ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-11, 15:12

liiina

Nykomling
liiina är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Smile flytta till scotland, island eller irland
hej dar. Jag ar en 21 arig tjej som for tillfallet bor i norra england. Jobbar har som volontar fram till juni 2010 och har nu borjat fundera kring va ja ska hitta pa efterat. Ar SJUKT sugen pa o fortsatta min lilla resa med island, scotland, irland eller ev. wales. Sa funderar framst kring hur ja ska overleva, som ja ser det finns det 2 alternativ. Forsoka hitta ett volontarjobb dar ja far kak/boende mot jobbet lr hitta "riktigt" jobb o hitta boende sjalv. Nan som har ngn erfarenhet av ngt av dessa alternativ?

Mitt mal ar o jobba o bo lite varstanns, da jag vill se o uppleva landet jag hamnar i sa mycket det gar. Kan aven tanka mig att couchsurfa en del(couchsurfer.com). Tors man aka pa mafa o hoppas pa jobb?

Undrar ocksa om ngn darute kanner lika dant som mig o har lust o haka pa? Alltid bra o va 2

Tacksam for svar!
adeline
Svara med citat

Gammal 2010-04-20, 01:01

Kabs

Nykomling
Kabs är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Standard hej!
hej adeline!
först o främst ska jag bara säga att jag har inte gjort det själv, men flera av mina vänner har båda surfat själva plus haft folk boende hos sig, och det har funkat sjukt bra! någon dag ska jag prova själv, men till att börja med tillsammans med någon tror jag.
Couchsurfing var dock inte det enda jag tänkte maila dig om, utan jag undrar vad det är för volontärjobb du ramlat på i norra england. Aupair? Min plan är att dra till England i juni 2010 nämligen, för att stanna under sommaren, så min undran är om det finns någon möjlighet att ta över din volontärplats då du ska dra i juni? Beroende på vad det är för något förstås...
Ha det bra o lycka till!
mvh Käbi
PS och om du av någon anledning skulle vara intresserad av att dra till paris har jag jobbkontakter där, bodde där ett år nämligen, men det förutsätter förstås att du kan lite franska..
Svara med citat

Gammal 2010-04-20, 21:33

liiina

Nykomling
liiina är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Smile
hej kabi!
ja det kanns lite scary o couchsurfa sjalv som ung tjej.. Vet inte riktigt hur ja ska gora annu, letar volontarjobb o organisationer som kan tanka sig att ta emot volontarjobbare for fulla muggar..

Jag har ett volontarjobb pa et hostel for hemlosa ungdomar. Akte hit via en organisation som heter EVS (eurporean volontarie service) och man soker det redan hemma i sverige innan man aker. Ansokningen tar ett tag, nar jag ansokte fick klartecken att ja fatt jobbet 6 manader innan ja akte. De har redan fyllt platsera for de som tar over efter mig, mycket planering o sadant for de flesta project som finns via EVS ar langa, 6-12 manader. Men finns info om EVS har: Ungdomsstyrelsen under internationellt sammarbete, om du lr ngn annan skulle va nyfiken kring EVS.

Tyvarr kan ja ingen franka over huvvud taget, sa det ar nog uteslutet. Men tack snalla enda!
Svara med citat

Gammal 2010-06-01, 11:37

Dropkick84

Nykomling
Dropkick84 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Skicka ett meddelande via MSN till Dropkick84 Skicka ett meddelande via Skype™ till Dropkick84
Standard
Hej,
jag är lite inne på samma spår som du är! Jag ska dra nu i juni/juli lite beroende på om jag hittar någon som vill åka med mig och hur det ser ut. Jag vill till Skottland och jobba där på antingen lite ströjobb eller nöja mig med ett och samma. Edinburgh är dit jag vill åka men sedan vill jag även resa runt lite för att se andra platser.

Kan vi inte göra så att du lägger till mig på msn/skype eller ngt så kan vi prata vidare om detta?

Msn: prime_sth@hotmail.com

Ha det bäst
Carro =)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8