ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-21, 12:06

JackBauer

Nykomling
JackBauer är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Angry London, tips
Vi skall åka till London i slutet av Augusti, och i början på september. Skulle behöva lite tips på sevärdheter,samt vad man skall se upp med och vart man skall shoppa osv,osv.

Vi har skaffat ett s k Travelcard, så vi åker obegränsat inom zon1&2.
Enligt resebyrån så ligger de mesta sevärdheterna inom dessa zonerna.
Stämmer det?

Är det nåt man inte får missa vid ett London-besök?
Det jag vet om är Tower Bridge, Madame Tussauds, London Eye,Big Ben samt Hyde Park.

Har även hört att det skall vara svindyrt på vissa ställen med inträdet, stämmer det?

P.S. vore kul om någon på detta forumet kunde svara med...Tråden skapades ff 21 April
Senast redigerad av JackBauer den 2009-05-11 klockan 10:46.
Svara med citat

Gammal 2009-05-27, 22:56

Gäst

Standard Sevärdheter London
Det jag tycker är värt att se i London finns med i London Pass. London Pass: London Sightseeing Pass For Sightseeing At London Tourist Attractions & Sights. Gå in på attractions och view all. Utöver det så finns ju som sagt London Eye, Madame Tussauds, London aquarium, London Dungeon, Science museum, Ripley´s Believe it or not och hopp-on-hoff sightseeingbuss. Mycket beror ju på vad du gillar att se.

Hyde Park är en härlig park att gå i och kanske ta en picknick. Där finns även Speakers corner, där vem som helst kan gå upp och prata inför andra åskådare. Det är kortfattat de tips jag har att ge!

Ha en bra resa!
Svara med citat

Gammal 2009-05-28, 01:41

Gäst

Standard Priser i London
Glömde svara på din fråga om priser. London är dyrt överlag. Man kan komma undan billigt med hotell om man bor utanför centrum. Annars får man räkna med 1 000 kr/natt minst, om man inte väljer hostel förstås. När det gäller mat så kan man komma billigare undan beroende på vad för sorts mat du vill äta. På vissa resturanger har jag betalat 200 kr för en middag. Sedan finns ju McDonalds och andra billiga matkedjor. Shoppa kan man nog inte göra i större mängder om man inte har mycket pengar förstås. Det är enligt min erfarenhet. Hoppas det var till någon hjälp. :-)
Svara med citat

Gammal 2009-05-28, 01:45

Gäst

Standard Undvik svarttaxi
Nästan överallt finns det folk som frågar om man behöver taxi. Oftast så är det svart. Jag råder dig att inte ta dessa trots att de är billigare. Har själv blivit avrådd. Ett tips bara. Blackcab är de man bör ta, alltså bilarna som är svarta och är ett riktigt taxibolag, men det kostar en del.
Svara med citat

Gammal 2009-07-07, 12:12

unintelligible

Nykomling
unintelligible är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
Om ni vill äta billigt har jag hört att det finns kinabuffén för under 2 pund. Och då får man ju också äta hur mycket man vill. Men då gäller det ju också att tycka om kinamat.

Troubadour Earls Court ska också ha billig bra mat.

Ska själv till London fast inte försen i mars 2010. Behöver hjälp med billigt hostel där man får vara under 18 år.
Svara med citat

Gammal 2009-07-07, 12:18

unintelligible

Nykomling
unintelligible är inte uppkopplad

Standard
Jo glömde. Jag listar upp lite på vad ni kan göra

China town
Tate Modern - fantastiskt hus & museum
Carnaby street i Soho - klädshopping
HMV - en av världens största skivbutiker
The London Eye
Buckingham Palace
Big ben
Epping forest - high beach, loughton
tower of london
london bridge
Camden - marknad
Oxford street - lite billigare shoppingställe
Harrods - världens mest kända varuhus. Glöm inte bort att du inte får ha linne och kortbyxor där. "Heltäckande klädsel fungerar "
Hyde park
Top Shop - stor klädaffär
Primark - som ullared, superbilligt, ligger på oxford street.
Svara med citat

Gammal 2009-07-07, 12:22

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
En resturang som kan vara väl värt att besöka är Em's i Soho. Jag var där för 9 år sedan så jag hoppas den finns kvar. Billig och bra mat. Ett alternativ till Mcdonken kanske.

Camden Market ska ni gå på självklart. Gillar ni uteliv på kvällen ska ni åka till Camden Market och gå på Electric Ballroom om de fortfarande kör det.
Svara med citat

Gammal 2009-07-16, 21:30

Malin89

Nykomling
Malin89 är inte uppkopplad

Standard
Jag åker själv i mitten på september. Har vart i London tidigare och då sett de här typiskt turistiga sakerna!

Har kollat lite på London Pass eftersom det innehöll så mycket och dessutom kunde man välja till med resor men det är väldigt få av sevärdheterna som ingår som jag vill se denna gång så det känns inte lönsamt.

Vi ska bo på hotell Osterley Park och om någon vet hur många zoner det är (tunnelbanan) så får ni gärna berätta det

Av sevärdheterna skulle jag säga att Mdm Tussauds verkligen är svindyrt. Vi var inne i ca 20 minuter sist och det är inte värt så mycket pengar.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 11:52

mollie

Medlem
mollie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av JackBauer Visa inlägg

Vi skall åka till London i slutet av Augusti, och i början på september. Skulle behöva lite tips på sevärdheter,samt vad man skall se upp med och vart man skall shoppa osv,osv.

Vi har skaffat ett s k Travelcard, så vi åker obegränsat inom zon1&2.
Enligt resebyrån så ligger de mesta sevärdheterna inom dessa zonerna.
Stämmer det?

Är det nåt man inte får missa vid ett London-besök?
Det jag vet om är Tower Bridge, Madame Tussauds, London Eye,Big Ben samt Hyde Park.

Har även hört att det skall vara svindyrt på vissa ställen med inträdet, stämmer det?

P.S. vore kul om någon på detta forumet kunde svara med...Tråden skapades ff 21 April
Marknaden i camden town tyckte jag var rolig att besöka,men det var ett antal år sen.Men den finns nog kvar.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 18:31

890106

Medlem
890106 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Vilka bra tips alla hade! Jag blir också sugen på att åka till London! Någon som kan ge ett specifikt exempel på ett bra hotell hyfsat centralt i stan? =)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8