ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-27, 00:45

evelinasoderholm

Nykomling
evelinasoderholm är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Question Shopping i London (billigt)
Hej,

Om en vecka åker jag & mina kompisar för en weekend till London och skulle gärna vilja ha tips på prisvärd shopping (kläder & skor). Vilka affärer finns att rekommendera och på vilka gator ligger dessa på?
Vilka marknader är värda att gå till, vi är ute efter just kläder där priserna är lite mer humana. Är det speciella delar av marknaderna som man bör koncentrera sig på?

Någon som vet om Forever21 finns i London?
Någon som vet om priserna på Top shop & Zara är det samma som hemma i Sverige?

Tips på vilka tågstationer man ska gå av på? Öppettider?

Det var många frågor på en gång, hoppas att det är någon där ute som kan hjälpa mig

Tusen Tack,
Evelina
Senast redigerad av evelinasoderholm den 2011-07-27 klockan 00:49.
Svara med citat

Gammal 2011-07-29, 11:26

Maxi

Medlem
Maxi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Standard
Jag är ju själv ingen större shoppingfantast så min reskassa brukar gå till inträden / sightseeingkostnader istället, men Primark på Oxford Street verkar vara populärt och jag vet att det är billigt. Primark ligger inte så långt ifrån Marble Arch tunnelbanestation. Förbered er på att det i princip alltid är mycket folk och långa köer där. Dessutom så tror jag att det är en "antingen eller affär" dvs antingen kommer ni att digga det utbud de har eller så kommer ni att tycka att det är blah. Beror ju på vilken smak ni har - så det är väl värt att gå in och kolla för ni kan ju alltid gå därifrån om ni inte gillar stället och i området Oxford Street finns ju för övrigt en massa andra shoppingställen där ni kanske kan hitta nåt annat om ni inte gillar Primark.

Har hört bra saker om marknaden på Brick Lane. Öppen på söndagar. Enter - Brick Lane
Själv har jag inte besökt den än, men den är på min "ska dit nästa gång jag åker till London-lista".

Camden Market tycket jag är toppen, älskar atmosfären och att glida omkring och titta på alla saker och härliga människor i området. Det finns flera markandsområden, och mitt favoritområde både vad gäller mat och utbud av shopping är "stallarna" the Stables. Även Camden Lock-området vid kanalen (nära the Stables) tycker jag om. Bästa matställena (ofta billigt också!) är inne i the Stables tycker jag!

CAMDEN MARKETS LONDON
Jag skulle nog undvika Camden Market på söndagar (åk till Brick Lane som bara är öppet på söndagar istället) eftersom det ofta är supermycket folk där då. Det rör sig väl alltid en hel del folk där men en veckodag så har man större chans att kunna röra sig lite friare och se mer av utbudet - men det är ju min personliga inställning till hur jag reser! Ni ska ju vara där en weekend säger ni så då vet jag ju inte exakt hur många dagar ni har på er - som sagt, Camden är ett ställe väl värt att besöka även om det skulle vara en overcrowded söndag. Det är ett området som jag med säkerhet kommer att återvända till.

Vad gäller tågstationer så behöver jag nog ett förtydligande av vad du menar? Tågstationer som är intressanta att titta på? Nära till vissa platser eller?
Senast redigerad av Maxi den 2011-07-29 klockan 11:33.
Svara med citat

Gammal 2011-08-12, 09:18

Katekesen

Nykomling
Katekesen är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard Billigast i London är Primark
Helt otroligt billigt där man hittar plagg för 20-50 kr. Verkligen roligt att handla där. Naturligtivs är inte kvalitén jättebra men man får verkligen mycket grundplagg för pengarn. Primark tog över alla C&A´s butiker i London och ligger på oxfordstreet nära Marbel Arch. Ett tips är att vara där när de öppnar kl 9 annars är det helt grymma köer till kassorna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8