Citat:
Ursprungligen postat av Zombie88
Hej!
Själv bor jag i Blekinge men man blir ju lätt hemmablind. Min fråga er utanför Blekinge är vad som ni uppskatter med Blekinge, vad ser ni som fint samt trevligt att besöka. Ge tips till andra samt gärna hemsidesförslag om det finns.
Zombie88
|
jag är också född och uppvuxen i Blekinge. Jag anser att ett besök i Blekinge är ett måste! Vilken underbar natur med all skog och alla sjöar och havet.
Jag kan varmt rekommendera ett besök i olofström med halen, där man kan ströva och paddla kanot och enbart njuta och kanske sätta sig ner och grilla en korv över en öppen eld. Här finns tillgång till en familjevänlig badplats med härlig strand och bryggor. Vill man utforska lite mer och ge sig i väg på äventyr så kan man ta en kanot och paddla ut en runda.
Här kan man hyra stuga, ta med sig husvagnen eller tälta för den som vill. Möjligheterna är många. Vill man lyxa till det riktigt så finns det first hotell inne i centrum av olofström. Blekinge har många härliga platser att njuta av på sommaren. Varför inte göra ett besök på östersjöfestivalen i Karlshamn och passa på att ta en tur med skärgårdsbåten ut i skärgården. Här finns en turistbyrå som gärna ger mer information om både sitt eget lilla karlshamn och hela Blekinge. Välkommen att besöka denna härliga pärla!