ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-13, 16:44

MjauDuuude

Nykomling
MjauDuuude är inte uppkopplad
MjauDuuudes avatar

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till MjauDuuude
Standard Valuta
Hej hej, jag planerar att åka till London snart, har varit en dröm väldigt länge och ska nu äntligen uppfylla den. Ska åka själv, dels för att ingen har råd att åka med mig, och dels för att det känns bra att åka ensam.

Men, jag gick in på forex.se för att kolla kostnaden på Pund och såg att det är väldigt väldigt dyrt och blev förvirrad... Hur mycket pengar(pund) behöver man ha med sig till London egentligen? Jag har inte en aning... Jag vill ju gå på Museum, madame taussand..(okej, jag kan inte stava;P), shoppa, mat o.s.v.
Så hur mycket skulle ni rekommendera att jag har med mig?
Och om jag skulle råka ha med mig för lite pengar, går det att växla via swedbank på något vis? eller ja.. kanske ta ut pengar och växla någonstans?
Även skulle jag vilja veta om det är dyrt att åka taxi i London?

Skulle bli väldigt tacksam för svar, eftersom jag nu ska åka själv så vill jag ha så mycket kunskap som möjligt så jag kan känna mig trygg :)

//MVH Elin.
Svara med citat

Gammal 2009-12-14, 22:04

siafia

Medlem
siafia är inte uppkopplad

Standard
Pundet ligger väl på cirka 12.5 nu, något sådant och det är ändå ganska lågt. Oroa dig inte för pengar, det är bara att ta ut i automater som vanligt här hemma om du har ett visakort eller liknande men de tar ut en liten avgift. Den här avgift brukar ligga på ca 40Kr.

Allt i London är värt att se, allt som du skrev men också att titta på fotboll. Även om du inte är intresserad så är det en väldigt häftig upplevelse!
Svara med citat

Gammal 2009-12-14, 22:07

siafia

Medlem

Standard
Skulle bara rätta till valutakursen!!!

Kollade på forex.se nu och pundet går att köpa för 11,963 nu. Bättre än jag trodde :P

Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2009-12-14, 22:48

MjauDuuude

Nykomling
MjauDuuude är inte uppkopplad
MjauDuuudes avatar

Skicka ett meddelande via MSN till MjauDuuude
Standard
Jag kommer ha problem med att översätta pengarna när jag ska shoppa XD "Den här kostar så mycket pund... det är.. eh... något.. svenska kronor...."

Gammal 2009-12-14, 23:54

siafia

Medlem

Standard
Hihi.. du lär dig nog:P

Annars får du bara lägga till en nolla och plusa "lite till" Då har du iallafall ett hum om hur mycket det kostar!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8