ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-18, 12:42

Maggie Thatcher

Standard London över dagen på en budget..
Är det någon som har åkt till London över dagen från GÖTEBORG?

Sitter och pusslar lite och funderar på att åka med SAS dit från landvetter med 6.45 planet, då är man i London kl 7.55 lokal tid. Sedan ta snabbtåget in till stan.
Strosa runt och ta det lite lugnt för att sedan ta Ryanairs plan kl 18:15 hem till Göteborg city airport.
Vet att transporten till Stanstead tar ca en timma. Om man bara har handbagaget borde det väl räcka att vara på Stanstead en timma innan avgång?
Så om mina planeringar stämmer borde man kunna ha dagen fri mellan 9-16 inne i London?

Synpunkter och tips på detta? Av ekonomiska skäl så är jag tvungen att ta Ryanair på ena vägen och Sas på andra, vill gärna hålla det under 1000 kr totalt + transfer.
Jag är väl medveten om att man inte hinner se speciellt mycket av London på detta sätt, men jag har varit där förut och skulle nöja mig med 8 timmar där som en spontangrej.
Svara med citat

Gammal 2011-03-18, 15:41

Artemis

Nykomling
Artemis är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Smile
Det finns nog en och annan som drar till London över dagen, det GÅR att få ihop några timmar där.
MEN, nu skrev du inte hur du tänkte ta dig till Stansted. Tåg eller buss?
Antar ju att tåget går fortare och inte påverkas av trafiken mm. Själv brukar jag ta bussen när jag flyger på Stansted, det tar ca 90 min och man får faktiskt se många av stans sevärdheter från bussfönstret (men du hade ju varit där många ggr förut...).
När jag har tagit 18.15-planet till Säve så har jag åkt från Victoria station vid 14-14.30-tiden. Dels så kan det vara mycket trafik ut ur stan, men sen när man kommer till Stansted så kan det ta tid, framförallt i säkerhetskontrollen.

Ett tips om du ska hålla en låg budget annars är att kolla upp billiga Ryan-flighter både på ut och hemresa och övernatta på ett billigt ställe.
Jag själv tog med mig min mamma och min dotter, flög från Säve till Stansted på fm, bussen in till Victoria station. Hade bokat ett billigt hotell (ca 1000 kr för en natt, trebäddsum med frukost ca 5 min promenad från flygbussen). Flög hem 18.15 dagen efter. Allt som allt ca 2000 kr för tre personer inkl hotell! Vi var vid vårt hotell ca kl 13.30 på ankomstadagen och fick på så sett en hel eftermiddag + kväll i London och fram till kl 14 dagen efter. Hann med en hel del faktiskt + att min mamma fick se många sevärdheter bara genom att åka flygbussen ;-)
Svara med citat

Gammal 2011-03-18, 19:34

malin91

Nykomling
malin91 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard
Hej! jag har aldrig varit i london förut men ska dit i april, Vet ni ungefär hur mycket man behöver i fickpengar för 4 dagar?

tacksam för svar!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8