|
Vilket hotell i Göteborg ska man välja?
|

2008-02-04, 17:34
|
|
|
Vilket hotell i Göteborg ska man välja?
Hej!
Det är så att jag, min sambo och ett gäng till ska åka till Göteborg och vara där över en helg snart. Ska gå på Lena + Orup bl.a. 
Vi har några hotell där vi får rabatt på, men vet dock inte riktigt hur bra hotellen är.
Så om någon kanske har en susning om dessa hotell, kanske ni kan rekommendera/inte rekomendera några?
Något som är extra fint?
-Quality Hotel 11
-Rica Hotel
-Novotel
-Ibis Hotel
-Best Western Arken Hotel & Konferens
-Hotel Örgryte
-Quality Hotel Panorama
-Comfort Hotel City center
-Quality Hotel Winn
-First Hotel G
-Hotell Liseberg Heden
Tack så jättemycket på förhand, om någon vänlig själ skulle skulle vilja hjälpa mig.
Kram Hanna
|
|
|

2008-02-04, 17:49
|
Reg.datum: jan 2007
Rykte: 0
|
Skulle välja Hotel Liseberg Heden, Panorama eller Novotel.
Novotel ligger alldeles nedanför Älvsborgsbron och är nästan granne med Sjömagasinet.
Stadens mest kända krog restaurang! Liseberg Heden ligger mest centralt!
Arken ligger långt utanför stan.
Winn är inte bra (tycker jag)
Örgryte, ne.. inget kul och inte centralt.
Hotell 11 ligger vid Eriksbergvarvet, helt OK om man vill ha det lugnt.
De andra har jag ingen erfarenhet av!
Ha så kul!
|
|
|

2008-07-27, 22:16
|
|
|
På denna sida trivago Hotell Göteborg kan du hitta flera olika hotell och på vissa utav dom finns det recensioner från andra som besökt hotellen. Det finns också info och bilder på varenda hotell bara du klickar på dom..
|
|
|

2008-08-04, 21:10
|
Reg.datum: aug 2008
|
First Hotel G
Jag kan rekommendera First Hotel G. Ligger bra, fräscha rum och bra frukost. Även trevlig bar kvällstid..
|
|
|

2008-08-15, 10:50
|
Reg.datum: jul 2006
|
Avalon Hotel skulle jag välja. Har legat där en natt och allt var så himla snyggt och prydligt! Frukosten var jättegod och rummen var hemtrevliga med ny design. Kommer gärna tillbaka till Avalon!! Sedan att chefen(chefinnan?) Birgitta är så himla schyst också är ju en fördel!
Avalon Hotel - Göteborg
|
|
|

2008-12-25, 19:01
|
Reg.datum: dec 2008
|
Vanilj
Vill man bo lite billigare i centrum finns lilla hotell Vanilj. Mysigt hotell som dessutom har riktigt bra priser. Hotellet ligger på en ”bakgata” men ändå mitt i smeten. På dagarna har de också ett av stans mysigaste fik för den som letar efter det
|
|
|

2009-02-09, 00:01
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Jag bodde på SAS Radisson förra helgen, kostade bara 790 kr om man bokar genom hotels.com, blev dessutom uppgraderad till business-rum
Hotellet ligger mitt i city och håller mycket hög standard, rekommenderas varmt till det priset jag fick betala
|
|
|

2009-03-12, 11:49
|
Reg.datum: feb 2009
|
Jag gillar ju Scanidc Hotels, låter kanske inte så hett men de har faktiskt några riktigt trevliga alternativ! De har som man kan se här, flera hotell i Göteborg, både centralt och lite utanför.
|
|
|

2009-04-27, 16:29
|
Reg.datum: apr 2009
|
Tips på hotell i Göteborg
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej!
Det är så att jag, min sambo och ett gäng till ska åka till Göteborg och vara där över en helg snart. Ska gå på Lena + Orup bl.a. 
Vi har några hotell där vi får rabatt på, men vet dock inte riktigt hur bra hotellen är.
Så om någon kanske har en susning om dessa hotell, kanske ni kan rekommendera/inte rekomendera några?
Något som är extra fint?
-Quality Hotel 11
-Rica Hotel
-Novotel
-Ibis Hotel
-Hotel Örgryte
-Quality Hotel Panorama
-Quality Hotel Winn
-First Hotel G
-Hotell Liseberg Heden
Tack så jättemycket på förhand, om någon vänlig själ skulle skulle vilja hjälpa mig.
Kram Hanna
|
Hej!
Jag förstår att du tycker det är svårt att välja! Det finns så många hotell Göteborg. Jag brukar att gå in på Hotels.se och kolla där vad andra som har bott på hotellen säger. Det tycker jag är jättebra, för då vet man lite mer innan man bokar. Utan de där hotellen du listar skulle jag välja Hotell Liseberg Heden! Men om jag får välja fritt så skulle jag rekommendera Avalon Hotel.
Hoppas det hjälpe =)
//Anna
|
|
|

2009-04-27, 20:58
|
|
|
|

2009-12-06, 19:56
|
Reg.datum: dec 2009
|
Citat:
Hej!
Något som är extra fint?
-Quality Hotel 11
-Rica Hotel
-Novotel
-Ibis Hotel
-Hotel Örgryte
-Quality Hotel Panorama
-Quality Hotel Winn
-First Hotel G
-Hotell Liseberg Heden
Kram Hanna
|
Jag tycker att Scandic är prisvärt och bra. Som student ca 600 kr per dubbelrum. De brukar ha ica-erbjudande mm så priset ska hamna under 800 kr. Har bott på Rubinen och Backadal båda är bra. Firs G har jag hört ska vara SUPER. 2 nätter för 1500 kr med barnsemesterkortet
|
|
|

2009-12-06, 19:59
|
|
Hotel
I somras så bodde jag och min syster på hotell 11. Frukosten var helt underbar! Jag skulle helt klart rekommendera det. Den enda nackdelen är att det är lite utan för centrum. Men det går busar precis utan för hotellet jätte ofta. =)
|
|
|

2009-12-07, 10:20
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av SunnyAnna
Hej!
Jag förstår att du tycker det är svårt att välja! Det finns så många hotell Göteborg. Jag brukar att gå in på Hotels.se och kolla där vad andra som har bott på hotellen säger. Det tycker jag är jättebra, för då vet man lite mer innan man bokar. Utan de där hotellen du listar skulle jag välja Hotell Liseberg Heden! Men om jag får välja fritt så skulle jag rekommendera Avalon Hotel.
Hoppas det hjälpe =)
//Anna
|
Hotels.se är en jättebra sida. Personligen gillar jag Scandic. Men Avalon eller Heden är också bra.
|
|
|

2009-12-07, 10:29
|
|
Citat:
Hej!
Något som är extra fint?
-Quality Hotel 11
-Rica Hotel
-Novotel
-Ibis Hotel
-Hotel Örgryte
-Quality Hotel Panorama
-Quality Hotel Winn
-First Hotel G
-Hotell Liseberg Heden
Kram Hanna
|
Ibis är billigt och helt okej.Hotell Gothia är vaäldigt tjusigt,men dyrt.Ligger mittemot Liseberg.
|
|
|

2009-12-07, 20:52
|
|
har bott på ett ställe som heter Apple hotel, ligger lite utanför stan mot Munkebäckstorget, men ligger nära spårvagnen. Såvitt jag minns var detta mycket prisvärt och det var riktigt fint och fräscht oxå!
|
|
|

2009-12-10, 10:38
|
|
Hotel scandic som ligger mitt i femmanhuset är ju kanonläge. Bättre läge finns inte mitt emot stationen och mitt inne i affärernas centrum. De som sovit där säger att det är ett kanonhotell
|
|
|

2009-12-11, 19:29
|
|
Hotell liseberg heden
Citat:
Hej!
Något som är extra fint?
-Quality Hotel 11
-Rica Hotel
-Novotel
-Ibis Hotel
-Hotel Örgryte
-Quality Hotel Panorama
-Quality Hotel Winn
-First Hotel G
-Hotell Liseberg Heden
Kram Hanna
|
Såg att detta inlägget var skrivet redan 2008, så det hade varit spännand eoch veta vilket hotell ni valde sen. Vi har nämligen själva bott på liseberg heden, och tycker att det var väldigt familjärt och mysigt. När man skal äta frukost så kan man sitta i trädgårdsmatsalen och äta frukost. Perfekt plats att bo på när man tex skall besöka julmarknaden på liseberg där man kan få skön julstämning. Härifrån medelpunkten kan man sedan knalla vidare på avenyn och stanna till och ta en kopp kaffe på något mysigt fik, och kanske göra ett besök i saluhallen.
Vi trivs i Göteborg och kommer gärna dit med jämna mellanrum. Det är ju helt klart Sveriges framsida!
|
|
|

2009-12-15, 20:44
|
|
:)
Jag bodde på Quality hotell, opch det kan jag verkligen rekomendera! De hade väldigt god mat och fina rum. Nackdelen var att det låg så långt bort från centrum.
|
|
|

2009-12-17, 15:51
|
|
|
Bra hotell i Göteborg
Jag skulle vilja rekommendera ett hotell som du inte har med på din lista och det är Avalon hotell. Bott där ett par gånger och jag tycker det är ett väldigt mysigt hotell som ligger centralt. Annars skulle jag nog välja First Hotel. Titta in dess länkar de ger en bra översikt på hotell i Göteborg, har också en som är till Avalon.
Hotell Göteborg
Välkommen till Adlon Hotell Stockholm, centralt med atmosfär och komfort.
|
|
|

2009-12-18, 10:55
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sarzzy
I somras så bodde jag och min syster på hotell 11. Frukosten var helt underbar! Jag skulle helt klart rekommendera det. Den enda nackdelen är att det är lite utan för centrum. Men det går busar precis utan för hotellet jätte ofta. =)
|
Håller verkligen med om att detta hotellet är toppen.
Älskar hotellfrukostar och denna var super.
Hoppas ni får det trevligt : )
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|