8