ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-09, 20:34

sussannan

Nykomling
sussannan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Sommar i Cornwall
Är det någon som har bra restips för resa till Cornwall och Bath? Boende, kommunikationer, platser värda ett besök osv allt tips är välkomna.
Svara med citat

Gammal 2011-05-27, 23:54

Jelena

Nykomling
Jelena är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Standard
Har precis kommit hem efter en vecka i Cornwall. Vi flög till England med Ryanair och åkte sedan tåg från London ner till Cornwall. Vårt första stopp var Looe (tågbyte i Liskeard) en liten stad på sydkusten med mysig stadskärna och många bra restauranger, Skulle dock inte åka dit mitt i sommaren då det är packat med turister. Vi åkte till kusten för att vandra (bland annat till Polperro: en liten, pittoresk fiskeby som hämtat ur en smugglar-roman) och vi blev inte besvikna. Fantastiska vyer och dramatisk natur.
Efter tre dagar reste vi vidare till Penzance. En större stad som inte på långa vägar var lika mysig som Looe eller Polperro, men ändå sevärd. Vi åkte bl.a. ut till Scilly Isles,en ögrupp 4,5 mil ut i Atlanten som också bjöd på härliga vandringsleder och storslagen natur.
Under hela vistelsen bodde vi på B&B. Det finns gott om dem och vi var mycket nöjda med både frukost och standard på rummen. Det enda som var 'sådär' var vattentrycket i kranarna.
Svara med citat

Gammal 2011-05-28, 10:08

sussannan

Nykomling
sussannan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Standard Tack
Tack snälla för bra svar!
Svara med citat

Gammal 2011-05-31, 16:38

Maya_90

Nykomling
Maya_90 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard St Ives
Hej,
Jag har bott i England i ett litet tag och kan säga att Cornwall och Sommerset är mina favoritställen här. Jag kan rekomendera att besöka St Ives i Cornwall, ett liten stad vid havet som lockat till sig många konstnärer. Cornwall är väldigt kulligt och trevligt, och landsbygden är mycket mer levande med fler folk ute och rör sig än landsbygden i Sverige.
Senast redigerad av Maya_90 den 2011-06-07 klockan 12:42.
Svara med citat

Gammal 2011-07-03, 12:44

Norman

Medlem
Norman är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Standard
Detta låter bra. Vi har bokat en vecka i England och vi åker imorgon. Landar i London och sover där första natten, sen hade vi också tänkt att åka tåg ner till Cornwall-trakten. Så jag tackar också för tipsen man fick här.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8