ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-06, 20:19

taggen76

Medlem
taggen76 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Fira bröllopsdag i Sverige
Min man och jag firar 10-årig bröllopsdag i sommar och vill åka iväg och ha det gott 4-5 dagar. Tips om hotell och aktiviteter mottages tacksamt.
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 20:25

Lurvasluring

Medlem
Lurvasluring är inte uppkopplad

Standard
De sägs att selmalagelöf spa i dalarna ska vara bra
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 20:27

taggen76

Medlem
taggen76 är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvasluring Visa inlägg

De sägs att selmalagelöf spa i dalarna ska vara bra
Ok tack. Jag har hört talas om det, men det verkar väldigt dyrt? Spa är ju annars trevligt kan jag tr, speciellt om det är parbehandlingar.
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 21:05

Lurvasluring

Medlem
Lurvasluring är inte uppkopplad

Standard de är nog dyrt
Citat:
Ursprungligen postat av taggen76 Visa inlägg

Ok tack. Jag har hört talas om det, men det verkar väldigt dyrt? Spa är ju annars trevligt kan jag tr, speciellt om det är parbehandlingar.
Ja de är nog rätt dyrt. Men har hört mycket positivt om de. Men finns ju andra spa anläggningar i Sverige också som kanske är billigare =)
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 21:28

sebajna01

Medlem
sebajna01 är inte uppkopplad

Standard malmö..
Citat:
Ursprungligen postat av taggen76 Visa inlägg

Min man och jag firar 10-årig bröllopsdag i sommar och vill åka iväg och ha det gott 4-5 dagar. Tips om hotell och aktiviteter mottages tacksamt.
Ni kan alltid åka ner till malmö och gå på Mongolian BBQ.. En restaurang som är jättetrevlig! Och just nu har dom också ett jätte pariserhjul mitt i stan som har utsikt över den fina dekorerade staden. Kan vara mysigt att gå och äta och sen mysa lite i karusellen?
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 09:36

hemmamamma

Medlem
hemmamamma är inte uppkopplad

Standard
Best Western Varbergs Stadshotell och spa är ett mysigt alternativ. Vill man åka någonstans som är mindre kan Loka brunn vara ett alternativ. Där kan man bo i eget hus/hotellrum. Spa finns.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 17:26

890106

Medlem
890106 är inte uppkopplad

Standard
En weekend på någon mysig herrgård med lyxig middag och någon aktivitet? Brukar finnas fina paketerbjudande att välja på, te.x romantik. Vill man vara borta längre kan man ju kombinera detta med boende på ett hotell i nån fin stad för att få lite variation. =)
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 19:15

morriis

Medlem
morriis är inte uppkopplad

Standard
Sökte runt lite och hittade den här sidan: Hotell, weekend och weekendpaket till bra priser från Hotel Specials.
Där kan man välja om man vill ha spa weekend eller romantisk weekend etc. Med prisuppgifter etc
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 23:01

tinawall

Medlem
tinawall är inte uppkopplad

Standard
Romantisk weekend på något mysigt hotell eller herrgård. Själv har jag bott på Hennickehammars herrgård i Filipstad vilket var jättehärligt. Jag och maken tog promenader i omgivningarna, badade i deras sjö och relaxade. Man behöver inte äta alla måltider där man har logi så kan man spara ngg kronor. Utnyttja med mera hotellcheck eller ngn annat erbjudande och besök ngn ny stad.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 11:53

Romana

Nykomling
Romana är inte uppkopplad

Standard
Den gyllene uttern är ett bra och lyxigt ställe och sen bed and breakfast på Visingsö. Mys i Gränna.
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 13:35

Evelina84

Medlem
Evelina84 är inte uppkopplad

Standard Tällberg
I Tällberg i Dalarna (mellan Rättvik och Leksand) finns många mysiga hotell i en otroligt vacker miljö. Maten brukar också vara riktigt god och oftast närproducerad.

Jag och min man bodde på Green hotell då vi gifte oss! Lugnt och skönt och fantastisk mat.
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 14:55

anluk

Medlem
anluk är inte uppkopplad

Standard
Ronneby brunn eller Hotell Tylösand är ju två kanonställen. Något jag själv skulle vilja är att åka till Yasiragu (felstavat??) i Stockholm. Det låter som en dröm i mina ögon.
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 12:03

Trullsa

Medlem
Trullsa är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av 890106 Visa inlägg

En weekend på någon mysig herrgård med lyxig middag och någon aktivitet? Brukar finnas fina paketerbjudande att välja på, te.x romantik. Vill man vara borta längre kan man ju kombinera detta med boende på ett hotell i nån fin stad för att få lite variation. =)
greatdays.se brukar ha bra saker man kan göra
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 12:04

Trullsa

Medlem
Trullsa är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Evelina84 Visa inlägg

I Tällberg i Dalarna (mellan Rättvik och Leksand) finns många mysiga hotell i en otroligt vacker miljö. Maten brukar också vara riktigt god och oftast närproducerad.

Jag och min man bodde på Green hotell då vi gifte oss! Lugnt och skönt och fantastisk mat.
ja där är det fint!
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 22:53

Polarvagnen

Medlem
Polarvagnen är inte uppkopplad

Standard
Hej!

Har varit på Mössebergs kurort i Falköping med jobbet några gånger. Ett skönt och avkopplande ställe med flera sköna behandlingar m.m. I Falköping kan ni bland annat besöka Falbygdens ost och Ceasarstugan som är lite mysiga ställen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8