|
Mysigt hotell i Stockholm?
|

2009-03-24, 21:27
|
Reg.datum: aug 2008
Rykte: 0
|
Mysigt hotell i Stockholm?
Funderar på några dagar i Stockholm i sommar med min sambo och är på jakt efter nåt fint, charmigt hotell som alternativ till de lite större "vanliga" hotellen. Krav är att det ska ligga centralt.
Någon som har nåt tips?
|
|
|

2009-03-24, 21:32
|
|
|
Gamla stan
Titta på hotellen som ligger i gamla stan
......kan det bli mysigare!
|
|
|

2009-04-29, 20:33
|
Reg.datum: jan 2009
|
Kolla Hotell Diplomat, Time Hotel, Hotell Reisen, Frey's och Rival. Det är fina och mysiga hotell :-)
|
|
|

2009-05-19, 18:01
|
|
|
Alternativ till gamla stan
Gamla stan är mysigt men håller inte helt med om det är det solklart bästa alternativet... det är trevligt för besök men också mycket turister överallt på helgerna....
Kolla lite utvärderingar för olika hotell i stockholm Hotell Stockholm så får du en uppfattning
Min personlinga åsikt: Clarion Hotel Sign är nytt och fräscht... och har en vädligt bra frukost... bra gångavstånd till city eller till mysiga restauranger på kungsholmen / norrmälarstrand..
Några alternativa hotell i gamla stan nära stortorget (vid slottet): Hotell Stockholm nära Gamla Stan, Stortorget
|
|
|

2009-06-30, 15:43
|
|
|
Örlogshemmet Victoria ligger alldeles bakom grand hotell, ovanför wallmans salonger. Ett charmigt och lite annorlunda hotell.
|
|
|

2009-07-01, 22:49
|
|
|
Örlogshemmet
Det var väl inte ett sunkigt logement som
efterfrågades. Skojigt hörru............
|
|
|

2009-07-02, 19:52
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Det var väl inte ett sunkigt logement som
efterfrågades. Skojigt hörru............
|
har du varit där?
|
|
|

2009-07-28, 20:15
|
|
|
Tipsar om ett hotell
Citat:
Ursprungligen postat av SofieW
Funderar på några dagar i Stockholm i sommar med min sambo och är på jakt efter nåt fint, charmigt hotell som alternativ till de lite större "vanliga" hotellen. Krav är att det ska ligga centralt.
Någon som har nåt tips?
|
Om det inte redan är försent, så ABSOLUT Hotel Stureplan BirgerJarlsgatan 24! Mysigt hotel med mycket central placering och kunnig personal, här har du nära till allt Lycka till
|
|
|

2009-08-19, 16:10
|
Reg.datum: aug 2009
|
Columbus hotell och Maud´s
Columbus hotell (www.columbus.se) är ett litet mysigt ställe med gångavstånd till gamla stan. Gammalt hus, ni vet så där att stengolven är slitna. Rekommenderas varmt.
I Solna finns en annan pärla, helt annorlunda eftersom det är nybyggt, men med en otrolig omtanke från personalen. Man känner sig verkligen välkommen.
Maudes Hotell (www.maudeshotel.se/solna/index.asp)
|
|
|

2009-12-07, 10:34
|
Reg.datum: dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av malen
|
Jag håller absolut med.Det är jättebra
|
|
|

2009-12-07, 11:04
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av SofieW
Någon som har nåt tips?
|
Att bo bredvid vattnet är alltid charmigt och romantiskt. Annars är Lady Hamilton fint. Ligger bredvid slottet i gamla stan. Kan ni tänka er vandrarhem är afChapman fint.
|
|
|

2009-12-08, 13:49
|
|
|
Hotell i Stockholm
Hotellen i Gamla Stan är väldigt mysiga. Gamla Stan är ju så himla vackert nu under juletid  . Jag bor i Stockholm med har själv bott på en del hotell i stan, har en bra sida som jag brukar söka som ahr ett stort utbud, Hotell Stockholm - Sida 3
Du har ju Lady Hamilton och Lord Nelson samt även First Hotel Reisen som är mysiga hotell. Jag har själv bott på Lady Hamilton och kan varmt rekommendera det hotellet, dom har en fantastisk frukostbuffé  . First Hotel Reisen har jag inte själv bott på men hört väldigt gott om det. De ska ha en bra spa-avdelning om man är ute efter det.
|
|
|

2009-12-08, 15:44
|
|
Jag föreslår något mindre mer personligt hotell någonstans i Gamla stan.. klart du kan satsa på GRand eller nått men mysiagre med mindre o mer personligt.. abra min åsikt... finns lite olika sidor du kan kollla
|
|
|

2009-12-09, 09:24
|
|
Hotell Kung Carl är lite mindre men charmigt hotell med mycket bra läge inne i city.
|
|
|

2009-12-09, 10:40
|
|
Åh, det finns ett väldigt trevligt hotel i vasastan, ungefär vid vanadisbadet! Kommer inte ihåg vad det heter men det är ganska nybyggt, centralt men utan turister, nära till både park och stan och väldigt trevligt som sagt!
|
|
|

2009-12-18, 14:24
|
|
Grand Hotel, om du har en väldigt tjock plånbok! Oerhört god mat, lyxigt.
|
|
|

2009-12-18, 20:22
|
|
hotell
Vi bodde på Rival (i november) då vi var på "vuxen" trip till sthlm. Kanonmysigt hotell, bra parkeringsmöjligheter om ni kommer med bil och alldeles utomordentligt trevlig personal. Vi åt dessutom middag i närheten, om jag bara kunde minnas namnet, på en restaurang i ett källarvalv. Den låg ngt kvarter bort...hotellpersonalen känner säkerligen till denna!
|
|
|

2010-02-06, 22:56
|
Reg.datum: feb 2010
|
Bra Stockholmshotell
Rival är mycket, mycket bra. Bara att instämma med föregående tipsare.
GUIDEBOOK.SE » Blog Archive » Hotel Rival, Södermalm, Stockholm, Sweden *****
Story Hotel. Tokcentralt och prisvärt. Inte ett traditionellt hotell men bra.
GUIDEBOOK.SE » Blog Archive » Story Hotel, Stockholm, Sweden ****
Lydmar. Miljön är riktigt lyckad. Maten är ibland mycket bra, ibland bara OK.
GUIDEBOOK.SE » Blog Archive » Lydmar Hotel, Stockholm, Sweden ****
Grand Hôtel. Jag kan direkt dementera att du måste ha en fet plånbok för att bo på Grand. Helger och lågsäsong är prislappen ofta i väldigt human. Och servicen är så bra som den överhuvudtaget blir i Sverige.
GUIDEBOOK.SE » Blog Archive » Grand Hôtel, Stockholm, Sweden *****
Mina 50 cent.
:: h ::
|
|
|

2010-02-16, 20:08
|
|
|
|

2010-02-27, 09:21
|
Reg.datum: nov 2009
|
Rival
Instämmer med tidigare inlägg; Rival vid Mariatorget på söder.
Mitt favorithotell av de jag bott på, då räknar jag inte bara Stockholmshotellen.
Lite annorlunda, men samtidigt mycket bra klass.
Testa det, svårt att tro att Ni inte blir nöjda.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|