ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-20, 13:03

charlottes

Nykomling
charlottes är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Flytt.
Hej.

Jag funderar på att flytta till Storbritannin..
men jag bara undrar hur man skaffar bostad utomland? om det finns någon sida man kan kolla..
och om det är dyrt att bo i storbritannien?

tack i förhand.
Svara med citat

Gammal 2011-05-04, 22:27

SiriLisabeth

Nykomling
SiriLisabeth är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard
Gumtree.com är awesome om du vill kolla efter boende och hur mycekt det kostar ungefär
Svara med citat

Gammal 2011-05-12, 15:16

Kenzie

Nykomling
Kenzie är inte uppkopplad

Standard
Skulle ocksa rekommendera Gumtree!
Svara med citat

Gammal 2011-06-01, 12:59

Maya_90

Nykomling
Maya_90 är inte uppkopplad

Standard flytt
Förutom Gumtree kan du kolla upp Flatshare.com

Ja, det är dyrt att bo i England. De flesta delar lägenhet eller hus. I London räknas under 450 pund i månaden för ett rum som billigt.
Svara med citat

Gammal 2011-09-20, 13:40

AvantGarde

Nykomling
AvantGarde är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Skicka ett meddelande via Skype™ till AvantGarde
Smile ang. bostad
Halloj! Hittat något boende än? Annars rekommenderar jag dig att bara åka till London och bo på ett hostel någon vecka. Väl på plats kan du visa intresse för någon lägenhet eftersom det går så snabbt att få det där. När du väl sagt att du är intresserad, kan de be dig komma och titta på lägenheten redan dagen efter! Annars kan jag rekommendera dig att söka efter s.k. "kollektiv". Egentligen är det inga kollektiv, utan mer stora lägenheter där det kanske bor två eller tre andra människor också.

Det finns många möjligheter och alternativa boenden i London! Lycka till // Rebecka
Svara med citat

Gammal 2011-10-24, 14:55

Ellareser

Nykomling
Ellareser är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Standard snabbt och dyrt
Precis som Rebecka säger är det snabba puckar som gäller. När jag har lagt ut rum på Gumtree tidigare har det ringt människor direkt, efter en vecka är rummet borta. Det gäller att vara på plats och komma och titta på rummet direkt, gärna samma dag. Det är stressigt att hitta rum här, speciellt om man vill ha någonting billigt, men när man väl hittat något så är det en ganska enkel husmarknad, vare sig man är på kontraktet eller bara i andrahand.

Dock skulle jag säga att det är MYCKET viktigt att se rummet innan man bestämmer sig. Standarden här är inte alls samma som i Sverige och man kan lätt bli lite chockad av både husets standard, och renligheten hos dina flatmates.

Ett tips för London är att besöka Londonsvenskar och se om dom har rumannonser där.

Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8