ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-08, 20:50

malin91

Nykomling
malin91 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Vad ska man göra i london & Paris?
Heej! Jag och en kompis åker snart till london & Paris Skulle behöva lite hjälp med tex vad ska man inte missa? vilka pubar är bäst? (vi är båda 19år, i fall det är någon åldersgräns eller så) Vi är två tjejer som vill testa på lite allt möjligt, så är jätte tacksam för svar kanske bra att veta att vi åker i april och är 4 dagar i london och 3 dagar i paris
Svara med citat

Gammal 2011-04-10, 00:23

malin91

Nykomling

Standard
Kom igen nu! skulle vara jätta tacksam försvar!
Svara med citat

Gammal 2011-04-12, 20:39

Maxi

Medlem
Maxi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Standard
Några av mina favoriter i London:

Camden Market. Hur kul som helst att glida omkring och titta på folk lika mycket som att titta på grejjer. Ska helt klart tillbaka när jag åker dit i juni igen.

St Paul's Cathedral - är rätt nöjd med att bara röra mig i området utanför och kika på byggnaden, antingen före eller efter ett besök på andra sidan Themsen (promenera över Milleniumbron) där The Globe och Tate Modern finns.

Själv är jag inte så mycket för ren och skär shopping men Primark på Oxford Street verkar populärt eftersom det är billigt.

Three Tuns i närheten av Oxford Street (på en parallellgata) tycker jag är trevlig, men det finns ju mysiga pubar lite här och var. BITE # beerintheevening.com - map of pub @ W1H 6HR
Svara med citat

Gammal 2011-04-13, 08:53

Artemis

Nykomling
Artemis är inte uppkopplad

Standard
Three Tuns är också vår favoritpub! =) Ligger bakom varuhuset Marks & Spencers på en tråkig bakgata, men pubben är väldigt trevlig. OK mat har de oxå utan att man blir ruinerad.

Andra mysiga områden i London är runtomkring Covent Garden och smågatorna däromkring.
Marknaden på Portobello Road är också lite kul att besöka.

Oxford Street tycker jag personligen är väldigt överskattad, men smaken är som baken. Primark var jag inne på, lite Galne Gunnar över det hela, dvs föll inte mig i smaken alls. Men jag vet många som gillar det så det bästa är väl att bilda sig sin egen uppfattning!

Hela Soho är ju kul att bara kryssa runt i. Chinatown, Leicster Square, Picadilly Cirkus. Ja, det är bara att gå dit näsan pekar, alltid springer man på något kul, tro mig!!
Svara med citat

Gammal 2011-04-13, 11:35

Maxi

Medlem
Maxi är inte uppkopplad

Standard
Håller med dig om Oxford Street överlag. Det är inte direkt mitt favoritområde i London alls, men jag brukar föredra sightseeing och är inte jätteförtjust i shopping.
Svara med citat

Gammal 2011-04-13, 12:03

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi Visa inlägg

Håller med dig om Oxford Street överlag. Det är inte direkt mitt favoritområde i London alls, men jag brukar föredra sightseeing och är inte jätteförtjust i shopping.
Det är väl obligatoriskt för förstagångsbesöket, men annars är det väldigt mycket turister där, så jag håller mig gärna en bit därifrån =}
Svara med citat

Gammal 2011-04-13, 23:34

malin91

Nykomling

Standard
Tack så mkt för svar! Three Tuns ska verkligen besökas när vi är där däremot har jag hört lite olika om soho, en del säger att det är ett ställe man måste besöka andra säger att det är farligt(mosvarande till harlem i new york) Vill gärna åka dit, men hur tkr du är det ett lugnt ställe?

Och föresten vad tkr ni om madame tussauds? värt att besökas eller inte?
Svara med citat

Gammal 2011-04-14, 08:40

Artemis

Nykomling
Artemis är inte uppkopplad

Standard
Soho dagtid är absolut inte farligare än att gå på Femman i Göteborg ;-)

Sen om man ska vara ute sent på kvällarna/nätterna så kanske man ska vara vaksam men jag upplever generellt London som en trygg stad. Har inte varit ute sådär jättesent när jag har varit i London, fram till midnatt ungefär och då alltid i sällskap av min man, men det är som sagt inte värre än någon annanstans. Klart att det är skränigt och stökigt utanför populära klubbar men det är det jag på Avenyn oxå!

Mme Tussauds har jag inte besökt. Ska ni göra något turistigt så tycker jag att en åktur i London Eye kan rekommenderas. Köp biljetter på förhand, ert hotell kan säkert fixa det eller så bokar ni via boxoffice.
Ett musikalbesök är väl oxå ett måste! Vilken man väljer att gå på bestämmer man ju själv. Själv har jag sett We will rock you 2 ggr i London och skulle kunna se den både en och två ggr till!
Svara med citat

Gammal 2011-04-14, 21:03

malin91

Nykomling

Standard
Okej, går ju förbi femman i stan varje dag haha så då blir det ett besök i soho jag själv är en riktigt musikal tjej, så om det inte är för dyrt så blir det lätt en musikal med
Svara med citat

Gammal 2011-04-14, 22:20

Maxi

Medlem
Maxi är inte uppkopplad

Standard
Om ni vill komma undan lite billigare med musikalbiljetterna så kan ni alltid åka in till Leicester Square samma dag som ni skulle vilja gå på musikal och söka upp något av de ticket booths som finns där. Man kan köpa överblivna biljetter till dagens föreställningar till rabatterat pris. Nackdelen är ju att man inte är garanterad plats på just det man vill se i förväg. Men vi lyckades till exempel få biljetter den vägen till halva priset till We Will Rock You i mars (jättebra platser också), så man kan ha tur. Bra för en budget och om man inte vill låsa upp sig i förväg på en viss dag eller tid.

Vill ni boka i förväg till ordinarie priser så kan jag rekommendera Biljetter till musikaler och teater i London West End. Boka eller köp online hos LondonMusikaler.se - både jag och mina bekanta har använt den siten flera gånger.
Svara med citat

Gammal 2011-04-15, 19:24

malin91

Nykomling

Standard
Okej tack så jätte mkt för all hjälp, uppskatas verkligen! tror vi hoppas på turen och drar ner dit då men hur mkt tkr ni att man ska ha med sig i fickpengar för 4 dagar?
Svara med citat

Gammal 2011-05-12, 15:14

Kenzie

Nykomling
Kenzie är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard
Camden helt klart. Finns massa bra affarer, pubar etc.!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8