ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-07, 20:28

Lillfill

Nykomling
Lillfill är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Thumbs up Behöver tips på aktiviteter i London för unga
Hejsan! Filip heter jag och är 13år, troligtvis en av de yngsta på detta forumet. Så ni får ursäkta eventuella stavfel ;-).
Jag och min pappa planerar en resa till London i mitten av nästa år och vi tänkte vara där en längre tid. Vi har varit
där några gånger innan detta och jag undrar om ni har några tips på aktiviteter.
Gärna några trevliga museum, vi har varit på naturhistoriska museet och London museum. Skulle också vara trevligt med andra aktiviteter/resturanger/affärer som passar min ålder. Skriv allt vad ni kan komma att tänka på.
Tack på förhand! //Filip :-)
Senast redigerad av Lillfill den 2011-12-07 klockan 21:00.
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 21:04

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Hej Filip,

Rent spontant tänker jag på Madame Tussauds (stavning?).
Welcome to Madame Tussauds

Sen kan jag varmt rekommendera Camden Town/Camden Lock Market (särskilt på sommaren), där kan jag gå i flera timmar och bara titta på allt som finns där. Cyberdog affären i Camden är riktigt fräck, den tror jag du kan gilla.

Länk som visar lite med om Camden Lock: CAMDEN MARKETS LONDON

Kungliga Operan är riktigt fin med. Ohhh.. Sen får du inte missa detta: London Trocadero :: Entertainment Complex and Shopping Centre <- De har allt, arkadspel, bio, massa andra spel, roliga affärer och annat. Väl värt att spendera en eller två dagar där!

Det var nog allt jag kom på för stunden.

Länkarna är på engelska så du får kanske be din pappa om hjälp om du inte är engelskspråkig själv?

Gammal 2011-12-07, 21:26

Lillfill

Nykomling
Lillfill är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Smile Låter spännande!
Citat:
Ursprungligen postat av wkstrm Visa inlägg

Hej Filip,

Rent spontant tänker jag på Madame Tussauds (stavning?).
Welcome to Madame Tussauds

Sen kan jag varmt rekommendera Camden Town/Camden Lock Market (särskilt på sommaren), där kan jag gå i flera timmar och bara titta på allt som finns där. Cyberdog affären i Camden är riktigt fräck, den tror jag du kan gilla.

Länk som visar lite med om Camden Lock: CAMDEN MARKETS LONDON

Kungliga Operan är riktigt fin med. Ohhh.. Sen får du inte missa detta: London Trocadero :: Entertainment Complex and Shopping Centre <- De har allt, arkadspel, bio, massa andra spel, roliga affärer och annat. Väl värt att spendera en eller två dagar där!

Det var nog allt jag kom på för stunden.

Länkarna är på engelska så du får kanske be din pappa om hjälp om du inte är engelskspråkig själv?
Hej där! Tussauds står med på listan :-). Måste säga att Camden Lock låter spännande! Vi får ta att hinna med Trocadero med, jag tackar för ditt svar!
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 21:36

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Så lite så!

London är en fantastisk stad i många avseenden.
Hyde Park kan vara värd ett besök också, finns en del aktiviteter man kan göra där med. Rida bland annat eller åka båt i "dammen" eller vad man ska kalla det.

Gammal 2011-12-09, 16:39

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
gör nått typisk engelskt och gå på fotboll
Svara med citat

Gammal 2011-12-15, 20:20

Maxi

Medlem
Maxi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Standard
Camden har redan nämnts. Jättetrevligt och ett område jag återvänder till varenda gång. Själv föredrar jag att åka dit på vardagarna, men det väljer ni ju hur det passar er. Hade i somras med mig min bästa väns flicka som då var 15 och hon älskade stället.

Gillar ni musik? Bruce Springsteen spelar i Hyde Park den 14:e juli. Att vara på ett sånt evenemang om ni gillar musiken är ju trevligt om vädret är bra, och man kan ju välja att stå ganska långt bak för där är det ingen trängsel eller så. Men det förutsätter ju förstås att ni gillar honom.

Åka en turbåt på Themsen om vädret är bra. Det går flera turer från bland annat Westminister (bredvid Houses of Parliament / Big Ben). Kul sightseeing!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8